Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lagt til mer EXIF-info nå, fikset ÆØÅ under "Medlemmer"

Flott at objektiv er med og at kameraprodusent vises. Mangler vel bare "objektivprodusent" nå vil eg tru.... , men får vel kanskje ikke dette ut av "exif"-dataen...! Vet heller ikke om det er alle kameraer som gir slike data jeg, så det skal bli interessant å se... :thumbup:

 

edit:

Har sjekket litt bakover i tid på diverse bilder mht. objektiver:

Ser at det ofte ikke kommer opp noe som helst vedr. objektiver på en del bilder/kameraer, mens på andre der står det noe, det være seg på DSLR eller sågar kompaktkameraer (f.eks. Canons G12).... Hvordan henger det sammen at det ikke hentes ut fra alle slags kameraer, eller har det noe med hvilke program en bruker for å laste inn bilder fra. Er det f.eks. slik at bilder i PS har slike exifdata for de fleste kameraene, mens andre "enklere" programmer kanskje ikke har det for noen eller bare for få ?

? Eg berre undrast! ? :blush:

Hvis det er en forskjell, så mener jeg det taler sterkt for at det må bli mulig å legge inn f.eks. objektiver og også andre exif-data manuelt.....

:hmm:

Lenke til kommentar

Lagt til mer EXIF-info nå, fikset ÆØÅ under "Medlemmer"

Flott at objektiv er med og at kameraprodusent vises. Mangler vel bare "objektivprodusent" nå vil eg tru.... , men får vel kanskje ikke dette ut av "exif"-dataen...! Vet heller ikke om det er alle kameraer som gir slike data jeg, så det skal bli interessant å se... :thumbup:

 

edit:

Har sjekket litt bakover i tid på diverse bilder mht. objektiver:

Ser at det ofte ikke kommer opp noe som helst vedr. objektiver på en del bilder/kameraer, mens på andre der står det noe, det være seg på DSLR eller sågar kompaktkameraer (f.eks. Canons G12).... Hvordan henger det sammen at det ikke hentes ut fra alle slags kameraer, eller har det noe med hvilke program en bruker for å laste inn bilder fra. Er det f.eks. slik at bilder i PS har slike exifdata for de fleste kameraene, mens andre "enklere" programmer kanskje ikke har det for noen eller bare for få ?

? Eg berre undrast! ? :blush:

Hvis det er en forskjell, så mener jeg det taler sterkt for at det må bli mulig å legge inn f.eks. objektiver og også andre exif-data manuelt.....

:hmm:

 

Mener å registrere at det ikke er så mye objektivinfo å hente ut fra exif-data. Bare et mindre antall av bildene får med seg denne infoen automatisk ser det ut til. Foreslår å droppe den automatiske innhenting og heller lage et manuelt felt for å legge inn objektiv. Da får en også selv bestemme om en i det hele tatt vil ha med slik info... :hmm::cool:

Lenke til kommentar

Det er fortsatt ingen ting i veien for å legge inn akkurat hvilke EXIF du vil manuelt under Beskrivelse. Tror de fleste av objektivene mine havner i EXIF, men kan ha noe med at jeg bruker LR som har god gjenkjenning, men tipper dette henger med helt frra kameraet og er nok ikke tilgjengelig på kameraer noe tilbake i tid og er ikke sikkert de er på f.eks X00D/X50D-serien til Canon. Og så er det nepppe tilgjengelig på kompaktkameraene.

Lenke til kommentar

Det er fortsatt ingen ting i veien for å legge inn akkurat hvilke EXIF du vil manuelt under Beskrivelse. Tror de fleste av objektivene mine havner i EXIF, men kan ha noe med at jeg bruker LR som har god gjenkjenning, men tipper dette henger med helt frra kameraet og er nok ikke tilgjengelig på kameraer noe tilbake i tid og er ikke sikkert de er på f.eks X00D/X50D-serien til Canon. Og så er det nepppe tilgjengelig på kompaktkameraene.

Skjønner da det vettu, bare at jeg synes det er greiere for oversiktens skyld at dette kommer sammen med annen exif-info...:thumbup: .

