Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mye plastikk går det for prints?

Det kan du i utgangspunktet velge.

 

Selv printer jeg med 20% Infill, dvs det er 20% plastikk inni dingsene. Den lager et mønster som går i kryss inni, slik at den skal spare plast, men det er noe du kan velge selv.

Plastikkrullene er vanligvis på 1kg, alle disse "byggningene" jeg viste på slutten av forige side veier rundt 100 gram.

 

Handler man fra Kina, så koster det $15 per rull (rundt 80kr)

Lenke til kommentar

Hehe, det var det da. Den tar ikke store plassen da.. :)

 

Går du innom www.thingiverse.com - så er det flere tusen forskjellige ting andre har laget som du kan laste ned og printe ut. :)

Men men, har du ikke bruk for den så har du ikke bruk for den. Da kan du vente til at prisene kanskje faller enda mer etterhvert ;)

Lenke til kommentar

Hehe, det var det da. Den tar ikke store plassen da.. :)

 

Går du innom www.thingiverse.com - så er det flere tusen forskjellige ting andre har laget som du kan laste ned og printe ut. :)

Men men, har du ikke bruk for den så har du ikke bruk for den. Da kan du vente til at prisene kanskje faller enda mer etterhvert ;)

 

 

Tenkte på plass til alt det random jeg hadde endt opp med å printe ut :p

Lenke til kommentar

Fikk mail fra Makergear der jeg handla min printer fra. De sa at min printer er med i neste batch og kommer til å bli sendt ut etter de har bygget og testet maskina :)

Gleder meg, og prøver samtidig å ikke glede meg for mye, ellers vil det føles som en liten evighet før den kommer.

 

Så langt har jeg forberedt meg ved å rydde ut lagerrommet mitt og gjort det om til et lite dedikert verksted for kunne nerde i fred fremmover :D

Lenke til kommentar

Kult. Aner ikke hvordan den er, du får poste bilder så fort du får den :)

 

En jeg kjenner driver salg av ABS plastikk (3mm, snart 1.75mm) her:

http://protoprint.flyingcart.com/

 

Ikke noe tullball der. :)

 

Ellers kan du ta kontakt både med han og andre i "3D Print"-miljøet på #reprap.no på IRC (irc.freenode.net)

 

Sender de fra Norge, sånn at jeg slipper toll og moms?

 

Hvor er kjøper du plastikken du bruker?

Endret av ola312
Lenke til kommentar

"De" sender fra Norge ja. Blir ingen ekstra priser enn det du får oppgitt på siden

 

Kjenner fyren (over internet) som driver sjappa, så er helt trygt å handle der.

 

Seriøs Nettside??

 

Ikke noe registrert firmanavn, og hva skjedde med Teknikkbutikken de drev, den siden er lagt ned..

Ikke komplett adresse finnes på siden, og ikke noe seriøse betingelser.

Meget useriøst vil nå jeg kalle det..

Det finnes visse ting en nettbutikk skal oppfølge..

 

:ph34r:

Lenke til kommentar

Seriøs Nettside??

 

Ikke noe registrert firmanavn, og hva skjedde med Teknikkbutikken de drev, den siden er lagt ned..

Ikke komplett adresse finnes på siden, og ikke noe seriøse betingelser.

Meget useriøst vil nå jeg kalle det..

Det finnes visse ting en nettbutikk skal oppfølge..

 

:ph34r:

Mulig du ikke oppfatter siden seriøs om du sammenligner den med flere andre "nymotens"-nettsider, men det spiller vel ingen rolle hvordan den ser ut, så lenge du får det du betaler for? :)

 

Dette er en fyr som driver sjappa på fritiden. Om du ikke vil handler der, så er robonor.no et alternativ om du vil handle i Norge, men igjen, til overpris.

Lenke til kommentar

Mulig du ikke oppfatter siden seriøs om du sammenligner den med flere andre "nymotens"-nettsider, men det spiller vel ingen rolle hvordan den ser ut, så lenge du får det du betaler for? :)

 

Dette er en fyr som driver sjappa på fritiden. Om du ikke vil handler der, så er robonor.no et alternativ om du vil handle i Norge, men igjen, til overpris.

 

Så han selger det så åpenbart svart?? Meget stor risk..

 

:omg:

Lenke til kommentar

Så han selger det så åpenbart svart?? Meget stor risk..

Om du ikke vil handler der, så er robonor.no et alternativ om du vil handle i Norge, men igjen, til overpris.

 

Hvordan han driver nettsiden har jeg ingen anelse på, men man får iallefall det man betaler for.

På samme måte som man skulle ha handlet fra feks: http://3dnor.no/shop/index.php som også selger ting til 3D Printere her i Norge. Ja, siden ser kanskje ikke tøff ut, men hvem bryr seg? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...