Gå til innhold

Saken mot Peter Madsen/Ubåt-Madsen: Er han skyldig i drapet på Kim Wall?


  

55 stemmer

  1. 1. Er Peder Madsen/Ubåt-Madsen skyldig i å ha drept Kim Wall?

    • Ja
      54
    • Nei
      1


Anbefalte innlegg

Kan ikke si dette var særlig troverdig...

 

Madsen: – Jeg ville skåne verden
 
Drapstiltalte Peter Madsen hevder han unnlot å forklare seg for å skåne de pårørende.
 
47-åringen mener han har vært nødt til å endre forklaring ettersom det ble gjort funn som gjorde det umulig å skjule for de pårørende hvordan hun døde.
 
Politiet har klart å gjenskape en kopi av innholdet på Madsens iphone. Den viser at 47-åringen søkte på halshugginger på internett samme dag som Wall døde.
 
– Det menneskelige sinn har noen merkelige avkroker. Jeg blir emosjonelt påvirket av å se en svak part, svarte Madsen på spørsmål om hvordan han søkte på ordet «halshugging».
 
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hva mener dere om dette?

 

Ekspert: Bevis for drapsplanlegging avgjør ubåtsaken
 
Det aller viktigste for aktoratet i ubåtsaken er å bevise at Peter Madsen planla drapet på Kim Wall. Onsdag fortsetter utspørringen av Madsen i retten.
 
Hvis aktoratet lykkes med å bevise at drapet på den svenske journalisten var planlagt, kan Madsens egne forklaringer legges til side. Da spiller det også mindre rolle at rettsmedisinere ikke har kunnet fastslå den nøyaktige dødsårsaken, mener tidligere jussprofessor Eva Smith.
 
 
Eva Smith konstaterer at Madsens troverdighet er svekket ettersom han flere ganger har endret forklaring. Rett etter at han ble pågrepet sa han at Kim Wall ble satt i land i København samme kveld som hun ble med ham om bord.
 
Det er også flere andre ting som taler for at Madsen ikke er til å stole på: Hvorfor kalte han ikke på hjelp? Hvorfor parterte han kroppen, festet metallrør til delene og senket dem i sjøen? Og hvorfor senket han deretter ubåten?
 
Aktor Jakob Buch-Jepsen mener dessuten at tekniske og rettsmedisinske undersøkelser viser at Madsens forklaring ikke kan være riktig.
 

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2018/03/19/195381023/ekspert-bevis-drapsplanlegging-avgjor-ubatsaken

Lenke til kommentar
Madsen: – Jeg tenner ikke på nekrofili
 
Peter Madsen (47) ble grillet om hvorfor han parterte Kim Wall (30).
 
Madsen mener det er umulig for ham å gå inn i detaljene om hvordan han parterte liket og henviser til undersøkelsene som er gjort av kroppen.
 
– Det kan rettspatologen bedre svare på. Det gjelder en meget traumatisk hendelse som jeg ikke ønsker å beskrive. Jeg vil ikke gå i detalj, men det er var forferdelig, sa Madsen.
 
– Det var ikke en situasjon jeg hadde forstilt meg at skulle debatteres eller at de pårørende skulle ha kjennskap til. Meningen var at hun skulle forsvinne, sa han.
 

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2018/03/21/195381648/madsen-jeg-tenner-ikke-pa-nekrofili

Lenke til kommentar

Folk som Madsen gir meg innsikt i mine mørkeste tanker. Det er vanskelig å forholde seg rolig når man tenker over hva dette svinet har gjort. Og som om at det var nødvendig; selvsagt er han skyldig. Burde bures inne for livet. Men når det er sagt, håper han etterhvert blir mer villig til å fortelle, slik at vi kan ta lærdom av hans sinnsyke hjerne også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noe eksentrisk, ja. Men skal ikke se bort fra at jeg hadde gjort noe lignende sjøl om jeg hadde midlene til det. Alle har sine sære ting. Noen restaurerer biler, noen dykker, noen kler seg ut og går på Furry Con. Madsen likte ubåter og raketter, så han gjorde det til sin hobby.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noe eksentrisk, ja. Men skal ikke se bort fra at jeg hadde gjort noe lignende sjøl om jeg hadde midlene til det. Alle har sine sære ting. Noen restaurerer biler, noen dykker, noen kler seg ut og går på Furry Con. Madsen likte ubåter og raketter, så han gjorde det til sin hobby.

Det er ingen normale mennesker som lager en ubåt for å ta med damer i. En vanlig båt er greit men en ubåt!

Lenke til kommentar

 

Noe eksentrisk, ja. Men skal ikke se bort fra at jeg hadde gjort noe lignende sjøl om jeg hadde midlene til det. Alle har sine sære ting. Noen restaurerer biler, noen dykker, noen kler seg ut og går på Furry Con. Madsen likte ubåter og raketter, så han gjorde det til sin hobby.

Det er ingen normale mennesker som lager en ubåt for å ta med damer i. En vanlig båt er greit men en ubåt!

 

 

Hvordan definerer du "normal"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...