 

Ps! kommer fram automatisk på mine Canon G12-bilder iallefall...., men ikke på bilder fra min Canon 7D.... :ph34r:

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Stemm(er) => Stemme( r ) :new_woot: (Takk til Erik)

Endret tidsspannet fra 7 dager til ett døgn for de to nederste feedene på forsiden

Gjorde gjennomsnittskarakter og karakterfordeling synlig for alle, ikke bare opplaster

Bakte "Produsent" og "Modell" sammen for EXIF-data

Takk for dehhh! :thumbup:

Da får du vel endre "siste 1 dager" på Forsiden til f.eks. "siste døgn" e.l. alt etter hvor tidsskillet går,,,,,, :whistle:

 

Og så var det det med objektiver da.... er det en mulighet for å få et eget felt ved opplasting siden det tydeligvis sjeldent kommer med i den automatiske uthentingen.... ? ..... :innocent:

Lenke til kommentar

Hei

 

Er det her alle får sine "ønsker" oppfylt-det var ikkje lett å finne fram for ein stakker.innocent.gif

 

Eg liker -eg liker ikkje står der-til hjelp for terningkasta.

Eg er ikkje så sikker på at det er det eg er ute etter"når eg legger ut bilde"på kva andre liker!

Eg liker mitt bilde derfor legger eg det ut---og vil da høre om det er brukbart/teknisk osv.-eller har eg oversett noko ,som eg kunna ha gjort bedre så det blei eit bedre bilde.

Ikkje kva dere der ute liker/ikkje liker.Men greit viss ein må få sagt det så er det og greit,men det er ikkje derfor eg legger ut bilde for å høre deres smak:) Ikkje ta dette ille opp for det er ikkje meiningen med tanken.Men slik har eg alltid tengt.

 

Av det nye i dag der vi ser terningkasta result.er fint/spennende--godt at vi ser dei andre sine og

-så ein ikkje blir"mistenkeleg".Ellers ser det gjamt ut med terningkasta.thumbup.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

 

Er det her alle får sine "ønsker" oppfylt-det var ikkje lett å finne fram for ein stakker.innocent.gif

Dette er egentlig tråden som forteller hva Terje faktisk har fikset/endret, og så kommer vi med kommentarer til det. Har du relle ønsker, så er vel tanken at du lager en ny tråd i dette underforumet (TIlbakemeldinger og diskusjon til Digit.no).

 

Eg liker -eg liker ikkje står der-til hjelp for terningkasta.

Eg er ikkje så sikker på at det er det eg er ute etter"når eg legger ut bilde"på kva andre liker!

Eg liker mitt bilde derfor legger eg det ut---og vil da høre om det er brukbart/teknisk osv.-eller har eg oversett noko ,som eg kunna ha gjort bedre så det blei eit bedre bilde.

Ikkje kva dere der ute liker/ikkje liker.Men greit viss ein må få sagt det så er det og greit,men det er ikkje derfor eg legger ut bilde for å høre deres smak:) Ikkje ta dette ille opp for det er ikkje meiningen med tanken.Men slik har eg alltid tengt.

 

Av det nye i dag der vi ser terningkasta result.er fint/spennende--godt at vi ser dei andre sine og

-så ein ikkje blir"mistenkeleg".Ellers ser det gjamt ut med terningkasta.thumbup.gif

Det er mulig at vi kan endre tekstene på 1,2,5 og 6 til noe mer politisk korrekt. Men ettersom karaktergivingen uansett er subjektiv, så er det vel det det koker ned til - at man liker et bilde eller ikke? Enten man kaller det "dette har du ikke fått til", "elending gjennomføring" eller "jeg liker det ikke". Samme med "Kjempeflott", "Knallbilde" eller "Dette liker jeg veldig godt". Men det behøver ikke være negativt. Det at at du lager noe som ikke alle liker er ikke farlig; det kan jo hende at de har dårlig smak eller ikke skjønner hva du holder på med. Samtidig så må man ikke se seg blind på at det dukker opp noen karakter som spriker i forhold til snittet. Jo større spredning, jo bedre er mitt motto. Da har du sannsynligvis et bilde som er utenfor mainstream og som tvinger folk til å tenke. Det verste er egentlig å bare få 3-ere og 4-ere.

 

Med andre ord en karakterskala vil ikke kunne hjelpe deg med spesifikke ting i dine bilder. Der må nok spesifikke kommentarer til.

 

Og det kommer nok en funksjon for å velge at man ikke vil ha karakterer, hvis man ikke liker de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

 

Er det her alle får sine "ønsker" oppfylt-det var ikkje lett å finne fram for ein stakker.innocent.gif

Dette er egentlig tråden som forteller hva Terje faktisk har fikset/endret, og så kommer vi med kommentarer til det. Har du relle ønsker, så er vel tanken at du lager en ny tråd i dette underforumet (TIlbakemeldinger og diskusjon til Digit.no).

 

Eg liker -eg liker ikkje står der-til hjelp for terningkasta.

Eg er ikkje så sikker på at det er det eg er ute etter"når eg legger ut bilde"på kva andre liker!

