Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

«Alle» tilhørte ikke en jury.

 

De eneste tilfeller at folk ikke har meninger om en kriminelle sak er når de vet ingenting om saken.

At noen skal antas uskyldig til det motsatte er bevist gjelder selvsagt ikke kun de som sitter i en jury. Mener du virkelig det er akseptabelt at for eksempel journalister uten noe forbehold skal kunne omtale politikere som skyldige i alle mulige kriminelle handlinger som de ikke engang har blitt tiltalt for?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

At noen skal antas uskyldig til det motsatte er bevist gjelder selvsagt ikke kun de som sitter i en jury. Mener du virkelig det er akseptabelt at for eksempel journalister uten noe forbehold skal kunne omtale politikere som skyldige i alle mulige kriminelle handlinger som de ikke engang har blitt tiltalt for?

Ja, når det gjelder politikere er det vel ganske åpenbart at de er skyldige alle sammen.

Lenke til kommentar

At noen skal antas uskyldig til det motsatte er bevist gjelder selvsagt ikke kun de som sitter i en jury. Mener du virkelig det er akseptabelt at for eksempel journalister uten noe forbehold skal kunne omtale politikere som skyldige i alle mulige kriminelle handlinger som de ikke engang har blitt tiltalt for?

 

 

Tja. Den er ikke så enkelt som den høres ut. Hva når det er pressen som avdekker lovbruddet? Si Watergate, hvor politikerne endog hadde makt til å blokkere politiets etterforskning?

 

Nei, det er ikke greit om pressen finner på historier uten dekning i kilder eller annen info. Og ja, kildekritikk er en god ting. Men hvis pressen alltid skulle vente på påtalemyndigheten før de omtalte korrupsjon eller annet snusk, så hadde de ikke fylt sin samfunnsoppgave, som er å sette de andre statsmakter under lupen for deg og meg.

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

At noen skal antas uskyldig til det motsatte er bevist gjelder selvsagt ikke kun de som sitter i en jury. Mener du virkelig det er akseptabelt at for eksempel journalister uten noe forbehold skal kunne omtale politikere som skyldige i alle mulige kriminelle handlinger som de ikke engang har blitt tiltalt for?

De fleste journalister overlever ikke hvis de gjør det. Politiske kommentatorer som dominerer kabel nyheter tjener penger med sine fordømmelser
Lenke til kommentar

Tja. Den er ikke så enkelt som den høres ut. Hva når det er pressen som avdekker lovbruddet? Si Watergate, hvor politikerne endog hadde makt til å blokkere politiets etterforskning?

 

Nei, det er ikke greit om pressen finner på historier uten dekning i kilder eller annen info. Og ja, kildekritikk er en god ting. Men hvis pressen alltid skulle vente på påtalemyndigheten før de omtalte korrupsjon eller annet snusk, så hadde de ikke fylt sin samfunnsoppgave, som er å sette de andre statsmakter under lupen for deg og meg.

Nå er det fullt mulig å omtale mistanke, påstander og bevis uten å fastslå at noen er skyldig. Det er jo det pressen som oftest gjør og de er nøye med å si om en person er mistenkt, anmeldt, siktet eller dømt. Om ikke hadde det ikke vært mulig å skrive noe om kriminalitet og rettssaker før dommen hadde kommet.

Lenke til kommentar

At noen skal antas uskyldig til det motsatte er bevist gjelder selvsagt ikke kun de som sitter i en jury. Mener du virkelig det er akseptabelt at for eksempel journalister uten noe forbehold skal kunne omtale politikere som skyldige i alle mulige kriminelle handlinger som de ikke engang har blitt tiltalt for?

 

Forsåvidt enig i at journalister burde vite bedre enn Trump og ikke følge hans elendige eksempel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I saken om dommerutnevnelsen så har i alle fall Trump vist mye mer modenhet, måtehold og forståelse av rettsprinsipper enn ganske mange på venstresiden, inkludert mange i denne tråden. Er ikke det litt flaut?

Da har du ikke sett han bespotte/latterligjøre Ford på rallyen sin som en ignorant tenåring.

 

https://www.google.com/amp/s/www.nbcnews.com/news/amp/ncna916061

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At noen skal antas uskyldig til det motsatte er bevist gjelder selvsagt ikke kun de som sitter i en jury. Mener du virkelig det er akseptabelt at for eksempel journalister uten noe forbehold skal kunne omtale politikere som skyldige i alle mulige kriminelle handlinger som de ikke engang har blitt tiltalt for?

Nå vet jeg ikke hvor mange jobber du har søkt eller hvordan prosessene evt har vært der du har søkt, men å bli utnevt tio høyesterett er en jobbsøkerprosess. Ikke en straffesak.

 

Når jeg søker jobb, så må jeg oppgi referanser. Jeg får ikke vite hva referansene har sagt, jeg får ikke vite hvilken annen informasjon arbeidsgiver har fått eller hvor den er innhentet. Men vurderingen om jeg er skikket fattes bla basert på denne typen informasjon.

 

Jeg kan ikke komme og si at jeg aldri er dømt for vold hvis jeg ble avskediget fra forrige jobb pga vold mot medarbeider.

 

At du ikke forstår at man ikke trenger å forholde seg til rettskraftige dommer eller må bevise noe utover enhver rimelig tvil er ditt problem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvor mange jobber du har søkt eller hvordan prosessene evt har vært der du har søkt, men å bli utnevt tio høyesterett er en jobbsøkerprosess. Ikke en straffesak.

 

Når jeg søker jobb, så må jeg oppgi referanser. Jeg får ikke vite hva referansene har sagt, jeg får ikke vite hvilken annen informasjon arbeidsgiver har fått eller hvor den er innhentet. Men vurderingen om jeg er skikket fattes bla basert på denne typen informasjon.

 

Jeg kan ikke komme og si at jeg aldri er dømt for vold hvis jeg ble avskediget fra forrige jobb pga vold mot medarbeider.

 

At du ikke forstår at man ikke trenger å forholde seg til rettskraftige dommer eller må bevise noe utover enhver rimelig tvil er ditt problem.

Hvilke stillinger sa du at dommeren hadde fått sparken fra?

Lenke til kommentar

Du synes faktisk at det ikke er mulig å ikke latterliggjøre ofre for seksuell trakassering, som har blitt navngitt mot sin vilje - sannsynligvis av republikanerene, som høster inn politisk støtte ved å skylde på demokratene, samtidig som at de advarer alle kvinner som søker rettferdighet mot å fortelle sannheten, gjennom at presidenten deres latterliggjør henne?

 

Jeg har helt fint klart å la være å kritisere Ford, all den tid hennes forklaringer er sannsynlige og uten store problemer gitt avstanden i tid, og Kavanaugh sin forklaring mangelfull og full av åpenbare løgner.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...