Gå til innhold

TEST: Finalmouse Air58


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne sier endel om hvor løk den trenden med lodd i musen var :p

Air58 er en gimmick. Du betaler over 1000kr for en plastikkmus med en helt vanlig sensor. Jeg foretrekker at det er litt vekt på musen. Prøvde G-Pro Wireless som er 80 gram i 2 uker versus G502 Hero som er 121 gram. Foretrakk G502 Hero uten noe som helst tvil. Sikkert vanesak men er en god andel som faktisk foretrekker mus som veier litt. Selv Ninja fyren i Fortnite spilte lenge med G502 som veier mye. Jeg kjøper ikke teorien om at lettere muser er bedre.

Endret av Avean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Denne sier endel om hvor løk den trenden med lodd i musen var :p

Air58 er en gimmick. Du betaler over 1000kr for en plastikkmus med en helt vanlig sensor. Jeg foretrekker at det er litt vekt på musen. Prøvde G-Pro Wireless som er 80 gram i 2 uker versus G502 Hero som er 121 gram. Foretrakk G502 Hero uten noe som helst tvil. Sikkert vanesak men er en god andel som faktisk foretrekker mus som veier litt. Selv Ninja fyren i Fortnite spilte lenge med G502 som veier mye. Jeg kjøper ikke teorien om at lettere muser er bedre.

Gimmick er det definitivt ikkje. Dei aller fleste proffspelarar brukar tross alt lette mus. Vekt er definitivt ein vanesak, men eg trur mange vil spele betre med ei lettare mus etter ein tilvenningsperiode. Spesielt når det kjem til flikking og tracking så er lågare vekt betre for meg, i alle fall.

 

Storleik og form er viktigare, men vekt er definitivt noko ein bør leike litt med. No skal det seiast at ein kan gjere det heilt fint med ei mus på 200 gram òg, så forskjellane er nok ikkje all verda. Er ein vand med å spele med tung mus over fleire år, så tar det nok lang tid for å venne seg til ei lettare mus - og det er kanskje ikkje verd innsatsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg foretrekker tung mus, og bruker G502 med alle loddene i. Eneste jeg kan si på den er at sideknappene er litt for lette å trykke inn feil med store hender. Tung mus føles mer stabilt å spille med; og jeg skjønner ikke helt hvorfor en mus på 60 gram skal passe mye bedre for FPS og MMO(?) enn en tyngre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg foretrekker tung mus, og bruker G502 med alle loddene i. Eneste jeg kan si på den er at sideknappene er litt for lette å trykke inn feil med store hender. Tung mus føles mer stabilt å spille med; og jeg skjønner ikke helt hvorfor en mus på 60 gram skal passe mye bedre for FPS og MMO(?) enn en tyngre.

 

Det handler til-syvende og sist om fysikk, mer vekt -> bevegelse krever mer.

 

Så i teorien er det lettere å være presis med en lett mus, men skal virkelig spille på et høyt nivå før det skal ha noen som helst gevinst, så hadde ikke bekymret meg for mye med at man har "feil utstyr".

Lenke til kommentar

Det handler til-syvende og sist om fysikk, mer vekt -> bevegelse krever mer.

 

Så i teorien er det lettere å være presis med en lett mus, men skal virkelig spille på et høyt nivå før det skal ha noen som helst gevinst, så hadde ikke bekymret meg for mye med at man har "feil utstyr".

 

Hører flere argumenterer med det der men vi har jo ikke superlett styring på biler heller. Det er en viss motstand. Er det du styrer for lett så tar den opp hver minste mikrobevegelse. Fortnite Ninja hoppet jo mellom Air58 og G502, er jo natt og dag forskjell på vekta men han spiller ikke noe bedre nå med lettere mus såvidt jeg har sett. 

Lenke til kommentar

For meg er lettere = bedre, det handler om kontorarbeid. Det er fordi jeg bruker bare fingrene på musa, ikke hele armen. Bare den ikke er så lett at ledningen dytter den av gårde.

