Gå til innhold

Hvilket gratis antivirusprogram til Win7 anbefales?


Anbefalte innlegg

Tips om greit gratis-program? Jeg har brukt AVG free edition i mange år. Men den maser stadig om oppgradering til den som ikke er fri - nå plutselig hadde den lagt seg inn med 30 dagers trial, og forskjøvet den andre helt fri. Jeg avinstallerte den, men får ikke den helt fri til å virke - må jeg gå på web-siden og finne den igjen? Prøver å oppdater en gammel Windows Defender - er den grei? Og helt gratis? Det går sent med oppdateringen. Jeg har den Malvarebytes som jeg kan kjøre av og til også, men den har ikke noe oppsett for fast kjøring. Nå lurer jeg på om jeg skal prøve å finne en AVG helt fri og ta den ned igjen eller om det er andre greie alternativer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg personlig bruker kun Windows Defender i W10, og en kjøring av malwarebytes i ny og ne. Har ikke hatt behovet for mer.

Lurte på det med Defender ja - den er gammel og må oppdateres, men det går da så smått - stått 25min nå og "sett etter oppdateringer" - skal det ta så lang tid da.(Jeg har W7 Ultimate)

Lenke til kommentar

 

Jeg personlig bruker kun Windows Defender i W10, og en kjøring av malwarebytes i ny og ne. Har ikke hatt behovet for mer.

Lurte på det med Defender ja - den er gammel og må oppdateres, men det går da så smått - stått 25min nå og "sett etter oppdateringer" - skal det ta så lang tid da.(Jeg har W7 Ultimate)

 

 

På Windows 7 heter den "Microsoft Security Essentials"

 

Prøv å last ned her istedenfor:

 

 
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk skal du ha fjs - rart jeg hadde en Windows Defender der da fra år tilbake, som ikke lot seg oppdatere. Nå har jeg kjørt Malware, og så har jeg tatt på en ny AVG friversjon. (Den har fått "nyrr ansikt" nesten ikke til å kjenne igjen). Kanskje jeg skal vente med den Defender da - til AVG eventuelt blir vrang igjen?

 

PS. Det stod at det kunne bli konflikt hvis jeg hadde et annet antivirus program - så da venter jeg med den "Essentials", men den så grei ut den. Takk for hjelp.

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Om det gjelder Windows 7, så kjører jeg Security Essentials. På nyere systemer kjører jeg bare Windows Defender. Aldri hatt noen problemer. AVG brukte jeg tilbake i XP-æraen, men personlig synes jeg det er blitt noe ordentlig søppel de siste årene - i hvert fall den kostnadsfrie utgaven.

Lenke til kommentar

Dette var visst en gammel tråd som er tatt opp igjen - Windows Defender er vel grei. Må innrømme at jeg fortsatt kjører AVG gratisversjonen - stadig mas om å ta på den betalings-greia da, men det bryr jeg meg ikke noe om - kjører også Malwarebytes Anti-Malware av og til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...