Gå til innhold

Anmeldelse: Risen (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser anmelder bemerker tekniske problemer. Vet ikke hvilken maskin/software/drivere dette er blitt kjørt på, men jeg har spillt i 50-60 timer+ og ikke en gang hatt noen problemer. Det er imponerende for et helt nytt spill uten oppdateringer og patcher.

 

Ellers en bra anmeldelse, som beskriver spillet godt. En av de beste RPG jeg noen gang har vært heldig å spille! Anbefales for alle som liker RPG (hardcore Gothic-fans: dette er ikke Gothic 4 offisielt, så ikke klag over at det ikke er likt/oppfølger etter deres forventninger).

 

Jeg opplevde et par krasj, ja. Siden jeg ikke har opplevd noe lignende før, ikke en gang med mer krevende spill, så regnet jeg med det var spillet. Kan være maskinvaren min som ikke er kompis med spillmotoren.

 

Uansett så har ikke dette hatt noen innvirkning på min helhetlige opplevelse av spillet, og det har derfor ikke fått innvirkning på karakteren :)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Ser anmelder bemerker tekniske problemer. Vet ikke hvilken maskin/software/drivere dette er blitt kjørt på, men jeg har spillt i 50-60 timer+ og ikke en gang hatt noen problemer. Det er imponerende for et helt nytt spill uten oppdateringer og patcher.

 

Ellers en bra anmeldelse, som beskriver spillet godt. En av de beste RPG jeg noen gang har vært heldig å spille! Anbefales for alle som liker RPG (hardcore Gothic-fans: dette er ikke Gothic 4 offisielt, så ikke klag over at det ikke er likt/oppfølger etter deres forventninger).

 

Jeg opplevde et par krasj, ja. Siden jeg ikke har opplevd noe lignende før, ikke en gang med mer krevende spill, så regnet jeg med det var spillet. Kan være maskinvaren min som ikke er kompis med spillmotoren.

 

Uansett så har ikke dette hatt noen innvirkning på min helhetlige opplevelse av spillet, og det har derfor ikke fått innvirkning på karakteren :)

 

 

 

Ja det er altfor mange variabler som kan spille inn på ustabilitet dessverre :)

Ser fra flere forum at man klager på at det er tungdrevet/maskinkrevende. Opplevde du dette? Jeg kjører med mer eller mindre fulle innstillinger og med oppløsning 1900x1080 uten noen problemer eller lagg. Dette er "bare" med en bærbar med Nv9800GS og CoreDuo P8700(2,26).

Lenke til kommentar
Ja det er altfor mange variabler som kan spille inn på ustabilitet dessverre :)

Ser fra flere forum at man klager på at det er tungdrevet/maskinkrevende. Opplevde du dette? Jeg kjører med mer eller mindre fulle innstillinger og med oppløsning 1900x1080 uten noen problemer eller lagg. Dette er "bare" med en bærbar med Nv9800GS og CoreDuo P8700(2,26).

 

En smule krevende, ja. Kjører riktignok ikke på så høy oppløsning (spiller på en 720P HDTV), men kjørte også alt på maks. Jeg opplevde derimot bittelitt hakking av og til, og at PC-en virkelig jobbet med spillet. (Høy temperatur)

Men ikke noe spesielt merkbart :)

Lenke til kommentar
Ser fra flere forum at man klager på at det er tungdrevet/maskinkrevende. Opplevde du dette? Jeg kjører med mer eller mindre fulle innstillinger og med oppløsning 1900x1080 uten noen problemer eller lagg. Dette er "bare" med en bærbar med Nv9800GS og CoreDuo P8700(2,26).

1920x1200 alt max = 24-29 fps på Q9550 (3.9ghz) + 4870 1GB

1920x1200 Max med unntak av skygger(medium] + 0 AF = 32 fps

 

For dårlig mtp. grafikken IMO, men overlevbart da FPS er så og si fryst på 32.

 

Opplevd 2 crash hvor svenske-knappen var eneste løsning, utenom det helt stabilt. Dette kan ha vært pga. driver-problemer, har hvertfall ikke hatt noe problemer så langt etter update.

Lenke til kommentar
Ser anmelder bemerker tekniske problemer. Vet ikke hvilken maskin/software/drivere dette er blitt kjørt på, men jeg har spillt i 50-60 timer+ og ikke en gang hatt noen problemer. Det er imponerende for et helt nytt spill uten oppdateringer og patcher.

 

Ellers en bra anmeldelse, som beskriver spillet godt. En av de beste RPG jeg noen gang har vært heldig å spille! Anbefales for alle som liker RPG (hardcore Gothic-fans: dette er ikke Gothic 4 offisielt, så ikke klag over at det ikke er likt/oppfølger etter deres forventninger).

Har samme erfaring. Inne crash ingeting. PCen har sågar stått på over natta, gått i dvalemodus, og starta opp rett i spillet igjen uten problemer.

 

Eneste små problemene jeg opplever er et par dører i spillet. Bl.a. døra i 2. etasje til han kart makeren. Når du går inn den, havner du av og til på taket til huset istede for inne i huset. Og en annen dør med samme problem er nede i ett av templene.

 

Det er de eneste litt større problemene jeg har hatt. Ellers er det bare småpirk.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...