 

Bonusspørsmål: At de enda ikke har klart å lage trådløse mus uten lag, er for meg merkelig (sist prøvd: logitech m220). Elektromagnetiske bølger går ikke tregere enn strøm i en ledning. Er det en reell grunn til dette, eller er det bare en kombinasjon av slendrian og at Ola Dunk "ikke merker noe lag"?

Lenke til kommentar

Du «twitcher» da ikke i rattet i en bil, som det du gjør med en mus i feks CS:GO, ikke sant? Lett mus = kjappere, det er noe du ikke kan argumentere i mot

 

Ved å bruke bittelitt mer kraft enn deg så får jeg til samme twitchen. Jeg kjøper ikke at lettere er bedre, det finnes det ikke bevis for.

Lenke til kommentar

Ved å bruke bittelitt mer kraft enn deg så får jeg til samme twitchen. Jeg kjøper ikke at lettere er bedre, det finnes det ikke bevis for.

Gi deg a. «Bevis» og greier, som om man kan bevise slike ting i det heletatt. Jeg liker Lami tørkepapir, men jeg kan ikke bevise at de gir deg mindre sår i rumpa. Du har lest feil artikkel, du får bruke den musa du liker, så får du slutte å sutre over at de fleste andre som spiller FPS foretrekker en lettere mus (spesielt de som spiller profesjonelt)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det handler til-syvende og sist om fysikk, mer vekt -> bevegelse krever mer.

 

Så i teorien er det lettere å være presis med en lett mus, men skal virkelig spille på et høyt nivå før det skal ha noen som helst gevinst, så hadde ikke bekymret meg for mye med at man har "feil utstyr".

 

Det er akkurat det med mer energi for å flytte som gjør at jeg føler at en lett mus er verre i mer eller mindre alle scenarioer. Langt mer sannsynlig at en liten skjelving overføres til musa og dermed senker presisjonen. Kan godt være jeg skjelver litt mer på handa enn andre, men det er nå slik jeg foretrekker mus uansett.

 

Ser en del argumenter for flickshots ol. i tråden. Det finnes andre måter å sikte/spille på enn koffeintwitching.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er akkurat det med mer energi for å flytte som gjør at jeg føler at en lett mus er verre i mer eller mindre alle scenarioer. Langt mer sannsynlig at en liten skjelving overføres til musa og dermed senker presisjonen. Kan godt være jeg skjelver litt mer på handa enn andre, men det er nå slik jeg foretrekker mus uansett.

 

Ser en del argumenter for flickshots ol. i tråden. Det finnes andre måter å sikte/spille på enn koffeintwitching.

Det er en grunn til at de som er best i verden på "koffeintwitching", også er best i verden generelt i sine respektive spill.

 

Som jeg sa, så har det fryktelig lite å si med mindre man spiller på det høyeste nivå, det er fryktelig mye man kan forbedre før man i hele tatt har sjanse på å komme så langt.

Om man tror man spiller på rett måte og de profesjonelle gjør feil, så har det fryktelig lite å si hva musa veier. 

 

Til syvende og sist kan vi vanlig dødelig plukke og velge akkurat det som passer oss best. 

Lenke til kommentar

 

Det er akkurat det med mer energi for å flytte som gjør at jeg føler at en lett mus er verre i mer eller mindre alle scenarioer. Langt mer sannsynlig at en liten skjelving overføres til musa og dermed senker presisjonen. Kan godt være jeg skjelver litt mer på handa enn andre, men det er nå slik jeg foretrekker mus uansett.

 

Ser en del argumenter for flickshots ol. i tråden. Det finnes andre måter å sikte/spille på enn koffeintwitching.

Det er en grunn til at de som er best i verden på "koffeintwitching", også er best i verden generelt i sine respektive spill.

 

Det er også profesjonelle spillere som ikke sverger til dette i ulik grad for å oppnå en høy presisjon. Markørplassering for å slippe for mye bevegelse, følging og tidlig plassering av siktet feks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...