Hjelp - Søk - Medlemmer - Kalender
Full versjon: Hvor rask er volvo 740 turbo?
Forum > Motor, trafikk og maritimt > Bil > Bilpleie, dekk og styling
Sider: 1, 2
d3vil
Heisann!

Er det noen som har peiling på hvor lang tid en volvo 740 turbo bruker fra 0 til 100 km/t? Isåfall, er det da stor forskjell mellom manuelt gir å automat?
Var bare litt nysgjerrig ;p
Jan-Inge
QUOTE(d3vil @ 03/12-2006 : 17:46)
Heisann!

Er det noen som har peiling på hvor lang tid  en volvo 740 turbo bruker fra 0 til 100 km/t? Isåfall, er det da stor forskjell mellom manuelt gir å automat?
Var bare litt nysgjerrig ;p
[right][snapback]7415356[/snapback][/right]

Mener å ha sett et sted at det var 8,2 sekunder.
Jan-Inge
Står mye forskjellig rundt om kring gitt

Volvo 760 turbo (182 hk) (Samme motor)
0 - 80 km/h 6,3 s
0 - 100 km/h 9,3 s
0 - 120 km/h 12,8 s
0 - 140 km/h 17,8 s
0 - 160 km/h 25,6 s
0 - 180 km/h 39,6 s
chil
skikkelig træg fra 160-180..
eab
QUOTE(chil @ 03/12-2006 : 23:15)
skikkelig træg fra 160-180..
[right][snapback]7418116[/snapback][/right]

Jeg tror det har litt sammenheng med fasongen på bilen whistle.gif
cossiemk1
Jepp, og vekta.... En Epa er og blir en Epa, og kan aldrig bli noe rask sportsbil wink.gif
d3vil
QUOTE(weedman @ 04/12-2006 : 03:03)
Jepp, og vekta.... En Epa er og blir en Epa, og kan aldrig bli noe rask sportsbil wink.gif
[right][snapback]7419092[/snapback][/right]

mulig jeg er treig i hue:p,men hva er en "Epa" `;p?
cossiemk1
Volvo = Epa wink.gif
d3vil
QUOTE(weedman @ 04/12-2006 : 19:35)
Volvo = Epa wink.gif
[right][snapback]7423950[/snapback][/right]

hehe,ok da ;p
Insaneus
Er en morsom bil... har vært eier til 2 av disse... er konge biler! lett og kjøre og deilige seter... ser kanskje ikke så deilig ut...
illest

Du har tydeligvis vært innesperret på rommet ditt over lang tid? Sportsbil kan den aldri bli, men rask.. wink.gif

Bare et eks: http://videos.streetfire.net/search/740/1/...5e6e0e6760c.htm

Edit: Volvo er ikke EPA
Dag-Erik
QUOTE(240b230ft @ 04/12-2006 : 23:01)

Du har tydeligvis vært innesperret på rommet ditt over lang tid? Sportsbil kan den aldri bli, men rask.. wink.gif

Bare et eks: http://videos.streetfire.net/search/740/1/...5e6e0e6760c.htm

Edit: Volvo er ikke EPA
[right][snapback]7426183[/snapback][/right]
Godt eksempel på at enkelte ikke skulle hatt sertifikat.. wink.gif
Dessuten så er det et fåtall Volvoer med over 500 hester.. tongue.gif
eab
Ut fra kjøringen så er det en av de vi burde hatt flere av på veiene. Det er ikke bare bare å kontrollere bilen slik..
Jarmo
Hva med en liten chip? whistle.gif
Dag-Erik
QUOTE(Erik Braseth @ 05/12-2006 : 00:04)
Ut fra kjøringen så er det en av de vi burde hatt flere av på veiene. Det er ikke bare bare å kontrollere bilen slik..
[right][snapback]7426737[/snapback][/right]
Hah, nei. La oss opplære folk til å kjøre mye raskere enn fartsgrensen, sladde i rundkjøringer og kjøre uforsiktig. Svært smart, du! new_yes.gif
eab
Jeg ville heller møtt på hedberg enn en gammel hattkaill som kommer feil vei på E6...

Jeg vil påstå at personen som kjørte i filmen har mye bedre kontroll over bilen enn det jeg og ihvertfall du har.
trra
QUOTE(Erik Braseth @ 05/12-2006 : 08:01)
Jeg ville heller møtt på hedberg enn en gammel hattkaill som kommer feil vei på E6...

