Gå til innhold

Diskuterte menneskekjøtt som fremtidig mat.


  

22 stemmer

  1. 1. Hville dere kunne prøvd menneske kjøtt?

    • Ja
      3
    • Nei
      4
    • Aldri i verden.
      12
    • Første og siste gangen.
      3


Anbefalte innlegg

Hva syns dere om denne saken?

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/2019/09/07/195608253/diskuterte-menneskekjott-som-fremtidig-mat-flere-positive

Jeg har hørt at det er ikke bra å spise menneske kjøtt, mener jeg har lest at det kan kødde med hodet vårt hvis vi begynner med det.

 

Jeg personlig syns den saken er for syk. Syns ikke at dette skal bli en ting heller, selv om tanken er der i å prøvd det, hvis jeg måtte da hadde det blidt første og siste gangen. Greit, hvis matkrisen blir så ille da har vi ikke noe valg og gjøre det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror nok ikke at dette er seriøst, men ment mer som kunst og eksperimentering. Prinsipielt så hadde ikke jeg sovet dårlig om natta om jeg skulle bli kvernet opp til burger etter min egen død, men med respekt for mine etterlatte så tror jeg ikke det er aktuelt.

 

Menneskekjøtt har den store ulempen med at det kan bære menneskesykdommer, slik som hepatitt, HIV/AIDS og syfilis. Det betyr ikke at det vil være farlig å spise menneskekjøtt, bare at det måtte hatt samme kontroll som organdonorer og blodgivere, og trolig vært behandlet etter medisinsk standard.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tror nok ikke at dette er seriøst, men ment mer som kunst og eksperimentering. Prinsipielt så hadde ikke jeg sovet dårlig om natta om jeg skulle bli kvernet opp til burger etter min egen død, men med respekt for mine etterlatte så tror jeg ikke det er aktuelt.

 

Menneskekjøtt har den store ulempen med at det kan bære menneskesykdommer, slik som hepatitt, HIV/AIDS og syfilis. Det betyr ikke at det vil være farlig å spise menneskekjøtt, bare at det måtte hatt samme kontroll som organdonorer og blodgivere, og trolig vært behandlet etter medisinsk standard.

Kunst!!! Hvis det viser seg å være kunst, så hvorfor er den innleggen skrevet på den måten da? :hmm: :hmm: Hvis det stemmer i det du sier, da er den innleggen veldig villedende. :huh:  Du så jo hvordan jeg oppfattet den. :dontgetit:

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Kunst!!! Hvis det viser seg å være kunst, så hvorfor er den innleggen skrevet på den måten da? :hmm: :hmm: Hvis det stemmer i det du sier, da er den innleggen veldig villedende. :huh:  Du så jo hvordan jeg oppfattet den. :dontgetit:

 

Både personen bak undersøkelsen og media er interesserte i å sjokkere. Å kalle det for kunst er mine ord. Jeg synes dette handler mer om å eksponere tabu fremfor å ta saken på blodig alvor. Vi mennesker er ganske glade i å leke med tabuspørsmål og det betyr ikke nødvendigvis at disse tabuene bør bli revet ned. Denne meningsløse og provokative eksponeringen av tabuspørsmål vil jeg kalle for kunst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Både personen bak undersøkelsen og media er interesserte i å sjokkere. Å kalle det for kunst er mine ord. Jeg synes dette handler mer om å eksponere tabu fremfor å ta saken på blodig alvor. Vi mennesker er ganske glade i å leke med tabuspørsmål og det betyr ikke nødvendigvis at disse tabuene bør bli revet ned. Denne meningsløse og provokative eksponeringen av tabuspørsmål vil jeg kalle for kunst.

Hva om dette medføre mer kannibalisme i verden i det skjulte? Jeg selv syns det blir veldig feil å eksponere tabu på den måten, slik dem sier i innleggen. Vil tenke med at dette vil medføre enda flere syke folk.

 

Jeg mener at man skal ikke leke/sjonglere med slike ting på den måten. Sier ikke at det ikke er fint og bra at folk vil prate om slike ting, det skal folk få lov til. Det jeg mener, er at vi må ikke la de sinnssyke bli mer fristet i å gjøre de forbudte tabuene.

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Ja, her ser vi hvilken retning klima-propaganda og indoktrinering tar samfunnet. Mer galskap kommer til å følge. Hvis det eksisterer en klimakrise, hvorfor finnes det da ikke et eneste menneske som er skadet eller har opplevd problemer knyttet til klimaendring? Hvis noen har det, stå gjerne frem og si hva det er.