Eg liker mitt bilde derfor legger eg det ut---og vil da høre om det er brukbart/teknisk osv.-eller har eg oversett noko ,som eg kunna ha gjort bedre så det blei eit bedre bilde.

Ikkje kva dere der ute liker/ikkje liker.Men greit viss ein må få sagt det så er det og greit,men det er ikkje derfor eg legger ut bilde for å høre deres smak:) Ikkje ta dette ille opp for det er ikkje meiningen med tanken.Men slik har eg alltid tengt.

 

Det eg meiner er at eg har ikkje problemer med å gå inn og evaulere eit bilde om eg ikkje liker det-viss eg ser at feks.bilde har sjev horisont eller noko anna teknisk/eller gode råd/ide-og komenterer det--at eg ikkje liker slike bilder har ikkje noko meining der,så det utelater eg.rolleyes.gif

 

Av det nye i dag der vi ser terningkasta result.er fint/spennende--godt at vi ser dei andre sine og

-så ein ikkje blir"mistenkeleg".Ellers ser det gjamt ut med terningkasta.thumbup.gif

Det er mulig at vi kan endre tekstene på 1,2,5 og 6 til noe mer politisk korrekt. Men ettersom karaktergivingen uansett er subjektiv, så er det vel det det koker ned til - at man liker et bilde eller ikke? Enten man kaller det "dette har du ikke fått til", "elending gjennomføring" eller "jeg liker det ikke". Samme med "Kjempeflott", "Knallbilde" eller "Dette liker jeg veldig godt". Men det behøver ikke være negativt. Det at at du lager noe som ikke alle liker er ikke farlig; det kan jo hende at de har dårlig smak eller ikke skjønner hva du holder på med. Samtidig så må man ikke se seg blind på at det dukker opp noen karakter som spriker i forhold til snittet. Jo større spredning, jo bedre er mitt motto. Da har du sannsynligvis et bilde som er utenfor mainstream og som tvinger folk til å tenke. Det verste er egentlig å bare få 3-ere og 4-ere.

 

Med andre ord en karakterskala vil ikke kunne hjelpe deg med spesifikke ting i dine bilder. Der må nok spesifikke kommentarer til.

 

Og det kommer nok en funksjon for å velge at man ikke vil ha karakterer, hvis man ikke liker de.

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I dag har jeg ikke gjort mye av synlig karakter. Jeg har begynt på et adminpanel som skal hjelpe i administreringen/modereringen av siden. Jeg har også oppdatert meg på helgas diskusjoner og lagt inn et par innlegg i forhold til det.

 

Amund har lagt til "gatefotografi", den er nå synlig i opplastingsskjemaet.

 

I morgen planlegger jeg å komme godt i gang med evalueringskoder, samt å oppgradere valideringen av opplastingsskjemaet noe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I dag har jeg ikke gjort mye av synlig karakter. Jeg har begynt på et adminpanel som skal hjelpe i administreringen/modereringen av siden.

 

Amund har lagt til "gatefotografi", den er nå synlig i opplastingsskjemaet.

 

I morgen planlegger jeg å komme godt i gang med evalueringskoder, samt å oppgradere valideringen av opplastingsskjemaet noe.

All mulig ros til dere! Artig å se at det er såpass god og stødig framdrift her inne! Blir spennende tider framover skjønner jeg! :thumbup:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gjort tingene beskrevet her

 

Slått sammen "populær"-feedene nederst på forsiden til en fordi de overlappa hverandre for mye (prøvde med ulike datospenn)

 

Lagt til en "tilfeldige bilder"-feed. "Tilfeldig" planlegges også under "Bildekritikk".

 

Lagt inn topbanner

Det har vært en god dag for deg i dag. Evalueringsnivåene ser ut til å virke bra.

 

Helt greit at du slo de to populæritetsfeeden til en. Tilfeldig feeden er en god ide; den kan være fin til å få frem bilder fra glemselen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjort "Kamera"-informasjon klikkbar (Søker på informasjonen i prisguide.no)

 

Lagt til sortering på evalueringskode i "Bildekritikk". Hvis ting ser rart ut holder du inn CTRL-knappen mens du trykker på F5 for å gjøre en "hard refresh", det ordner ofte opp :)

 

Endret litt på beskrivelsen av datospennet for aktiviteter på forsiden.

 

Fikset "bug" med antall sider og sidenavigasjon inne på profilene til folk. Noen har kanskje merket litt rare ting her.

 

Nøyaktig "Siste dag", "Siste uke" og "Siste 2 uker" datospenn, før så rundet de av til forrige midnatt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...