Gå til innhold

4K tv'er, HDR og konsoller


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Kjøpt meg KS8005 til 16K fantastisk skjerm. utrolig oppgraderening fra min Sony Ex500. Syns det er et vantittig bra bilde med masse justeringsmuligheter, og sortnivået er meget godt. kjenner jeg trekker litt på skuldrene når jeg leser kommentarer i forumet om kantbelyst LED, denne har mere enn godt nok sortnivå :)

 

men går jeg på instillinger --> lyd og skjerm --> Videoutdatainstillinger -->  så påstår den ganske konsekvent at HDR på tvn ikke støttes, noen som vet?  er det den medfølgende Pro kabelen som ikke er med ?

 

skulle hatt denne i 75" hvis det ikke hade vært nesten dobbel pris :) 

 

85" hadde også virket...

Lenke til kommentar

 

Husk at du må inn i tv-ens menyer, finne muligheten og skru på "UHD Color - PÅ" for at HDR skal virke.

 

Takk for tips :) hadde nok ikke skjønnt det der uansett om jeg leste bruksanvisning. for meg var det litt logisk at jeg ved å sette tv'n i HDR modus skulle få HDR :)

 

Uansett flott tv og mye for pengene, spesiellt når man ser prisene på Samsung 2017 modeller.

Lenke til kommentar

 

 

Husk at du må inn i tv-ens menyer, finne muligheten og skru på "UHD Color - PÅ" for at HDR skal virke.

 

Takk for tips :) hadde nok ikke skjønnt det der uansett om jeg leste bruksanvisning. for meg var det litt logisk at jeg ved å sette tv'n i HDR modus skulle få HDR :)

 

Uansett flott tv og mye for pengene, spesiellt når man ser prisene på Samsung 2017 modeller.

 

Nå handler denne tråden om Tver og HDR, men antar at er man så interessert i bilde så er man som regel det i lyd også ;)

 

Mottok ny receiver i går og merkelig nok så måtte også HDR aktiveres på utgangen til denne. (Yamaha)

 

Mistenker litt at det kanskje er standard fra nå å måtte aktivere det i alt som støtter det.

Lenke til kommentar

 

Hva er beste spill skjerm til xbox one s idag?

Vil ha en god skjerm rundt 32-40"

Ingen som har noen egne meninger? Helst nærme 40" som mulig.

Eller noen tester?

 

 

Tenkt noe pris? Og har du behov for 4K? Skal du fks se 4K film og/eller oppgradere til Scorpio etterhvert?

Lenke til kommentar

Planen er å ha Scorpio når den kommer. Men har PC koblet opp til samme skjerm(spiller IKKE på PCen), der jeg har "kontor" ting og kan evt se noen filmer/serier i 4K ifra både PC og ifra Bluray spiller.

 

Pris, er vanskelig må se hvor godt produktet er iforhold. Men helst ikke opp i 10-12tusen klassen, men igjen hva får man.....

 

Har sett litt på de forskjellige "kjekke" skjermene, men de har 21:9 format, og det er ikke så mye som er i det formatet enda....

Endret av ray001
Lenke til kommentar

Planen er å ha Scorpio når den kommer. Men har PC koblet opp til samme skjerm(spiller IKKE på PCen), der jeg har "kontor" ting og kan evt se noen filmer/serier i HD ifra både PC og ifra Bluray spiller.

 

Pris, er vanskelig må se hvor godt produktet er iforhold. Men helst ikke opp i 10-12tusen klassen, men igjen hva får man.....

 

Har sett litt på de forskjellige "kjekke" skjermene, men de har 21:9 format, og det er ikke så mye som er i det formatet enda....

 

Jeg har en model under denne til vanlig HD bruk. Den er helt ok og i spill modus er ikke input lag noe jeg la merke til ihvertfall. Har ikke noe info rundt den så om den er noe så ville jeg kjøpt en plass det er lett å levere tilbake om det ikke er bra nok. Som fks Elkjøp.

 

Men skal du ha Scorpio og vil ha et TV som passer til den så ville jeg anbefalt Samsung KS7000. Det finnes bedre TV'r men ikke til den prisen. TV er langt ifra perfekt men det er mye TV for pengene og gir strålende bilder i spill og film. Er endel penger men skal en ha en HDR godkjent TV idag så må en litt opp i pris. 