Lenke til kommentar

Ja, her ser vi hvilken retning klima-propaganda og indoktrinering tar samfunnet. Mer galskap kommer til å følge. Hvis det eksisterer en klimakrise, hvorfor finnes det da ikke et eneste menneske som er skadet eller har opplevd problemer knyttet til klimaendring? Hvis noen har det, stå gjerne frem og si hva det er.

Vi rikeste landene vil oppleve klima krisen sist. Men de fatigste landene vil bli rammet hardest. Klima krisen er en ting, tro det eller ei. Endret av TheDarkSeeds - SCM
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva om dette medføre mer kannibalisme i verden i det skjulte? Jeg selv syns det blir veldig feil å eksponere tabu på den måten, slik dem sier i innleggen. Vil tenke med at dette vil medføre enda flere syke folk.

 

Jeg mener at man skal ikke leke/sjonglere med slike ting på den måten. Sier ikke at det ikke er fint og bra at folk vil prate om slike ting, det skal folk få lov til. Det jeg mener, er at vi må ikke la de sinnssyke bli mer fristet i å gjøre de forbudte tabuene.

 

Det er som å si at film og spill gjør folk voldelige. Det er lov å utforske forbudte tanker uten at det gjør noen skade.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Har nok ikke noe tro på det gitt. Hvordan i huleste skulle dét foregå? ^^ Når det nærmer seg dødsleiet, skal man måtte donére muskel- og fettområdene på kroppen til et slakteri xD hehe. Nei fysj, det føles feil.

 

Men dette er jo interessant:

 

https://alphacentauri.gamepedia.com/Recycling_tanks

 

 

Snakka med en, tror det var polakk, eller var det spanjol? en gang, som sa at der han kom fra, så begravde de sine bekjente på en gravlund der de dyrka mat, og der vokste det mer mat enn mange andre steder. Om det var tull eller sant vet jeg ikke men er jo noe søkt å finne på noe sånt.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Ikke aktuelt pga prion sykdommer, som kuru. Kuru er grunnen til hvorfor man ikke spiser mennesker lenger, de gjorde det opptil ganske nylig i ett fjernt land i en liten landsby, det rammet oftest kvinner og barn da de fikk restene etter mennene hadde spist og det var ofte organer som f.eks hjernen, som er det verste å spise da det gir deg høyest sannsynlighet for å pådra deg kuru eller en prionsykdom. 

Ingen kur. En sikker, pinsom død som du aldri vet når kommer. Kanskje om ett år, kanskje om 20? 

Så det vil aldri skje. 

Ikke kan det ødelegges heller. Instrumenter brukt på mennesker eller dyr med prionsykdommer må ødelegges. Lest om bønder som har måtte ta livet av hele flokken med kyrne sine og måtte forlate området bart pga kugalskap, jorden hadde blitt påvirket og det kan ligge der og bare vente i flere år. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Kuru_(disease)

 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ikke aktuelt pga prion sykdommer, som kuru. Kuru er grunnen til hvorfor man ikke spiser mennesker lenger, de gjorde det opptil ganske nylig i ett fjernt land i en liten landsby, det rammet oftest kvinner og barn da de fikk restene etter mennene hadde spist og det var ofte organer som f.eks hjernen, som er det verste å spise da det gir deg høyest sannsynlighet for å pådra deg kuru eller en prionsykdom. 

Ingen kur. En sikker, pinsom død som du aldri vet når kommer. Kanskje om ett år, kanskje om 20? 

Så det vil aldri skje. 

Ikke kan det ødelegges heller. Instrumenter brukt på mennesker eller dyr med prionsykdommer må ødelegges. Lest om bønder som har måtte ta livet av hele flokken med kyrne sine og måtte forlate området bart pga kugalskap, jorden hadde blitt påvirket og det kan ligge der og bare vente i flere år. https://en.wikipedia.org/wiki/Kuru_(disease)

 

Det var sånn det hang sammen, ja. At man bør ikke spise menneske jernen. Jeg syntes at jeg husket at jeg hadde lest noe om det.
Lenke til kommentar

Nei, du burde ikke spise menneskekjøtt overhode fordi kuru kan finnes overalt i kroppen din, det er bare at det er verst å spise hjernen og hjernebarken for det er der sykdommen oppstår. Har vært tilfeller av folk som har drept dyr med kuru uten at de har vært klar over det, spist kjøttet og så har de dødd av det. Tror også at det er en stor grunn til hvorfor vi regulerer skyting av vilt, folk hadde spist masse rart for å spare penger og dødd som fluer uten regulering. Kuru er bare en av prionsykdommene. De er skumle som faen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...