Gå til innhold

App: NRK Nett-TV for Samsung Smart-TV


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har utviklet en app for å spille av NRK Nett-TV på Samsung Smart TV.

Instruksjoner for å laste ned og installere appene (gratis) finner du her.

Appen ble omtalt av Dinside i mai 2014, i artikkelen er det også en video av appen i bruk.

http://www.dinside.no/928519/nrk-app-til-samsung-tv-er

 

Funksjonalitet

  • Avspilling av alt innhold på tv.nrk.no og radio.nrk.no. Hele arkivet, samt direktesendinger.
  • Brukervennlig meny, som er rask å navigere i med vanlig fjernkontroll.
  • Detaljer om programmene og programoversikt (epg) for direktesendinger.
  • Støtte for å søke i arkivet.
  • Varsel ved oppstart hvis ny versjon av app er tilgjengelig, eller hvis app er utdatert og ikke fungerer lenger.
  • Bakgrunnsbilder som illustrerer valgt program.
  • Skjermsparing: Meny flytter seg, andre elementer skjules etter kort tid. Heldekkende skjermsparer etter 10 min.
  • Indikator for fremdrift og total tid.
  • Automatisk avspilling av neste episode i serie.
  • Mulighet for å spole i intervaller på 30 sekunder og 10 minutter framover og bakover (ikke direktesendinger).
  • Visning av undertekst, også for program fra arkivet (kan skrus av). Inntil 3 rader støttes.
  • Mulighet for å endre timing av undertekst. Inntil 10 sekunder fremover eller bakover.
  • Automatisk gjenopptagelse ved feil, avspilleren vil også hoppe automatisk frem til riktig sted.
  • Automatisk valg av beste mulige kvalitet, basert på tilgjengelig båndbredde.
  • Kvalitet: App leverer det NRK tilbyr. Opptil 1280x720p, 3500kbit for direktesendinger og 2500kbit fra arkivet.

Meny.jpg

Endret av mthoring
  • Liker 9
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har nå også lagt til støtte for blant annet å endre timing på undertekst. Regner appen for rimelig feature-complete og stabil nå. Hvis noen opplever trøbbel, gi meg beskjed og legg ved navn på TV og feilbeskrivelse, så ser jeg på saken.

 

Merk: Har observert at de forskjellige streamingserverne til NRK kan være nede fra tid til annen. Hvis feks direktesendinger ikke fungerer mens arkivsendinger fungerer, så kan du godt vente en stund og prøve på nytt før du melder om feil.

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar

Installerte appene i går uten problemer, men det virker som at de har problem med å koble seg til nrk.

 

Samsung UE37C6705. 2010 modell så har ikke nettleser i smart-TV oppsettet.

 

Ok, takk for tilbakemeldingen. Skal undersøke om det er mulig å gjøre tilpasninger slik at den fungerer på 2010 modeller også.

 

EDIT: Har forsøkt å finne ut av det vha. emulatoren som følger med Samsung SDK, den nekter å spille av videostrømmen, men menysystemet (og alt ellers) ser ut til å fungere. Er det samme opplevelsen du har på din TV?

Endret av mthoring
Lenke til kommentar

Takker så meget for at du tok deg tid til å lage denne appen. Den har vært dypt savnet hos oss og kommer nok til å bli flittig brukt.

 

Du spurte om tilbakemeldinger, og her er noen etter bare så vidt å ha prøvd appen i én time. Selv har jeg en ES8005.

 

Når jeg skulle avslutte smarthuben og slå over på vanlig tv (har t-we box adb 573 fra CanalDigital) etter å ha brukt appen første gang fikk jeg en feilmelding fra tv'n om at den ikke klarte å tolke signalet som kom fra den eksterne mottakeren. Dette har aldri skjedd før. Jeg ble bedt om å gå inn på mottakeren og endre innstillingene. Dette kan selvfølgelig være tilfeldig(noe jeg egentlig har mest tro på), og ordnet seg etter en restart av hele systemet. Skal komme med tilbakemeldinger hvis det gjentar seg flere ganger.

 

Jeg savner en søkefunksjon i programmet, slik at man kan skrive inn navnet på programmet isteden for å bla.

 

Hadde selvfølgelig vært greit å kunne spole på vanlig måte, men skjønner at dette er vanskelig ettersom nrk selv ikke har noen vanlig spolefunksjon på sin side.

 

Når man "blar" i programlisten ser man ikke om det er et program eller en serie. Hvis man trykker "ok" for å se etter om det er er mange programmer i serien, starter programmet automatisk hvis det bare er et program, mens man kommer videre i tråden hvis det er en serie. Selv satte jeg på et annet program som jeg ville skulle gå i bakgrunnen, men hvis jeg skulle se etter hvor mange programmer serien jeg da bladde til hadde, startet jeg programmet hvis det da ikke var en serie. Dette kan kanskje løses ved at man må bekrefte med et ekstra trykk hvis det er et program man vil se. Mulig dette ble litt rotete forklart :-)

 

Uansett må jeg si at jeg synes du har gjort en kjempejobb. Appen fungere akkurat som den skal. Har ikke merket bugs ennå iallefall, og regner med at spesielt barneprogrammene kommer til å bli avspilt daglig ettersom vi har en 5-åring i hus. Tusen takk :-)

 

Edit: Kan bekrefte at appen også fungerer på vår Samsung Blu-ray-spiller slim BD-ES6000, så da kan vi se NRK-programmer både i stua og på loftet ;-)

Endret av lassi72
Lenke til kommentar

Kommer den noen gang inn i samsung store eller er den rettslig på kanten (ingen avtale med nrk?) og gjeldene installasjonmetode vil bli opprettholdt?

 

Kudos for arbeidet du har lagt ned i denne!

 

Hei!

 

Man må være "partner" med Samsung for å få adgang til å publisere apps på Samsung Store for (bla.) TV i Europa. Sendte en forespørsel på Samsung, men har ikke mottatt noe svar. Jeg kommer ikke til å bruke mer tid på å forfølge den muligheten.

 

Hilsen Marius

Endret av mthoring
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...