Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Lurer på hva sangen/melodien som spilles i SAS-reklamen på TV heter. Tror reklamen sendes på TV-Norge. Føler jeg har hørt den 1000 ganger før, men husker ikke teksten eller navnet på sangen.

 

Leter også etter en annen sang som jeg tror åpner med teksten "Born to be wild", og jeg mener ikke Steppenwolf-sangen.

Endret av Momspaghetti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk en snap i dag der jeg fikk med meg en liten strofe av en sang. Tror det kan ha vært starten. Den begynte med "Roselita, Rooselie" i en litt high pitch mannestemme. Hørtes ut som noe Smokie kunne sunget. Noen som vet? (Det er ikke Bruce Springsteen eller Åge)

 

edit: Satan det var bra gjetta. Det var Smokie som hadde sangen!!

 

Endret av Jokerjævel
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var den jeg mente ja. Aner fortsatt ikke hvor jeg har hørt den før, har aldri sett Miami Vice. 

 

 

 

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er eller din musikalske historie, men Crockett's theme og noen Jarre-greier var veldig vanlige på billigkassetter de solgte rundt 90-tallet. Synthesizer Greatest Hits og Synthesizer Collection og slikt. Jeg husker at jeg kjøpte en del slikt for det var billigere enn kassetter med mer "kjent" musikk. Mener å huske at f.eks. Michael Jackson Dangerous kostet 109 kr på den vanlige bensinstasjonen der jeg pleide å kjøpe kassetter. Det var mye penger for meg på den tiden der (før Scandinavian Music Club var en greie), men jeg kjøpte den kassetten fordi jeg var så opphengt i Black or White-musikkvidoen...

Lenke til kommentar

Er en instrumental sang, altså sang uten synging som spilles på radio av og til. Rolig, høres litt ut som rock-ish musikk. Noen ide om hva den er?. Er gitarspilling også som jeg husker.

 

Er ikke Lilly was here, eller Crocket's theme.

gary moore - The loner

Joe santriani - memories

Eric johnson - cliffs of dover

Endret av buffy88
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er en instrumental sang, altså sang uten synging som spilles på radio av og til. Rolig, høres litt ut som rock-ish musikk. Noen ide om hva den er?. Er gitarspilling også som jeg husker.

 

Er ikke Lilly was here, eller Crocket's theme.

gary moore - The loner

Joe santriani - memories

Eric johnson - cliffs of dover

 

Søkte Gary Moore, det var "Still got the blues" takk skal du ha! Tenkte meg det var ham muligens når jeg tenkte etter. 

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar

 

 

Er en instrumental sang, altså sang uten synging som spilles på radio av og til. Rolig, høres litt ut som rock-ish musikk. Noen ide om hva den er?. Er gitarspilling også som jeg husker.

 

Er ikke Lilly was here, eller Crocket's theme.

gary moore - The loner

Joe santriani - memories

Eric johnson - cliffs of dover

Søkte Gary Moore, det var "Still got the blues" takk skal du ha! Tenkte meg det var ham muligens når jeg tenkte etter.
hehe tenkte på den og, men siden du skrev instrumental så tok jeg den ikke med. Men bra du fant den:)
Lenke til kommentar

Kan du søke på youtube og se om du finner den reklamen? Ikea har jo ganske mange reklamer etterhvert. Men når jeg hører trompetsang så ser jeg for meg typisk Spanish Flea eller noe. Den har jo vært brukt av NRK blant annet.

 

Det var ikke helt den sangen jeg tenkte på. Prøvde å søke på youtube, men tror den er såpass ny at ingen har lagt den ut enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...