Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i magen - fantome-sultsmerter


Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bytter fastlege?

 

Må først finne ut hvilken lege jeg skal bytte til, er ingen vits å bytte fra dritt til en annen dritt.. :p

 

Ser den.

 

Vel, om du søker opp gastroscopy på youtube tipper jeg du vil tenke deg om 2 ganger før du vil gjennomføre noe sånt.

 

 

Ang pengebruk og glutenfri mat. Det trenger ikke være så dyrt. Om du legger om kosten til større måltid, mer egg, mer kjøtt, mer fisk og melk (h-melk er ypperlig) - er ikke dette spesielt mye dyrere enn vanlig brødkost om du er litt obs på tilbud når du kjøper inn kjøttvarer. Det er en utfordring å leve helt glutenfritt - har selv prøvd det siden jeg mistenkte intoleranse, men fant ut at jeg ikke hadde det. Det er gluten i de rareste ting og Cøliaki er en utfordring å leve med, ref mine søskenbarn som har det.

 

Kjenner folk som har tatt gastroskopi og er fult klar over at det kan være veldig ubehagelig, men hva er litt ubehag hvis det er en mulighet for å få en diagnose som man kan jobbe med, og dermed få bedre livskvalitet?

 

Større måltid.. kaster allerede mye mat som det er :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under 1% av verdens befolkning har intoleranse mot melkeprotein. Laktose har flere intoleranse mot. Det henger igjen så mye feilinformasjon rundt melk etter diverse "anti melk" grupper og veganere rundtomkring at jeg blir gal. Den kildehenvisningen føyer seg bare inn i rekka over aktører som drar påstander ut av ræva, uten å ha kilder på noe av det.

 

Ku-logikken din holder jeg meg for god til å kommentere. PDCAAS er rimelig klartekst når det kommer til hvordan vi mennesker klarer å nyttegjøre oss av melkeproteinet.

 

Har du kilder a? 1%? Kommer jeg aldri til å gå for, må det være korrupsjon inne i den kilda ;)

 

Jeg er mer lei av folk som skal ha kilder og bevis på alt mulig fra forskere. Si feks at om 20 år kommer kildebevis på at mobilstrålig gir kreft etter 10 års bruk ved 1 time samtale på samme øre hver dag. Bedre for folk å være førevar og bruke logikk og kanskje egene erfaringer som muligens kvalme og hodepine.?

 

Erfaring og logisk sans er ikke noe man bør le vekk. Jeg vet uansett er jeg melkeintolerant (proteinet).

 

Laktose i seg selv er kanskje utbrett, men mange vet ikke at de har intoleranse mot proteinet også. Som kanskje er verre!

Morsomt at du skulle dra frem mobilstråling som skadelig. Har nettopp fått tilbake et miljøprosjekt på akkurat dette (A, faktisk). Der konkluderer jeg og gruppa mi med at det ikke finnes teoretiske eller praktiske insidier eller bevis for at denne strålingen er skadelig for mennesker. Placebo derimot, der har vi dedikert noen sider med folk som gjør seg selv syke ved å tro idiotiske ting. Tror du hardt nok på noe, kommer immunforsvaret til å rykke inn.

 

 

Førevar prinsippet er greit nok, men det er om du er usikker på noe. I melka sitt tilfelle er man rimelig sikre gitt. Påstandene du kommer med mot melk har du ikke noe sikring for. Som kanskje er værre! - spar meg.

 

Så du tror kjøtt og melk fra kua er lik kvalitet uansett om de bli genmodifisert og feita opp på soya og hvetekraftfor og itillegg lever i "fengsel", kontra leve etter naturens egene premisser, beiter og springe ute i det fri?

 

Nei. Hva vil du frem til egentlig? Jeg har aldri insinuert noe av det du legger frem der.

 

 

Lenke til kommentar

Ville lest litt her.

Mobil

Mange andre studier på siden også hvis du finner dem.

 

Mobilstråling kan få samme skjebne som tobakken hvis du tenker litt om. Tobakken ble frikjent av forskere i starten, hvorfor? Siden Tobakkindustrien betalte penger til forskerene for å "tweake" sannheten. (Korrupsjon).I industrien er penger alt! De tjener jo sykt på tobakk enda selv om vi dokumentert vet det er helseskadelig.

