Gå til innhold

Sortnivå iPad siste gen.


pålsteen

Anbefalte innlegg

Har hatt et problem med siste generasjons iPad hvor sortnivået endrer seg kraftig i Netflix når det kommer tekst på skjermen. Problemet er synligste når det er mørke scener.

 

Har nå ventet med å melde om problemet i påvente av en oppdatering som løser det, men det har altså ikke kommet.

 

Prøvde å melde i fra om bug til Apple, men de hadde aldri hørt om det før. Jeg vil anta at feilen her kan ligge hos Apple, siden Netflix har vel ikke tilgang til å endre skjerminstillingene trodde jeg?

 

Vedlagt ligger eksempelvideo, filmet med mobil.

 

Noen som har opplevd samme problem?

 

 

Endret av pålsteen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har nok med at skjermen regulerer ned bakyset når det er mørke partier i bilder eller film, og når det plutselig kommer en del kraftige hvitfarger justerer den opp baklyset for at hvitfargen ikke skal bli utvasket, noe som gir det du ser som backlight-bleed som løfter hele sortnivået.

 

Konseptet med dynamisk kontrast er smart nok, men akkurat i slike tilfeller blir det forstyrrende og irriterende.

Endret av vidor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det har med HDR og/eller Dynamisk kontrast.  Denne effekten er også synlig på TV-er med denne type funksjonalitet dersom sort- og kontrastnivå ikke er korrekt innstilt.   

 

Jeg minimaliserte dette ved å endre fargen på teksten fra HVIT til GUL (sammen med noen andre endringer). Det hjalp også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...