Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjort tingene beskrevet her

 

Slått sammen "populær"-feedene nederst på forsiden til en fordi de overlappa hverandre for mye (prøvde med ulike datospenn)

 

Lagt til en "tilfeldige bilder"-feed. "Tilfeldig" planlegges også under "Bildekritikk".

 

Lagt inn topbanner

 

Ser at i "Tilfeldige bilder" kommer det opp en del gamle bilder av brukere som ikke er aktive på nye Digit. De er sikkert ikke klar over det og kanskje ikke enige i at de skal legges ut. Dessuten bør man vel "promotere" de som er aktive medlemmer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Dette har jeg gjort i kveld:

 

Endret litt på visningen av informasjonen rundt et bilde:

- Linkene for å gi karakter er nå plassert oppe til høyre for "Lastet opp av".

- Info om evalueringsnivå er nå plassert under exif info

 

Hvorfor? Jo fordi det ble for mye statisk informasjon rundt en veldig viktig del av bildesiden, nemlig beskrivelsen. Beskrivelsen er også gjort noe større.

 

Har også endret bittelitt på teksten som beskriver evalueringsnivåene. (Ikke endringen vi planlegger i tråden "evalueringsnivå")

 

Ved siden av "Vurdering" under "Info om bildet" er det nå gjennomsnittskarakter som utheves. "Kalkulert poengsum: 4 (?)" (Tidligere "Poeng") er plassert lengre ned i mindre og gråere tekst for å gjøre feltet mindre viktig. Dette er tross alt en hjelpesum generert av systemet når vi skal sortere på "best score" (vurderer å endre dette til best vurdert)

 

 

Videre er "Poeng:" fjernet fra "Bildekritikk", inn kommer "Nivå". På forsiden vises nå snittkarakter i stedet for poeng under "populære bilder".

 

 

I bunn og grunn en del småtweaks her altså :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har også endret bittelitt på teksten som beskriver evalueringsnivåene. (Ikke endringen vi planlegger i tråden "evalueringsnivå")

 

Mangler vel komma og et ord her kanskje:

 

Kritikk: Jeg ønsker,(edit) fyldige, begrunnede meninger om bildet velkommen som konstruktiv kritikk. Du må gjerne xxxxxxx(edit) småting (detaljer), sjanger og fotograf også, men begrunn det. :whistle:

Lenke til kommentar

Takk for rettinga :) Men skal det første kommaet egentlig være der? "Jeg ønsker, fyldige.." i stedet for "Jeg ønsker fyldige..." altså

Trenger vel kanskje ikke det, men det kommer an på hva som skal vektlegges, om det er "fyldige" eller "begrunnende meninger"....

 

Er ikke spesialist på norsk, så det var bare slik jeg leste det. Trenger ikke være mer rett enn det du skrev ser jeg.... :thumbup:

Lenke til kommentar

Dette har jeg gjort i kveld:

 

Endret litt på visningen av informasjonen rundt et bilde:

- Linkene for å gi karakter er nå plassert oppe til høyre for "Lastet opp av".

- Info om evalueringsnivå er nå plassert under exif info

 

Hvorfor? Jo fordi det ble for mye statisk informasjon rundt en veldig viktig del av bildesiden, nemlig beskrivelsen. Beskrivelsen er også gjort noe større.

 

Har også endret bittelitt på teksten som beskriver evalueringsnivåene. (Ikke endringen vi planlegger i tråden "evalueringsnivå")

 

Ved siden av "Vurdering" under "Info om bildet" er det nå gjennomsnittskarakter som utheves. "Kalkulert poengsum: 4 (?)" (Tidligere "Poeng") er plassert lengre ned i mindre og gråere tekst for å gjøre feltet mindre viktig. Dette er tross alt en hjelpesum generert av systemet når vi skal sortere på "best score" (vurderer å endre dette til best vurdert)

 

 

Videre er "Poeng:" fjernet fra "Bildekritikk", inn kommer "Nivå". På forsiden vises nå snittkarakter i stedet for poeng under "populære bilder".

 

 

I bunn og grunn en del småtweaks her altså :)

 

 

Et steg frem og to tilbake, mener nå jeg. Forstår at det har foregått en del bak kulissene her. Gjennomsnitt er plutselig blitt viktigere en totalscore. Poengene er blitt borte fra Bildegalleriet. Jeg syns nå det var greit jeg, da kunne jeg jo finne de bildene det var verdt å se på ( de med høye score).

Peset om konstruktive kritikker, er jo bare latterlig. Uansett kosmetiske endringer så glimrer kritikerne med sitt fravær. Dette gjelder jo ikke bare digit, det gjelder alle tilsvarende steder som jeg kjenner til hvertfall.

Hver gang man etterlyser dem, er det samme unnskyldning: "Har for liten tid for øyeblikket, kommer sterkere tilbake senere". Det skal bli en aktiv høst her på digit, ja :)

Lenke til kommentar

Nå er utsagnet om at gjennomsnitt er viktigere enn poengscore en sannhet med modifikasjoner. Jeg synes det virker som at brukerene har lettere å akspetere gjennomsnitt fremfor totalscore, noe jeg skjønner til en viss grad da det kanskje ikke er særlig digg å ha "Poeng: 0" når noen ikke har gitt vurderinger, derfor har jeg valgt å fremheve det.

 

I feeden på forsiden sorteres det etter poeng, og det vil det også gjøre i konkurranser som avholdes med mindre vi kommer opp med et enda bedre system. Gjennomsnittskarakterer som "dommer" i en konkurranse er ikke aktuelt.

Lenke til kommentar

Hver gang man etterlyser dem, er det samme unnskyldning: "Har for liten tid for øyeblikket, kommer sterkere tilbake senere". Det skal bli en aktiv høst her på digit, ja :)

 

Det er noen av oss som faktisk gir kritikk allerede, kan være flere grunner for at ikke alle gir kritikk ennå.

 

Nye bildekritikk trenger en tilvenningfase.

Enkelte er litt forsiktig med og gi kritikk før de er mer sikker på hvordan det vil bli oppfattet.

Har vært vanskelig og sortere postene.

Altfor mye "liker bilde" posting i kritikkdelen, enkelte vil da ha aversjon mot og poste negativt der.

 

Gi det en måneds tid eller noe sånt, så tror jeg dette vil gå seg til.

 

Edit, du skal ha et pluss for aktiviteten din angående kritikk posting :thumbup:

Endret av Nautica
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hver gang man etterlyser dem, er det samme unnskyldning: "Har for liten tid for øyeblikket, kommer sterkere tilbake senere". Det skal bli en aktiv høst her på digit, ja :)

 

Det er noen av oss som faktisk gir kritikk allerede, kan være flere grunner for at ikke alle gir kritikk ennå.

 

Nye bildekritikk trenger en tilvenningfase.

Enkelte er litt forsiktig med og gi kritikk før de er mer sikker på hvordan det vil bli oppfattet.

Har vært vanskelig og sortere postene.

Altfor mye "liker bilde" posting i kritikkdelen, enkelte vil da ha aversjon mot og poste negativt der.

 

Gi det en måneds tid eller noe sånt, så tror jeg dette vil gå seg til.

 

Edit, du skal ha et pluss for aktiviteten din angående kritikk posting :thumbup:

 

 

En måned til??

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...