 

Mobiltelefonen har vært her i ca drøyt 20år i USA? Hva om Industiren kjører samme løp her som med tobakken? Bare tenk hvor mye penger de ville tapt om det fikk solide dyre forskningsraporter på at det kan være dødelig over tid.

Så en dokumentar om en mann som hadde brukt Mobilen fra 1988 til 2000 og noe. Han hadde kun ringt og sankket med høyre øre og hadde opp mot 20 år (husker ikke helt tallet) etter en svulst like stor som en baseball inne i høyre siden av hjernen. Mobilen har nok største skyld i det og dritt mat slik at svulsten vokser (nærer seg på karbomat).

 

 

Du kan ikke si at melk er ufarlig og 99% tåler det. Jeg har lab test fra US BIotek- IgA og IgG test. Jeg er intolerant mot kasein og myse, ikke noe mer og si om det! Har Bevis!

 

Det siste jeg skrev var pga du anbefaler melk uavhengi av variabler som dette. Jeg kan gå god for at mennesker som VET de tåler melk greit, kan drikke H-Melk, (da helst økologisk) men jeg ville vært forsiktig med høyt inntak.

Lenke til kommentar

Ps. Jeg hadde lignende sultfølelse da jeg hadde begynnende magesår.

 

Hvordan finner man ut av om man har magesår?

 

Det vet jeg ikke, legen min spurte meg ut om symptomer, og klemte øverst på magen min hvor det var sånn brennende smerte i tillegg. Egentlig tar man vel sånn slange inn i magen for å slå fast sikkert, men i følge min lege var ikke det nødvendig på meg siden han mente det ikke hadde blitt ordentlig sår. Fikk piller jeg skulle ta, og det ble bedre bare etter to-tre dager. Sult-følelsen varte litt lenger.

 

Fikk det igjen et halvår senere, da skulle jeg bare begynne på piller igjen, og ble bra like fort. (Jeg er kronisk syk og går på mye medisiner til vanlig, så magesår har vært forventet hos meg en tid da.)

Lenke til kommentar

Ville lest litt her.

Mobil

 

Vær så snill, lær deg kildekritikk. Hvis du vil ha en kilde på noe på internett, så finner du det. Jeg kan finne kilde på at angrepet på twin towers er arrangert av amerikansk etterretning, men det gjør det ikke noe mer sant om kilden er like koko som meg.

 

Når du skjønner begreper som fotoelektrisk effekt, kan du komme tilbake å akkedere om stråling. Du har, mildt sagt, ikke peiling. Jeg har hatt et miljøprosjekt om stråling i hverdagen, tror du ikke jeg har satt meg inn i dette?

Endret av storken
Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke, legen min spurte meg ut om symptomer, og klemte øverst på magen min hvor det var sånn brennende smerte i tillegg. Egentlig tar man vel sånn slange inn i magen for å slå fast sikkert, men i følge min lege var ikke det nødvendig på meg siden han mente det ikke hadde blitt ordentlig sår. Fikk piller jeg skulle ta, og det ble bedre bare etter to-tre dager. Sult-følelsen varte litt lenger.

 

Fikk det igjen et halvår senere, da skulle jeg bare begynne på piller igjen, og ble bra like fort. (Jeg er kronisk syk og går på mye medisiner til vanlig, så magesår har vært forventet hos meg en tid da.)

 

Men da kan jeg spørre om de kan se etter det hvis det blir noen gastroskopi i søkt etter tegn på cøliaki, for cøliaki pleier å ødelegge for tarmtottene i tynntarmen. Takk for forslag :)

Lenke til kommentar

Ville lest litt her.

Mobil

 

Vær så snill, lær deg kildekritikk. Hvis du vil ha en kilde på noe på internett, så finner du det. Jeg kan finne kilde på at angrepet på twin towers er arrangert av amerikansk etterretning, men det gjør det ikke noe mer sant om kilden er like koko som meg.

