Gå til innhold

Hvor i landet burde jeg studere grunnskolelærer 5-10 trinn?


pikachu94

Anbefalte innlegg

Hvor i landet burde jeg studere grunnskolelærer 5-10 trinn? Har noen noe tips om en bra skole, eller en bra by? Jeg bor i Oslo, men vil flytte et annet sted. Kanskje Nord-Norge siden jeg opprinnelig er derifra. Har tenkt litt på Finnmark, men usikker på om skolene der er bra? Eventuelt Tromsø? Er åpent for alt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor i landet burde jeg studere grunnskolelærer 5-10 trinn? Har noen noe tips om en bra skole, eller en bra by? Jeg bor i Oslo, men vil flytte et annet sted. Kanskje Nord-Norge siden jeg opprinnelig er derifra. Har tenkt litt på Finnmark, men usikker på om skolene der er bra? Eventuelt Tromsø? Er åpent for alt!

 

Trondheim skal ha en bra lærerutdanning. 

Lenke til kommentar

 

Hvor i landet burde jeg studere grunnskolelærer 5-10 trinn? Har noen noe tips om en bra skole, eller en bra by? Jeg bor i Oslo, men vil flytte et annet sted. Kanskje Nord-Norge siden jeg opprinnelig er derifra. Har tenkt litt på Finnmark, men usikker på om skolene der er bra? Eventuelt Tromsø? Er åpent for alt!

 

 

Trondheim skal ha en bra lærerutdanning.

Kan støtte oppunder dette, Trondheim er en fantastisk by å studere i, anbefales på det varmeste.

Lenke til kommentar

Faglig sett så tviler eg at det er nevneverdig forskjell på utdanningskvaliteten på vanlige standariserte utdanningar slik som lærarutdanninga.

I enkelte fagfelt vil det være ein fordel å studere ein plass der det også er eit fagmiljø innanfor nærliggande fagfelt, men for lærarutdanning så kan eg ikkje sjå kva det skulle være.

 

 

Så då står du igjen med at du bør velge ein studieplass med godt studiemiljø.

Grovt sett vil eit godt studiemiljø være balansen mellom stor studieplass med mange tilbud, og ein plass der mesteparten av studentane er tilreisande som ikkje har familie og vennar i umiddelbar nærheit som dei heller vil bruke fritida på.

Lenke til kommentar

Jeg vil bli imponert om du fremdeles vil bli lærer etter 5 år med studie. De fleste skifter studie underveis, er min oppfatning. Lurer du på hvorfor? Google "Lærer annen jobb".

Hvis du sier det til alle som ønsker å bli lærer så blir det i hvert fall lærermangel. Svar heller på spørsmålet jeg stiller istedenfor å komme med kommentarer som ikke har noe med innlegget mitt å gjøre :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...