Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9m1Blp/erna-solberg-klar-for-aa-endre-abortloven-kaster-seg-inn-i-kampen-om-krfs-veivalg?utm_content=row-13&utm_source=vgfront

 

Mange lurer på hvorfor Solberg er så desperat. Det skyldes at vi står overfor et paradigme i norsk politikk. Hvis Krf skifter til Gahr Støre, så vil Høyre og Frp ikke komme til makten mange valg fremover. Med mindre en flyktningbølge på nivå med den syriske med over hundre tusen flyktninger skulle komme til Norge. Og det skjer ikke.

 

Frp er Bonnie Rotten i noen år fremover. 

Lenke til kommentar

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9m1Blp/erna-solberg-klar-for-aa-endre-abortloven-kaster-seg-inn-i-kampen-om-krfs-veivalg?utm_content=row-13&utm_source=vgfront

 

Mange lurer på hvorfor Solberg er så desperat. Det skyldes at vi står overfor et paradigme i norsk politikk. Hvis Krf skifter til Gahr Støre, så vil Høyre og Frp ikke komme til makten mange valg fremover. Med mindre en flyktningbølge på nivå med den syriske med over hundre tusen flyktninger skulle komme til Norge. Og det skjer ikke.

 

Frp er Bonnie Rotten i noen år fremover. 

Sykt at man skal forhandle med liv og underliv på den måten egentlig. Vi lar dere tvinge andre til å bære frem uønskede barn hvis vi får skattelette til de rikeste. Abort er kanskje fæle greier, men politikk er verre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kunstneren Marianne Heske har flyttet en gammel, tømret låve inn på museum og kaller det kunst. Jeg har registrert at "de som har greie på det" regner "Gjerdeløa" som et viktig kunstverk. Å flytte tømrede bygg har vel vi nordmenn gjort i tusenvis av år, uten at noen var sprø nok til å regne det som kunst. Hva tenker dere, litt vel mye selvtilfredshet, pretensiøsitet og kokain i det norske kunstmiljøet, eller har dette en kunstnerisk verdi for andre enn folk med kunstutdanning? Håndtverket er jo en kunst i seg selv, men det er vel ikke Marianne Heskes fortjeneste akkurat...

Lenke til kommentar

Kunstneren Marianne Heske har flyttet en gammel, tømret låve inn på museum og kaller det kunst. Jeg har registrert at "de som har greie på det" regner "Gjerdeløa" som et viktig kunstverk. Å flytte tømrede bygg har vel vi nordmenn gjort i tusenvis av år, uten at noen var sprø nok til å regne det som kunst. Hva tenker dere, litt vel mye selvtilfredshet, pretensiøsitet og kokain i det norske kunstmiljøet, eller har dette en kunstnerisk verdi for andre enn folk med kunstutdanning? Håndtverket er jo en kunst i seg selv, men det er vel ikke Marianne Heskes fortjeneste akkurat...

 

Det vesentlige med at den bør stilles ut på Nasjonalmuseet er vel historien bak det hele da det ble stilt ut i Paris i 1980. En del av norsk kunsthistorie altså. Ellers er vel  utvlag av bygg, og det å flytte et 350 år gammelt trebygg gjennom ulendt terreng uten å ødelegge det, noe man må ta med når man avgjør om det er kunst.

Lenke til kommentar

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9m1Blp/erna-solberg-klar-for-aa-endre-abortloven-kaster-seg-inn-i-kampen-om-krfs-veivalg?utm_content=row-13&utm_source=vgfront

 

Mange lurer på hvorfor Solberg er så desperat. Det skyldes at vi står overfor et paradigme i norsk politikk. Hvis Krf skifter til Gahr Støre, så vil Høyre og Frp ikke komme til makten mange valg fremover. Med mindre en flyktningbølge på nivå med den syriske med over hundre tusen flyktninger skulle komme til Norge. Og det skjer ikke.

 

Frp er Bonnie Rotten i noen år fremover.

Erna:

 

– I Høyre deler vi KrFs sterke bekymring for en utvikling mot sorteringssamfunnet.

 

 

For en latterlig komentar. Ingen trur på dine åpenbare løgner, Erna. Helt sykt at hun får seg til å si noe sånt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunstneren Marianne Heske har flyttet en gammel, tømret låve inn på museum og kaller det kunst. Jeg har registrert at "de som har greie på det" regner "Gjerdeløa" som et viktig kunstverk. Å flytte tømrede bygg har vel vi nordmenn gjort i tusenvis av år, uten at noen var sprø nok til å regne det som kunst. Hva tenker dere, litt vel mye selvtilfredshet, pretensiøsitet og kokain i det norske kunstmiljøet, eller har dette en kunstnerisk verdi for andre enn folk med kunstutdanning? Håndtverket er jo en kunst i seg selv, men det er vel ikke Marianne Heskes fortjeneste akkurat...

Jeg har litt inntrykk av alt er innafor om dagen.

 

Hvis jeg driter på et lerret å kaller det kunst er det innafor. Har jeg et kjent navn er det garantert noen som ville betalt en avsindig sum for det.

 

Skjønn det den som vil , det er hvertfall utenfor min sfære.

Endret av boundishh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk tar kunst alt for seriøst. Alt trenger ikke være "høykultur" og malerier av elg i solnedgang. Noe kunst er kun for å provosere frem en reaksjon, få utløp for følelser eller utrykke et standpunkt og ikke nødvendigvis laget for å henge på stueveggen.

Når det gis slike enorme summer for enkelte ting som ser ut som det tok 15min med halvhjertet innsats å lage så kan man jo begynne å lure. De som kjøper dette må da ta det seriøst?

 

Lo and behold ? Ideen min var visst opptatt. Jeg må se denne filmen skjønner jeg. Artig galning han Cohen.

Endret av boundishh
Lenke til kommentar

Jeg har litt inntrykk av alt er innafor om dagen.

Hvis jeg driter på et lerret å kaller det kunst er det innafor. Har jeg et kjent navn er det garantert noen som ville betalt en avsindig sum for det.

Skjønn det den som vil , det er hvertfall utenfor min sfære.

Skal du lage kunst av dritt har du sterk konkurranse... vinneren er (foreløpig) denne fra 1961, går visstnok for omtrent 1 million kroner i god stand (han lagde en hel drøss av de):

img_2220-e1469996070930.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gis slike enorme summer for enkelte ting som ser ut som det tok 15min med halvhjertet innsats å lage så kan man jo begynne å lure. De som kjøper dette må da ta det seriøst?

Ja. I den forstand at de tilfellene du snakker om gjelder investorer som kjøper kunst for langtidsinvesteringer av pengene sine.
Lenke til kommentar

Dette er en påstand jeg hører hele tiden, men kom gjerne med eksempel på hva som er gjort på 15 halvhjertede minutter, og solgt for svimlende summer.
Den bæsjen på burken, reflekterer jo sin relevans og styrke, nettopp ved at den tas opp her 57 år senere.
Å drite utover ett lerret ville kanskje vært noe om du var blant de første til å produsere det, men idag vil det nok ikke vekke særlig interesse.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...