Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel for å være førstemann ut så må jeg bare få ut min frustrasjon over at det er mulig å foreslå gratis mobiltelefoner til skoleungdommen.

Enkelte vil vel gå fra velferdssamfunn til luksussamfunn?

 

God lesing :p

Jeg så dette i en annen avis her om dagen. Jeg må innrømme at det første ordet jeg tenkte umiddelbart etter å ha lest ferdig artikkelen var "uansvarlig". Å ta ibruk ikt i større grad i fag hvor dette er relevant (særlig vgs) kan klart føre fordeler med seg, men å gi alle skolebarn en gratis morbidtelefon er å ta i litt for kraftig. Tyder på at luksussamfunnet er neste stopp ja; og deretter kommer kostnadene av det som vil føre Norge nedover i en lang økonomisk dødsspiral. Oljepengene går noen rett til hodet, vil jeg påstå; de ressursene vi er så heldige å råde over i det store, kalde havet bør brukes til å sikre fremtiden, ikke til å gi bort mobiltelfoner i hytt og pine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Avsindige bensin priser!

 

Det er ikke så lenge siden bensinprisen steg og 98 blyfri kostet over 11kr literen. Dette førte jo til evindelig klaging og landesorg. Men det varte ikke lenge, vi fant oss i det og levde videre. Politikerene vant igjen med avgiftsøkningene sine. Jeg hadde blitt vant til å betale 11,36kr literen hos den lokale ESSO stasjonen.

 

 

En liten skildring fra kvelden den 16/7-05.

I går kveld kom jeg fra en kompis langt utpå landet. Tanken var nesten tom. 23.40 viste klokka. ESSO stenger 24.00. Det var 5 minutt til jeg var på ESSO. Steike for en beregning tenkte jeg. Nå får jeg både pølse og bensin..... Når jeg ankom ESSO stilte jeg meg opp ved siden av den pumpa jeg alltid bruker. Jeg begynnte å fylle, som regel står jeg å ser på hvordan kronene flyr på pumpa (som er noe av det tristeste som finns til tider). Men denne gangen sto det et par rånere lengre borte og fløytet i takt med musikken, så jeg ble litt fasinert av det. Klikk! Tanken var full. Grøss tenkte jeg da jeg så på pumpa. Har bensinprisen steget?Så tenkte jeg ikke mer på det og gikk inn for å betale, og handle litt stasj. Når jeg kom ut så jeg på kviteringa, 11,73kr for literen! Jeg holdt på å segne om! Slutt.

 

 

 

Nå koster det alså 11,73kr literen for 98 blyfri her jeg bor. (Lødingen i Nordland)

Det skal visst være enda dyrere lengre nord, så det er sikkert noen som betaler 12kr en plass. Det er jo helt avsindig! Bensinprisen har steget med 37 øre over natta! Hvis det blir verre nå, må jeg selge innbo og pc.

 

Min personlige mening er at man kan øke bensinprisen i oslo-gryta og andre tettbebygde strøk der det er så gode kollektiv tilbud at man ikke trenger bil. Så kan de senke prisen i distriktene, der det er elendige kollektiv tilbud og man er avhengig av bil for å komme seg i mellom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det skal visst være enda dyrere lengre nord, så det er sikkert noen som betaler 12kr en plass. Det er jo helt avsindig! Bensinprisen har steget med 37 øre over natta! Hvis det blir verre nå, må jeg selge innbo og pc.

Den koster over 12 kroner i Tromsø så vidt jeg har hørt, men dette har med at de har en ekstra bensin-avgift for lokal veibygging.

Lenke til kommentar

Det skal visst være enda dyrere lengre nord, så det er sikkert noen som betaler 12kr en plass. Det er jo helt avsindig! Bensinprisen har steget med 37 øre over natta! Hvis det blir verre nå, må jeg selge innbo og pc.

