Gå til innhold

Hvordan sikre usikre nettsider?


Anbefalte innlegg

Får dette ''unlocked lås''-tegnet på nettsider sånn plutselig uavhengig av hvilken PC jeg sitter på.

Og de PC-ene jeg har prøvd har ulike virusprogrammer.

 

Dette har skjedd sånn plutselig.

Er grunnen da at mange nettsider som før var trygge plutselig over natten ble uttrygge? Hva kan dette skyldes, og hvordan sikrer jeg meg sikker innlogging nå?

 

Btw sider som diskusjon.no f.eks. har det grønne sikkerhetstegnet fortsatt.

 

PS: Hvor stor er sannsynligheten for å bli hacket gjennom å logge på unsafe nettverk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den låsen du snakker om indikerer bare at nettstedet er trygt. (Krypterer informasjonen din.)

 

HTTP er er null kryptering, HTTPS derimot krypterer informasjon så du trygt kan betale/bruke kort og personlige opplysninger/browse siden. 

 

Ved å logge på unsafe nettverk, tenker du da WIFI eller mener du ved å faktisk bruke/være på en spesifikk side?

 

Er opp til sidene selv å velge om dem vil ha et SSL sertifikat, det er ikke noe noen andre enn dem som eier siden selv som bestemmer. Det stilles gjerne krav om HTTPS om siden din bruker Paypal og slikt via selve siden. 

 

Du kan lese litt her; http://www.techieinspire.com/https-and-ssl-and-how-it-works/

 

Hørtes veldig rart ut at dem ikke viser på nettsteder som du har sett det på før. Kan gjerne være at dem har fjernet det eller at du bare har oppdatert/nedgradert nettleseren din uten at du visste det å at denne da ikke indikerer dette rett. 

Endret av Bad Dog
Lenke til kommentar

Jo, og uten at jeg vet det med sikkerhet, så kan det kanskje være at Chrome har fjernet SSL-symbolet på nettsider som bruker SHA-1? Vet ikke om det er noe de har begynt med?

 

Der er du inne på noe. Rawfruit, tørr jeg spørre hva sider du referer til? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...