Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Hører på Neil Young her nå. Sangen Alabama. Som dere kanskje vet, så har en av verdens største musikk-feider pågått mellom Lynyrd Skynyrd og Neil Young. Neil Young skrev først sangen Alabama, så skrev Lynyrd sangen Sweet Home Alabama. Egentlig ganske stilig at Lynyrd referer til Neil et par ganger der. :)

6401140[/snapback]

 

Skjønner ikke hvorfor den feiden starta. Var ikke veldig mange likhetstrekk mellom de to sangene, og jeg tviler på at jeg ville lagt merke til noen av dem hvis det ikke hadde vært for at du hadde skrevet at de hadde en feide over dette.

 

Fine sanger begge to :)

6401242[/snapback]

Neil Young of Lynyrd Skynyrd medlemmene var alle venner. Så de skulle ape litt med hverandre. :p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The 88 har hatt musikk på The OC, har de ikke? Den serien har mye bra musikk, gitt.

6401292[/snapback]

 

Jo, det har de, det har også Spoon og Rachel Yamagata. Utrolig mye bra musikk der som du sier. Mange band som jeg aldri hadde funnet hvis det ikke hadde vært for den serien der. One Tree Hill er også en serie med mye bra musikk.

Lenke til kommentar

Har dykka litt i The OCs første soundtrack på desperat jakt etter end credits-låta (som jeg oppdaga at ikke er blitt gitt ut), så konklusjonen etter første dypdykk må jo bli :thumbup:

 

Noen som forresten har anelse om HVORFOR musikere, og spesielt Musikk, Dans og Drama-elever, må dyrke langt hår?

Lenke til kommentar

Jeg sparer for tiden til langt hår, det er rett og slett fordi jeg har lyst til det. Jeg synes det ser fint/kult ut. Selvfølgelig, jeg har ikke noe i mot at jeg blir forbindet med metall, men det er ikke det som er det det viktigste. (Gullblondt hår ser ikke så metall ut uansett, i hvertfall i i den lengden jeg har. :p). At en del musikere jeg ser opp til også har langt hår påvirker også sikkert litt... og så er det sikkert en del av typsik tenåringsutforskning og eksperimentering(i dette tilfellet med stil).

Lenke til kommentar
Jeg har aldri likt langt hår, men helt siden jeg begynte å spille gitar så har det bare grodd og grodd :p over to år siden nå.

6401431[/snapback]

Jeg hatet langt hår før jeg ble interessert i musikk. Hadde det knallkort(1 cm) når jeg klipte meg.

 

Kan vise bankkortbildet mitt, dere vil bli sjokka. For emo-brillene mangler og fjeset ser sykelig ungt ut...

 

EDIT: Here it iz

post-22017-1151525304.jpg

 

 

Se cun, jeg hadde slik frisyre du hadde! :p

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Fenomenet med langt hår blant musikere ble vel egentlig starta som et opprør mot det konforme samfunnets kortklipte sveiser? Så har de faen meg aldri gitt slipp på det heller. Rebelismen har forsvunnet, men det har ikke holdningene til enkelte fjortiser som fremdeles tror det er rebelsk ^^

 

(Det er ikke hinta mot dere)

Lenke til kommentar
Fenomenet med langt hår blant musikere ble vel egentlig starta som et opprør mot det konforme samfunnets kortklipte sveiser? Så har de faen meg aldri gitt slipp på det heller. Rebelismen har forsvunnet, men det har ikke holdningene til enkelte fjortiser som fremdeles tror det er rebelsk ^^

 

(Det er ikke hinta mot dere)

6401453[/snapback]

De fleste metallere har det fordi det ser metal ut, tror jeg.

 

 

METAL A'RÆ!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har hørt Diamanda Galas? Ingen svartere. En jeg kjenner så henne for 14 år siden, da hun gjorde "Plague Mass". I bar overkropp, innsmurt i blod som dryppet på tangentene tro hun til med tungetale så folk gikk i bakken under Let My People Go. Jeg så henne på Rockefeller for 4 år siden da hun gjorde "Defixiones". Måtte sette meg etterpå og komme meg til hektene igjen...

 

Tolkningen hennes av Gloomy Sunday er god søndagstrøst.

Lenke til kommentar
Hey, det var ikke så verst. Synge og spille piano kunne hun. Hvordan kommer du borti artister som dette?

6401646[/snapback]

Som oftest er det bekjente som er liek "omg hør dette!"

 

Hjelper også å ha veldig, veldig åpne ører og evne til å sope seg gjennom hauger med SKIT for å finne ny musikk.

Endret av Glint
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...