Jeg vil påstå at personen som kjørte i filmen har mye bedre kontroll over bilen enn det jeg og ihvertfall du har.
[right][snapback]7427613[/snapback][/right]

Hjelper jo svært lite om den person har bedre kontroll enn oss andre når man bruker det til å kjøre fortere, tar større sjanser osv. Uansett hvor god du er kan du ikke heve deg over fysiske grenser, f.eks bremselengde.
Dag-Erik
QUOTE(Erik Braseth @ 05/12-2006 : 08:01)

[right][snapback]7427613[/snapback][/right]
Jeg ville heller møtt på en gammel hattkaill som hadde sunn fornuft til å kjøre sakte.

Ellers sa trra det jeg ville si om deg og meg...
eab
Jeg ville også møtt på en gammel hattkaill med sunn fornuft som kjørte sakte enn hedberg&co eller en som kommer feil vei på E6...

MEN jeg ville heller blitt passert av den volvoen enn å bli passert av en person som kommer feil vei på norges hovedfartsåre. DET er det jeg sier, så hvordan du klarer å vri det over på fornuftige gamlinger som kjører sakte er mer enn jeg kan begripe.

Jeg kjører heller ikke som det man ser i filmen, og jeg har heller ikke så god bilkontroll. Har heller ikke påstått dette.

Bare irriterer meg over folk som ikke har lappen men skal kommentere ditt og datt om kontroll og det å kjøre bil...

JA jeg har møtt på bil som kommer i motsatt kjøreretning på E6 i 80-sone. Det er lite kult, spesielt når kjørebanene er adskilt med midtdeler og det er lite plass å gjøre av seg
Dag-Erik
QUOTE(Erik Braseth @ 05/12-2006 : 16:09)
Bare irriterer meg over folk som ikke har lappen men skal kommentere ditt og datt om kontroll og det å kjøre bil...
[right][snapback]7430575[/snapback][/right]
Jaja, selvfølgelig er det bare de som har lappen som får lov til å diskutere dette. rolleyes.gif

Til og med en liten unge på 10 år skjønner at man ikke burde hatt fler slike folk på veien..

Kan ikke tro at han har lært seg å fått denne "gode" kjørekontrollen på lukket bane heller... Eller?

Er vel noe prøving og feiling underveis ja..

En gammel hattkaill som du kaller det vil uansett hatt mer fornuft enn denne personen, har ikke noe med kontroll å gjøre.
eab
QUOTE(Dag-Erik @ 05/12-2006 : 16:47)
Jaja, selvfølgelig er det bare de som har lappen som får lov til å diskutere dette.  rolleyes.gif
Dette medfører ikke riktighet, men du får tro hva du vil

Til og med en liten unge på 10 år skjønner at man ikke burde hatt fler slike folk på veien..
Det finnes verre folk å ha på veien, tro meg

Kan ikke tro at han har lært seg å fått denne "gode" kjørekontrollen på lukket bane heller... Eller?
Nei så seriøse bygg blir nok aldri prøvd på bane...

?
Shit happends uansett om det er på offentlig vei eller lukket bane.

En gammel hattkaill som du kaller det vil uansett hatt mer fornuft enn denne personen, har ikke noe med kontroll å gjøre.
[right][snapback]7430834[/snapback][/right]

Ja gudbedre.. Tror du glemte at jeg snakker om de som presterer å kjøre feil vei på traffikerte veier
Dag-Erik
QUOTE(Erik Braseth)
QUOTE(Dag-Erik @ 05/12-2006 : 16:47)
Jaja, selvfølgelig er det bare de som har lappen som får lov til å diskutere dette.  rolleyes.gif
Dette medfører ikke riktighet, men du får tro hva du vil
Nei, din egen mening er alltid den riktige, right?

Det finnes verre folk å ha på veien, tro meg

Det er jeg klar over, men det var vel ikke det vi snakket om var det..? Hvem som er den verste på veien.

Nei så seriøse bygg blir nok aldri prøvd på bane...
Jeg nevnte ikke "aldri"

?
Shit happends uansett om det er på offentlig vei eller lukket bane.

Bare at på veien har du større ansvar som du veit.

