Gå til innhold

Plombering av TV


Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Send dem en mail hvor du sier du har kvittet deg med tven. (ja, lyv)

 

Det virker som om du driter i NRK. Jeg skal si deg en ting: Hvis du driter i NRK, så driter NRK mye mer i deg enn du noen ganger kommer til å klare å drite i dem!

Mitt råd: Drit i TVen, for den er mye enklere å drite i enn NRK. Kjøp en projektor isteden - alt innhold finner du på nettet, og du bli i mindre grad "tvangsforet" med Tove Bjørgaas sitt verdensbilde  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

Enten har du en lisenspliktig TV eller så har du det ikke. Hvis du har en TV så er du pliktig å betale lisens iflg Forskrifter om fjernsynsmottakere §1. Hvordan du bruker den har ingenting å si.

 

 

 

 

Hverken Elkjøp eller andre TV-butikker rævkjører folk når de rapporterer til NRK. De gjør bare det de er pålagt iflg Forskrift om radiohandleres meldeplikt til Norsk rikskringkasting §1 II. De rapporterer mottakeren av TV-en (hvis annen enn kjøper) da det er den som bruker/har TV-en som er pliktig å betale lisens (som nevnt over med henvisning til Forskrifter om fjernsynsmottakere §1).

 

 

Du forstår ikke, jeg har ikke Tven eller kjøpt den, den er kjøpt av en annen person men levert til meg pga at han ikke var hjemme, skjønner du? derfor er det ikke korrekt at elkjøp melder meg inn som kjøper.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Herregud mann! Det står jo i teksten du siterer, hvorfor du får lisensregningen!

 

les hva jeg skriver da mann, jeg har IKKE kjøpt eller bruker IKKE den tven jeg har fått lisens på. NRK har ikke mulgihet til å anta dette ut i fra løseluften.

 

jeg har en eldre tv som jeg ikke har betalt lisens på, derfor lurer jeg på hvor jeg kan plombere denne, slik at jeg kan fortsette å ikke betale lisens

Lenke til kommentar

les hva jeg skriver da mann, jeg har IKKE kjøpt eller bruker IKKE den tven jeg har fått lisens på. NRK har ikke mulgihet til å anta dette ut i fra løseluften.

 

jeg har en eldre tv som jeg ikke har betalt lisens på, derfor lurer jeg på hvor jeg kan plombere denne, slik at jeg kan fortsette å ikke betale lisens

Du sa MOTTAKER av tv får lisenskravet, og du sier du MOTTOK en tv!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Tror du LEVERANDØREN BRYR SEG ELLER VET?

 

var det som var forklart når man kjøpte tven. da skulle man jo tro at den som kjøpte den og skulle bruke den blir sendt inn som lisenspliktig

 

er ikke interessert i hva du mener er riktig eller galt, jeg er interessert i å fortsette og ikke betale lisens

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Du forstår ikke, jeg har ikke Tven eller kjøpt den, den er kjøpt av en annen person men levert til meg pga at han ikke var hjemme, skjønner du? derfor er det ikke korrekt at elkjøp melder meg inn som kjøper.

Du skriver at den er levert til deg, og selger er pålagt å rapportere mottaker. Derfor blir det korrekt. Men dette blir omtrent samme problemstilling som når folk kjøper TV i gave og oppgir sitt eget navn. Gjorde den som bestilte dette for å slippe lisens? Ellers kan bare vedkommende henvende seg til NRK og informere om at det var hans TV som ble levert til deg. Eller så kan du henvende deg til NRK og forklare hva som har skjedd. Usikker på om de vil kreve mer dokumentasjon. https://hjelp.nrk.no/lisens/kontakt/

Endret av Mr D
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Du skriver at den er levert til deg, og selger er pålagt å rapportere mottaker. Derfor blir det korrekt. Men dette blir omtrent samme problemstilling som når folk kjøper TV i gave og oppgir sitt eget navn. Gjorde den som bestilte dette for å slippe lisens? Ellers kan bare vedkommende henvende seg til NRK og informere om at det var hans TV som ble levert til deg. Eller så kan du henvende deg til NRK og forklare hva som har skjedd. Usikker på om de vil kreve mer dokumentasjon. https://hjelp.nrk.no/lisens/kontakt/

 

ja, det kan man vel egentlig si er det samme. derfor jeg har sendt mail til nrk og forklart dette.

jeg prøvde bare å finne ut av plombering hvis nrk blir vrange på det.

Lenke til kommentar

var det som var forklart når man kjøpte tven. da skulle man jo tro at den som kjøpte den og skulle bruke den blir sendt inn som lisenspliktig

Hjelper ikke å forklare til selgeren på Elkjøp hvem som skal ha eller brukeTV-en. Det er ikke selgeren bak disken som forteller NRK hvem som kjøper. Det rapporteres elektronisk, og som sagt er de pålagt å rapportere mottaker av produktet i tillegg til merke, modell og dato.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Hjelper ikke å forklare til selgeren på Elkjøp hvem som skal ha eller brukeTV-en. Det er ikke selgeren bak disken som forteller NRK hvem som kjøper. Det rapporteres elektronisk, og som sagt er de pålagt å rapportere mottaker av produktet i tillegg til merke, modell og dato.

 

 

så hvordan får jeg forklart til NRK at (kjøper og bruker) egentlig skal ha lisens på den tven?

Lenke til kommentar

så hvordan får jeg forklart til NRK at (kjøper og bruker) egentlig skal ha lisens på den tven?

Sende en høflig og forklarende mail til NRK.

 

Egentlig burde luringen som fikk deg til å ta imot TV-en fylt ut dette skjemaet og spesifisert at det gjalt den TV-en som ble levert til deg: https://www.nrk.no/lisens/skjema---nyregistrering-1.11508498

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Klabb og babb der høres ut som de kunne kokt ihop noe som simultant tyveri av deres biler hvor de tilfeldigvis kræsjer i hverandre og totalvraker og begge tyvene løper og blir aldri tatt, mens de to mesterhjernene blir observert ved åstedet løpende i hver sin retning.

 

"I reject your reality and substitute my own!" :p

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Klabb og babb der høres ut som de kunne kokt ihop noe som simultant tyveri av deres biler hvor de tilfeldigvis kræsjer i hverandre og totalvraker og begge tyvene løper og blir aldri tatt, mens de to mesterhjernene blir observert ved åstedet løpende i hver sin retning.

 

"I reject your reality and substitute my own!" :p

 

du trenger ikke å tenke så hardt på hvorfor. var ikke det tråden handlet om

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...