 

Elkjøp selger 55" bua utgaven til 9795kr 

Lenke til kommentar

 

Planen er å ha Scorpio når den kommer. Men har PC koblet opp til samme skjerm(spiller IKKE på PCen), der jeg har "kontor" ting og kan evt se noen filmer/serier i HD ifra både PC og ifra Bluray spiller.

 

Pris, er vanskelig må se hvor godt produktet er iforhold. Men helst ikke opp i 10-12tusen klassen, men igjen hva får man.....

 

Har sett litt på de forskjellige "kjekke" skjermene, men de har 21:9 format, og det er ikke så mye som er i det formatet enda....

 

Jeg har en model under denne til vanlig HD bruk. Den er helt ok og i spill modus er ikke input lag noe jeg la merke til ihvertfall. Har ikke noe info rundt den så om den er noe så ville jeg kjøpt en plass det er lett å levere tilbake om det ikke er bra nok. Som fks Elkjøp.

 

Men skal du ha Scorpio og vil ha et TV som passer til den så ville jeg anbefalt Samsung KS7000. Det finnes bedre TV'r men ikke til den prisen. TV er langt ifra perfekt men det er mye TV for pengene og gir strålende bilder i spill og film. Er endel penger men skal en ha en HDR godkjent TV idag så må en litt opp i pris. 

 

Elkjøp selger 55" bua utgaven til 9795kr 

 

Ja, mente til 4K oppløsning, da 1080 / HD blir helt merkelig når man kobler opp PC på skjermene. 

Kan ikke ha den for stor, da skjermen skal være en nesten PC skjerm til "kontoret", så 55" blir for stor igjen. Derfor 32" til 40".

Lenke til kommentar

Kanskje denne kan være et alternativ. Her i Norge så mener jeg det blir denne som tilsvarer X800D. Men som du ser så er du veldig nærme Samsung KS7005. Som er bedre. Men den er da også større som du sier og passer ikke ditt bruk.

 

Skal ikke være enkelt...et ana alternativ er å sitte på gjerdet litt til å se hvordan disse nye 4K HDR spill monitorene som kommer snart blir i størrelse og pris.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Blir et spennende ces 2018, tipper flere glass speaker Oled som Sony A1 har og mange flere wall paper Oled fra andre merker med bedre løsninger for hdmi break out bokser.

Frykter Lg igjen ødlegger exlusiviteten med lavere wall paper Oled med å tilby lavere serier slik som de ødela Oled serien sin i år.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Om det er noen som håpet at 2018 modellene ifra LG skulle ha HDMI 2.1 og fordeler til spill bruk så ser det dårlig ut. Årets modeller vil ha HFR men kun via streaming tjenester via applikasjonene på TV.

 

Så når 2018 modellene kommer og prisen på fjorårets model faller under 15 lapper så kan det kanskje være like greit for dem fleste å spare noen kroner. 

 

https://www.cnet.com/news/lg-oled-tvs-dont-mess-with-success-in-2018/

Lenke til kommentar

Om det er noen som håpet at 2018 modellene ifra LG skulle ha HDMI 2.1 og fordeler til spill bruk så ser det dårlig ut. Årets modeller vil ha HFR men kun via streaming tjenester via applikasjonene på TV.

 

Så når 2018 modellene kommer og prisen på fjorårets model faller under 15 lapper så kan det kanskje være like greit for dem fleste å spare noen kroner.

 

https://www.cnet.com/news/lg-oled-tvs-dont-mess-with-success-in-2018/

Blir uansett å vente til innbrenning/retention på OLED-TVene har blitt bedre. Klarer meg med den jeg har foreløpig :-)

 

Men synd å se at de ikke støtter HDMI 2.1.... bør være såpass utvikling.

Lenke til kommentar

Liten heads up Lg Oled tvr har en dimmet ned hdr game mode som ser mye mørkere ut en Lg andre bilde moduser.

Sony A1 har samme lys styrken i hdr game mode som de andre og det gir mye mere punch i hdr spill

 

Kansje noe å tenke på før man handler en Oled til spilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...