Den koster over 12 kroner i Tromsø så vidt jeg har hørt, men dette har med at de har en ekstra bensin-avgift for lokal veibygging.

Som vi ikke ser mye til her i Tromsø. Veiene er mildt sagt elendige flere steder. Spesielt min bror, som er taxieier klager ofte over dette.

 

Jeg likte Apoc_'s forslag om høyere priser på de tetteste stedene og lavere priser i distriktene. :)

Lenke til kommentar

Flotte saker med denne tråden.

 

Har litt sinne jeg må få ut som skjedde i går.

 

Jeg var akkurat ferdig på jobb etter 10 timer, klokken var ca 17.50. Jeg hadde endelig fri, noe som jeg sjeldent har. Jeg hadde hele dagen tenkt å slappe av med et par øl og en god film. Så jeg kjører som en galning fra jobb og ned på butikken, løper inn og tar 3 0,33 øl å går mot kassa...I det jeg skal til å betale sier den gamle dama bak kassa at klokka er over 18.00.

Hun hadder rett, klokka var 2 minutter over...jeg vet at så lenge man har plukket opp varen før 18.00 spiller det ingen rolle. Men nei, hun nekta å gi seg...så jeg gikk ut av butikken i trass og sinne.

 

Hvem i huleste fant på at det var en god i ide og stenge øl salget kl 18.00 på en lørdag og ikke 20.00? for meg så gir det absolutt ingen mening.

Er det bare for å være drittsekk? bare fordi kl er over 18.00 kan ikke jeg som person få lov til å nyte 3 øl?

 

:hrm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Varetektsfengsle elleve-åringer.

Bra USA! Way to go!

 

Yeah-yeah... USA suger, we get it.

 

...

 

:roll:

 

 

 

 

Jeg synes USA har mye tåpelig, særlig i staten. Men at de hele tiden skal henges ut siden det er inn for tiden er nesten tåpelig i seg selv. Du finner teite ting her i Norge også.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Hvem i huleste fant på at det var en god i ide og stenge øl salget kl 18.00 på en lørdag og ikke 20.00? for meg så gir det absolutt ingen mening.

Er det bare for å være drittsekk? bare fordi kl er over 18.00 kan ikke jeg som person få lov til å nyte 3 øl?

Nøyaktig hvem som er for en sik politikk vet jeg ikke, men du må nok skule mot KrF og ellers venstresiden generelt tror jeg.

 

Og jeg skal fortelle deg logikken. Ikke det at jeg selv går god for dette, men logikken er at du skal ikke begynne å drikke, så få lyst på mer, og så i halvfylla løpe på butikken (eller sende noen andre) for å kjøpe mer å drikke på.

Lenke til kommentar

Og da har det først "VG-sitatet" blitt flyttet hit. Forslag om flytting i den opprinnelige tråden er blitt redigert vekk. Jeg la til et sitat i TLZ sin post for å vise hvilken post han svarte på, siden det snek seg at svar på en annen post innimellom. Det har jeg ingen kontroll over desverre, postene blir listet i kronologisk rekkefølge.

 

Takk for at dere bruker såpeboksen, jeg tror vi får et ryddigere forum på denne måten! (Og kanskje en lavere terskel for å poste samtidig, når det kan gjøres her, og det kan være positivt.)

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Og jeg skal fortelle deg logikken. Ikke det at jeg selv går god for dette, men logikken er at du skal ikke begynne å drikke, så få lyst på mer, og så i halvfylla løpe på butikken (eller sende noen andre) for å kjøpe mer å drikke på.

Det gir jo forsatt ingen mening, høres ut som barnehage vrøvl! :hrm:

 

EDIT: det er jo snakk om å bite seg selv i tåa, på fredager kan jeg med glede begynne å drikke meg drit full kl 18,00 for så å gå ned og handle mer.... Hey, hvorfor ikke avslutte øl salget kl 18.00 hver dag da? :ermm:

Endret av haddis
Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...