Gå til innhold

"Neo-Liberale" er intolerante og hatefulle tyranner


Anbefalte innlegg

Det går om vi hadde snakket engelsk, og det ikke hadde blitt konsekvent presisert det som nyliberalisme. Jeg anerkjenner at det er en vanlig og uskyldig feiltakelse, men jeg nekter å la det slippe unna før jeg er sikker på at vi har kommet til en klinkende klar enighet om at vi liberalister ikke har noe med postmoderistisk progressivisme å gjøre.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Danmark er partiet venstre som partiet høyre i Norge, mens i Norge vil venstre nok heller gå i regjering med høyre og har mer til felles med høyre enn med Venstre.

 

Så logiske er politiske begrep.

 

Derfor må vi heller holde oss til ordboksbegrep og kjernebetydningen av ord, ikke oppfunnede definisjoner som ikke har noe med ordets rette betydning å gjøre.

 

F.eks er det mange som tror demokrati handler om å velge partier som skal diktere, mens det i realiteten betyr folkemakt. På Norsk har vi ordet folkestyre som er tilsvarende det samme. Engelske folk kan ikke forstå det, for de har ikke noe eget ord for demokrati med kjernen av ordet i sitt eget språk. For dem er det abstrakt.

 

Samme gjelder jo liberal <-- liberalisme. Vi må tilbake til grunnbegrepet, og det var det jeg gjorde når jeg ("mis")brukte ordet ny-liberal.

 

Iallefall er ytre venstre og radikale liberalister intolerante og hatefulle tyranner som er farlige for våre samfunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...