Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Virket den roterende korridoren på maskina di eller fikk du svart skjerm?

 

Kryptisk spørsmål. Er det en internet slang jeg ikke kjenner til?

 

If the Surface RT tablet represents a direct assault by Microsoft on the "computer-light" tablets like Apple's iPad and its various Android-based competitors, the forthcoming Surface Pro seems like a more significant attempt to reinvent laptop computing. Its design is very close to that of the Surface RT tablet -- 10.6-inch touch-screen display, magnet-connected keyboard cover -- but the Surface Pro also ships with a full-fledged, third-generation Intel Core i5 processor, not the less powerful (and less power hungry) ARM process found on the Surface RT.

 

 

The combination of the full Intel CPU and the full version of Windows 8 brings the ability to run traditional desktop PC software programs (in addition to all of the apps that Windows RT can run).

Kilde: http://reviews.cnet.com/microsoft-surface-pro/

 

Intel Core i5 processor med eget åpent assembly instruksjonssett antar jeg. Er ikke det et spennende 128 Gb nettbrett for en assembly programmerer?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei ikke internet slang, jeg postet korridor.zip på forumet, et direct3d program. Jeg bare lurer på om det virket eller om du fikk svart skjerm? :)

 

Jeg har aldri hatt et nettbrett selv, hadde vært tøft å teste ut et å ha i senga på kvelden, bare for å slappe av og surfe.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nei ikke internet slang, jeg postet korridor.zip på forumet, et direct3d program. Jeg bare lurer på om det virket eller om du fikk svart skjerm? :)

 

Jeg tester ikke koden din, men følger med i tråden. Bare la den ligge på den semantiske lenken. Det kan ta tid før noen oppdager denne posten.

 

Kjenner du Intel Core i5 processoren? Er det en 64 bits processor? 64 bits assembly virker spennende på meg.

 

Hadde jeg trengt en it person i mitt lille firma, er du en av de første jeg ville tilbudt jobb om du var ledig.

Lenke til kommentar

Ja jeg kjenner til i5, selv har jeg i7. Ja det er en 64 bit prosessor. Assembler har sine gode sider, om en jobber hardt så er det lite som kan slå håndskrevet assembler. På en annen side så er det mange begrensninger i høynivåspråkl som gjør assembler mer attraktivt. F.eks, en kompilator kan ikke anta at sse registre kan gjenbrukes fra prosedyre til prosedyre, i assembler kan du la verdier ligge i xmmx registrene og gjenbruke dem på tvers av prosedyrer, slikt kan ikke en kompilator anta og der går mye tid tapt.

 

Andre ting som lønner seg med assembler er måten kompilatorer setter opp stacken, i assembler kan du optimalisere stacken på en enkel måte som gjør at du får bedre utnyttelse av cachen. Unngå aliasing problemer f.eks.

 

Andre områder som (ikke nødvendigvis er begrensninger i høynivåspråk), men som uten tvil er en praktisk uvane som nesten aldri blir addressert av de som koder høynivåspråk, er måten man flagger forskjellige deler av minnet.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Spennende på et nettbrett med Windows 8.

 

Vet du om der er stor forskjell på Windows 8 og Windows Phone 8?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...