Gå til innhold

Guide til kjøp av musikk på nett


Cuneax

Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Jeg er på jakt etter en cd fra Absurd oppspinn som heter Revolucion ahora - the absurd mixtape.​
Har vært både høyt og lavt på nettet for og finne noen som selger cd`n men søkingen har vært resultatløs, om noen sitter på et eksemplar som de er villige til og selge ta kontakt, jeg er også interessert om noen kun har cd`n på mp3 fil.
​Tar også imot tips som kan hjelpe meg videre i søket.
​Takker for svar

Endret av mr.bacon
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...

Noen som har erfaring med kjøp av musikk hos HDTracks? Jeg fikk kjøpt et album der med min Jetcarrier USA adresse. Jeg nedlastet deres Downloader, men den feiler på nedlasting av filene. Kan det ha noe med at jeg er i Norge? Kanskje jeg må bruke proxy eller VPN for å laste ned.

 

Edit: Ordnet meg en konto hos CyberGhost. Valgte server i USA (som virker med Netflix), men HDTracks downloader feiler fortsatt.

Rettelse. Jeg fikk se USA innholdet i Netflix, men de oppdaget jeg brukte en Proxy. Skjønner ikke hvorfor nedlasting fra HDTracks feiler. Kanskje de også blokkerer proxy.

 

Edit: Trengte ikke VPN. Måtte flere forsøk til, men nedlastingshastigheten til HDTracks var veldig dårlig.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 år senere...

Hei, er det noen som vet hvor man kan få tak i sangene til Bobby Brun (Norsk artist, ikke Bobby Brown)? Han lagde flere sanger tidlig på 2000 tallet og jeg fikk tak i sangene via DC++ på The Gathering en gang i tiden men de har blitt slettet og jeg finner ingen steder å kjøpe eller laste ned sangene nå.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Nå som Google Play Music forsvinner inn i Youtube Music mot slutten av året og det er usikkert hva som vil skje med kjøp av digital musikk på tjenesten etter dette, hvor tror dere det er mest aktuelt å få tak i digital musikk fremover?

Selv så har jeg begynt å bruke 7digital mer, de har et godt utvalg og det er mulig å kjøpe musikk fra 320kbps mp3 helt opp til 24-bit FLAC. Men utvalget er fortsatt litt mangelfullt iforhold til hva GPM har enn så lenge. 

Lenke til kommentar
On 8/7/2020 at 12:22 AM, McShortFuse said:

Nå som Google Play Music forsvinner inn i Youtube Music mot slutten av året og det er usikkert hva som vil skje med kjøp av digital musikk på tjenesten etter dette, hvor tror dere det er mest aktuelt å få tak i digital musikk fremover?

Selv så har jeg begynt å bruke 7digital mer, de har et godt utvalg og det er mulig å kjøpe musikk fra 320kbps mp3 helt opp til 24-bit FLAC. Men utvalget er fortsatt litt mangelfullt iforhold til hva GPM har enn så lenge. 

Tenker Bandcamp blir det mest aktuelle alternativet for min del.

Lenke til kommentar
Okapi skrev (12 timer siden):

Tenker Bandcamp blir det mest aktuelle alternativet for min del.

Liker modellen Bandcamp har for utbetaling til artister for hver sang/album de selger, skulle ønske flere gjorde som de. Selv så ser jeg ikke det som et alternativ for min del, for ingen av bandene jeg følger ligger inne på Bandcamp. 

Fikk forøvrig et nyhetsbrev fra Google angående at GPM forsvinner i går. De nevner ingen ting om salg av musikk i det hele tatt, så den jeg tviler faktisk på om de vil ha den funksjonen igjen. Alt de nevner er ting som "last opp din musikk til Youtube Music", eller "overfør ditt GPM bibliotek". 

En liten edit: Gjorde litt grundigere undersøkelser og det viser seg at Tidal fortsatt selger digital musikk fra nettsiden sin. Trodde at de sluttet med det da funksjonen tilsynelatende forsvant fra desktop-appen. Album tilgjengelig i både mp3- og FLAC-format. 

Endret av McShortFuse
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...