 

Når du skjønner begreper som fotoelektrisk effekt, kan du komme tilbake å akkedere om stråling. Du har, mildt sagt, ikke peiling. Jeg har hatt et miljøprosjekt om stråling i hverdagen, tror du ikke jeg har satt meg inn i dette?

 

Du er 21 år mann ikke ikke gjør deg så utrolig voksen.

Hva er galt med den kilden?

Wikipedia er liksom alt man trenger for der er alt Fakta-Sant?

Du kan sikkert dine reelle fakta i strålingsdebatten, men du kan fortsatt ta feil, ikke vær så kjepphøy på det!

 

Forøvrig er man litt blind om man tror verden er så grei og fin. Drikk melk, snakk i mobil og lev i et trådløst hus 24 timer i døgnet, alt går helt bra, spessielt med gravide og unge barn med liten hjernemembran;);)

 

Hvordan VET du at Amerikansk etterettning eller noen i toppen ikke hadde en finger med i spillet? Det kan du ikke VITE!! Verden er ond og vi har maktsyke folk.

 

Sånn ellers tror du jeg eller noen andre vil kutte ned på mobil og trådløse ting? Nei, det er jo kjempe kjekt og ting går lettere.

 

Kan du forklare økning av kreft og generelle livstidsykdommer vi møter i hytt og gevær?

Endret av lyon
Lenke til kommentar

 

Du er 21 år mann ikke ikke gjør deg så utrolig voksen.

Hva er galt med den kilden?

Wikipedia er liksom alt man trenger for der er alt Fakta-Sant?

Du kan sikkert dine reelle fakta i strålingsdebatten, men du kan fortsatt ta feil, ikke vær så kjepphøy på det!

Skal jeg heller, som deg, være litt mer ignorant? Ta tak i din egen ignoranse, vær så snill. Inntil da beholder jeg arrogansen min.

 

Faen heller, ikke tar du hintet mitt ang kildekritikk heller. Det er ikke sånn at wikipedia er en form for overlegen kilde, her også finner du dårlige artikler. Helsefarer ved rødt kjøtt er en av de litt mer tvilsomme, men kilden klarer ihvertfall å forholde seg nyansert og nøytral til stoffet. Om du ser over din kilde finner du denne godbiten:

 

We have designed a number of instruments so that the general public can find out what they are exposed to, and have written numerous publications on the latest research, what is understood and what is not known, and what you can do to minimise any high fields you may be regularly exposed to. These, and high quality EMF shielding material (including paint), are sold by EMFields.

 

Denne aktøren føyer seg bare inn i rekken over sjarlataner som skal selge deg noe. Skremselspropaganda er en stor del av dette. Dette gjelder all industri. Markedsføring og villedning gjør folk forvirra og gjør at de kjøper ubrukelige ting (sjekk ut Anaconda fra T-nation feks) som de ikke trenger.

 

 

Forøvrig er man litt blind om man tror verden er så grei og fin. Drikk melk, snakk i mobil og lev i et trådløst hus 24 timer i døgnet, alt går helt bra, spessielt med gravide og unge barn med liten hjernemembran;)

 

Hvordan VET du at Amerikansk etterettning eller noen i toppen ikke hadde en finger med i spillet? Det kan du ikke VITE!! Verden er ond og vi har maktsyke folk.

 

Igjen drar du ting ut av kontekst. For øvrig finner jeg ikke noe skummelt med noe av det du nevner.

 

Hadde amerikansk etteretning en finger med i spillet? Det vet ikke jeg, ikke legg det frem som at jeg har påstått det heller (var det nødvendig med caps og utropstegn også?). Poenget var: Jeg kan finne kilde på at angrepet på twin towers er arrangert av amerikansk etterretning.

 

Kan du forklare økning av kreft og generelle livstidsykdommer vi møter i hytt og gevær?

 

Jeg kan si deg så mye at det er ikke melk og gluten sin feil. Overvekt og mangel på mosjon bidrar i stor grad til kreft og hjerte&karsykdommer. Generelle autoimmune sykdommer er koblet til et for hygenisk miljø.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...