[right][snapback]7430834[/snapback][/right]

Ja gudbedre.. Tror du glemte at jeg snakker om de som presterer å kjøre feil vei på traffikerte veier
[right][snapback]7430924[/snapback][/right]
Da burde de jo ikke hatt lappen, enkelt og greit. Slik som med denne personen i Volvoen..

Men tror ikke moderatorer eller trådstarter eller noen egentlig liker denne diskusjonen, så kan vel fortsette den på PM før vi begge får en ferie.
illest
Ser det har blusset seg litt opp her ja. Er enig i at sånn kjøring ikke er det smarteste man gjør, men det var jo ikke akkurat samme trafikkmengde som på E6. Ikke at det forsvarer kjøringen hans da det faktisk kom én bil i møte(?), men likevel.

Dag Erik(nicket) nevnte at "sånn kjøring hadde han nok antakeligvis ikke lært seg på lukket bane" eller noe i den duren.. At du gidder å si sånn sier bare jeg.

Men men, jeg synes sånne klipp er utrolig morsomt å se på!!

..og det finnes nok flere gromme Volvo'er med over 500 hk enn du aner!
Dag-Erik
QUOTE(240b230ft @ 05/12-2006 : 21:24)
Dag Erik(nicket) nevnte at "sånn kjøring hadde han nok antakeligvis ikke lært seg på lukket bane" eller noe i den duren.. At du gidder å si sånn sier bare jeg.
[right][snapback]7433614[/snapback][/right]
Og poenget var..?
illest
QUOTE(Dag-Erik @ 05/12-2006 : 21:30)
Og poenget var..?
[right][snapback]7433660[/snapback][/right]

Det blir jo bare en antakelse fra din side. Du vet jo ingenting om dette.
Dag-Erik
QUOTE(240b230ft @ 05/12-2006 : 21:41)
Og poenget var..?

[right][snapback]7433780[/snapback][/right]
Ja, men det virker jo ganske logisk når du ser han kjøre såpass proft og kontrollert i flere minutter på en offentlig vei.

Tror han har prøvd det der før.
Auto-Sigurd
Er igrunn enig med flere her jeg.. Jeg kunne heller tenke meg at en bil fører som den der kjørte forbi meg enn at en dame på 95år kommer kjørende i motsatt kjøreretning..

En som kjører fort, BURDE ha kontroll.. Sier ikke at det er greit og bryte fartsgrensene men..

Og den gamle dama kjører sakte for at hun har svekket synog ditt og datt.. plutselig blir det smell..
Dag-Erik
QUOTE(Auto-Sigurd @ 05/12-2006 : 22:45)
Er igrunn enig med flere her jeg.. Jeg kunne heller tenke meg at en bil fører som den der kjørte forbi meg enn at en dame på 95år kommer kjørende i motsatt kjøreretning..

En som kjører fort, BURDE ha kontroll.. Sier ikke at det er greit og bryte fartsgrensene men..

Og den gamle dama kjører sakte for at hun har svekket synog ditt og datt.. plutselig blir det smell..
[right][snapback]7434563[/snapback][/right]
Nå er det forskjell på å bli kjørt forbi eller å komme imot da.

Ville heller møtt den 95-år gamle dama imot. Fordi hun bremser mest sannsynelig og legger seg bak.. Imotsetning til den kællen i 740 som antakeligvis vil fremover.
- Selvfølgelig har kællen mest kontroll her.

Men så har jeg heller ikke sett en 95 år gammel kjerring kjøre forbi meg.. happy.gif
eab
QUOTE(Dag-Erik @ 05/12-2006 : 22:52)
Men så har jeg heller ikke sett en 95 år gammel kjerring kjøre forbi meg.. happy.gif
[right][snapback]7434640[/snapback][/right]

På tide å åpne øya når man er ute og går?
TomasK
Hadde hvertfall ikke turt å kjøre 201 meter mot denne personen i Volvoen sin.. Han kjørte jo 10-20 meter ekstra med vinglinga si. Er man riktig "uheldig" og har en like rask bil, så sitter du plutselig på med han i stedenfor å kjøre selv... smile.gif
Dag-Erik
QUOTE(Erik Braseth @ 06/12-2006 : 12:22)
QUOTE(Dag-Erik @ 05/12-2006 : 22:52)
[right][snapback]7434640[/snapback][/right]

