Gå til innhold

The Grand Tour - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Håper du tar feil, IT-Henrik, og at det ikke blir sammenlignbart med Netflix eksklusivt på noen måte  :)

 

Hvis det skulle finne på å bli like bra som "gamle" Top Gear så har det jo en enorm verdi i videre-salg. Var ikke TG den største inntektskilden når det kom til salg av rettigheter som BBC har/hadde? Mener de viste frem et skryte-kart i studio over verden en gang, med stort sett ett stort rødt felt... Ikke sikkert det var helt reellt, da  :)

Endret av madammim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Amazon Prime har alt å tjene på å holde det eksklusivt. Men jeg tror strengt tatt ikke det "tar av" på samme måte på en nettbasert abonnementstjeneste. Det som gjør at "alle" ser på Top Gear er jo at det alltid bare har vært på TV. Trenger ikkenoen abonnementer og månedsavgifter, det bare var der alltid, og når det ikke var sesong sender TV utallige repriser. Bare se på BBC Brit, det er vel den "norske" versjonen av BBC, de sender jo ikke annet enn Top Gear reruns, QI reruns og Pointless.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Holder de det eksklusivt så får de bare flere kunder til tjenesten sin som et resultat, om det er mer lønnsomt enn å selge rettighetene vett vel Amazon best selv.

Langsiktig mot kortsiktig er det også et tema.

 

Vi i Norge er jo og et lite marked, så vi er jo nedprioritert i forhold til å få tilgang til slike tjenester, det er jo dessverre sånn at det krever en del rettigheter andre veien (ref. det "dårlige" utvalget vi har på norsk Netflix). 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Har Amazon sagt noe om Norge får tilgang til prime når May og co er tilbake? Har ikke noe imot å betale for kvalitet, dagens problem er jo at man ofte av finurlige årsaker ikke får lov, og som konsumer må jeg finne andre kilder til mine ønsker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tja, ser jo moro ut dette. Men det er et eller annet med, hva kaller man det, hvordan det ser ut.. Det skiller seg fra BBC, og må innrømme at det var noe som jeg ikke likte med traileren. Sikkert veldig flisespikkeri dette og kanskje helt feil, men det var i hvert fall noe av inntrykket jeg fikk av traileren. 

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...