På tide å åpne øya når man er ute og går?
[right][snapback]7437192[/snapback][/right]
Kanskje på tide å ikke være så fryktelig høy på pæra fordi du har rånebil og sertifikat..?
eab
Dag-Erik: du har pm lol2.gif
AimAr
QUOTE(TomasK @ 06/12-2006 : 17:02)
Hadde hvertfall ikke turt å kjøre 201 meter mot denne personen i Volvoen sin.. Han kjørte jo 10-20 meter ekstra med vinglinga si. Er man riktig "uheldig" og har en like rask bil, så sitter du plutselig på med han i stedenfor å kjøre selv... smile.gif
[right][snapback]7439582[/snapback][/right]

Jepp, den filmen der er vel heller et bevis på at 740 ikke er noen sportsbil, karoseriet vrir seg både her og der så den vingler med såpass mye krutt under panseret wink.gif
illest
QUOTE(AimAr @ 06/12-2006 : 21:57)

Jepp, den filmen der er vel heller et bevis på at 740 ikke er noen sportsbil, karoseriet vrir seg både her og der så den vingler med såpass mye krutt under panseret wink.gif
[right][snapback]7442397[/snapback][/right]

Det er ingen som har påstått at 740 er en sportsbil heller.. Har du fått det fra ditt eget lille hode?
illest
QUOTE(Dag-Erik @ 05/12-2006 : 21:45)
QUOTE(240b230ft @ 05/12-2006 : 21:41)
Og poenget var..?

[right][snapback]7433780[/snapback][/right]
Ja, men det virker jo ganske logisk når du ser han kjøre såpass proft og kontrollert i flere minutter på en offentlig vei.

Tror han har prøvd det der før.
[right][snapback]7433822[/snapback][/right]

Ja, nok en gang beviser du din inteligens. Tror du ikke det går ann å lære seg å sladde kontrollert på en lukket bane e.l.?
Dag-Erik
QUOTE(240b230ft @ 06/12-2006 : 22:26)
Ja, nok en gang beviser du din inteligens. Tror du ikke det går ann å lære seg å sladde kontrollert på en lukket bane e.l.?
[right][snapback]7442696[/snapback][/right]
Ehh.. jo? Men det var ikke det jeg sa heller.

For å gjøre det mer konkret for de litt trangsynte:
Tror ikke det er første gang han kjører på den veien der så fort. Skjønner du?
Han har nok gjort det der før.
illest
QUOTE(Dag-Erik @ 06/12-2006 : 22:31)
QUOTE(240b230ft @ 06/12-2006 : 22:26)
[right][snapback]7442696[/snapback][/right]
Ehh.. jo? Men det var ikke det jeg sa heller.

For å gjøre det mer konkret for de litt trangsynte:
Tror ikke det er første gang han kjører på den veien der så fort. Skjønner du?
Han har nok gjort det der før.
[right][snapback]7442753[/snapback][/right]

Hehe.. Har du ikke sladdet så mye med bil? Du trenger ikke ha kjørt den ruta mange ganger for å klare det så bra. Har du nok effekt(som i dette tilfellet) og kjenner bilen så går det der fint.
Dag-Erik
QUOTE(240b230ft @ 06/12-2006 : 22:44)
Hehe.. Har du ikke sladdet så mye med bil? Du trenger ikke ha kjørt den ruta mange ganger for å klare det så bra. Har du nok effekt(som i dette tilfellet) og kjenner bilen så går det der fint.
[right][snapback]7442899[/snapback][/right]
Ser du enda ikke poenget mitt?

Jo, har sladdet en del med bil, uten at det har noe med saken å gjøre. Han sladder i 8-tall i flere minutter. Han kjører fort, sladder i rundkjøring, forbikjøringer i svært høy fart osv.. Jo, han har nok prøvd dette før.
illest
QUOTE(Dag-Erik @ 06/12-2006 : 22:47)
QUOTE(240b230ft @ 06/12-2006 : 22:44)
[right][snapback]7442899[/snapback][/right]
Ser du enda ikke poenget mitt?

Jo, har sladdet en del med bil, uten at det har noe med saken å gjøre. Han sladder i 8-tall i flere minutter. Han kjører fort, sladder i rundkjøring, forbikjøringer i svært høy fart osv.. Jo, han har nok prøvd dette før.
[right][snapback]7442925[/snapback][/right]

Ja, men om han har prøvd dette før på bane eller offentlig vei er jo UMULIG å si.
Sladde på offentlig vei er jo det samme som å sladde på bane, det skjønner da vel du også? smile.gif
Dag-Erik
QUOTE(240b230ft @ 06/12-2006 : 22:51)
Ja, men om han har prøvd dette før på bane eller offentlig vei er jo UMULIG å si.
Sladde på offentlig vei er jo det samme som å sladde på bane, det skjønner da vel du også? smile.gif
[right][snapback]7442966[/snapback][/right]
Selvfølgelig.. Bare at på bane så veit du at det ikke kommer unger/dyr ut i veien, møtende trafikk, noe du ikke venter deg osv...
illest
QUOTE(Dag-Erik @ 06/12-2006 : 22:58)
Selvfølgelig.. Bare at på bane så veit du at det ikke kommer unger/dyr ut i veien, møtende trafikk, noe du ikke venter deg osv...
[right][snapback]7443050[/snapback][/right]

Jaja, det er riktig. Så du sier altså at siden han klarte å sladde så bra uten at det kom noen dyr/unger ut i veien så har han lært seg denne teknikken på offentlig vei?
Dag-Erik
QUOTE(240b230ft @ 06/12-2006 : 23:00)

Jaja, det er riktig. Så du sier altså at siden han klarte å sladde så bra uten at det kom noen dyr/unger ut i veien så har han lært seg denne teknikken på offentlig vei?
[right][snapback]7443069[/snapback][/right]
Tror du skjønte ganske godt hva jeg mente jeg..

Bane: Ingen forstyrrelser. Der har han antakeligvis lært det meste
Offentlig vei: Forstyrrelser. Der har han sikkert lært seg å kjøre fort uten å treffe noe/noen. Flaks for han.

Men bare mine meninger, ikke basert på noe fakta om kællen uten videoen.
AimAr
QUOTE(240b230ft @ 06/12-2006 : 22:23)

Det er ingen som har påstått at 740 er en sportsbil heller.. Har du fått det fra ditt eget lille hode?
[right][snapback]7442654[/snapback][/right]

Påstår du at jeg har påstått at noen har påstått at 740 er sportsbil?
Nordz
Er det bare meg, eller har denne tråden sporet av ? : p
Dag-Erik
Det er nok ikke bare deg, nei! wink.gif
CrazyEagle
QUOTE(Nordz @ 07/12-2006 : 17:53)
Er det bare meg, eller har denne tråden sporet av ? : p
[right][snapback]7448388[/snapback][/right]

Skulle akkurat til å skrive det samme, hehe smile.gif

illest
QUOTE(AimAr @ 07/12-2006 : 16:59)
QUOTE(240b230ft @ 06/12-2006 : 22:23)

[right][snapback]7442654[/snapback][/right]

Påstår du at jeg har påstått at noen har påstått at 740 er sportsbil?
[right][snapback]7447945[/snapback][/right]

Hehe..nei, jeg trakk kanskje en litt forhasatet beslutning der. Når jeg leste setningen din for 2. gang så kom det frem på en annen måte. Beklager smile.gif
illest
QUOTE(Dag-Erik @ 06/12-2006 : 23:16)
QUOTE(240b230ft @ 06/12-2006 : 23:00)

[right][snapback]7443069[/snapback][/right]
Tror du skjønte ganske godt hva jeg mente jeg..

Bane: Ingen forstyrrelser. Der har han antakeligvis lært det meste
Offentlig vei: Forstyrrelser. Der har han sikkert lært seg å kjøre fort uten å treffe noe/noen. Flaks for han.

Men bare mine meninger, ikke basert på noe fakta om kællen uten videoen.
[right][snapback]7443243[/snapback][/right]

Du startet med å si at han antakeligvis ikke hadde lært seg denne kjøringen på bane, men jeg ser du har forandret på det nå. Uansett så er vi såpass uenige om dette, så jeg legger denne diskusjonen død i fra min side.

Ha en fin kveld smile.gif
Dag-Erik
Da missforstod du meg, for jeg har ikke ment at han aldri har kjørt på bane. Poenget mitt var at det sikkert ikke var første gangen han kjørte den ruta. Han har nok øvd seg en del der først.
Dette er en "lo-fi" versjon av vårt hovedinnhold. For å se den fulle versjonen med mer informasjon, formatering og bilder, vennligst klikk her.