Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Kjører CM11

Får nå "Tjenesten er ikke aktivert på nettverket" når jeg skal sende MMS.

 

Noen som opplever det samme?

Har du prøvd å laste ned nye mms oppsettet til telefonen via leverandøren?

Endret av Ryoki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Da har jeg fått en eller annen form for luftboble eller noe på ene siden av skjermen, har begynt ved power knappen.

 

Bor i Oslo, har snakket med Telenor, de sa jeg burde stikke innom en av Telenorbutikkene i Oslo.

Men, har ikke Samsung et eller annet service senter her i Oslo? Kan man levere telefonen der og de fikser den innen en time eller noe? Må først avklare med Telenor at det er garantisak?

 

Kort sagt; hvordan går jeg fram for å få fikset dette (trolig bytte skjerm) raskeste mulig?

 

 

http://www.camera.no/no/artikler/samsung-quick-support-center/

 

http://www.samsung.com/no/support/premium/mobile.html

 

 

Takker! Men dette er vel trolig en garantisak er det ikke? Mobilen er mindre enn 2 år, ingen skade som har forårsaket luftboble problemet eller hva det er.

Bør vel gå til Telenor butikk først?

Noen grunn til dette ikke er garanti?

 

Edit:

Snakket med kontoret/butikken i Bergen. Sa at dersom det var klemskade må jeg betale for det, da er det uaktuelt. Åpner de den og det ikke er garanti og jeg ikke vil de skal bytte skjerm, koster det 250. Dersom jeg vil de skal da det med en gang på timen koster det et tillegg på 300.

 

Edit 2:

Snakket etterpå med rep senteret her i Oslo, ikke bra info. De tar IKKE reklamasjonssaker, bare betalt skifte av skjerm

Det vil si telefonen må da sendes inn for å skifte skjermen, og jeg vet heller ikke om det blir tatt på garanti, og det tar vel 1-2 uker før jeg har den tilbake.

Kort sagt; er redd dette er bare å glemme. Uaktuelt å sende ifra meg mobilen mere enn et par dager, og blir vel og resatt, og vet heller ikke om går på garanti.

Det er supert vi har en latterlig god garanti/reklamasjon i Norge, men det er noe skjit at det er så kronglete å bruke den.

Endret av JarleGutt
Lenke til kommentar

Det er ingen som "tar" reklamasjonssaker, du som forbruker kan reklamere på et produkt ovenfor selgeren du har handlet hos, ingen andre. Garanti saker kan flere verksteder ta, dersom de har en service avtale med den aktuelle produsenten.

 

Bobler i hjørnet av skjerm er en mindre kjent problem som går igjen på alle mobilmerker, har sett det på både Samsung og Apple telefoner hvertfall og kommer ikke av klem skadet. Har heller en løs teori om at limingen som brukes mellom LCD og skjerm som iblant kan løsne, kanskje fra varmeutvikling i telefonen, eller man kanskje har den stående i en holder i bil ruta. Har selv hatt flere kunder som har fått det problemet, noen ganger forsvinner det av seg selv.

 

Hadde f.eks nylig en kunde som fikk det på sin S4, Samsung byttet da til by skjerm, men etter noen uker kom problemet tilbake så vi sendte den inn på service igjen, men da fant de ikke feilen og sendte den tilbake. Når den kom tilbake ureparert var også boblene borte (av seg selv).

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Tipper det bare er en mekanisme fra serveren sin side som skal beskytte dem mot å ikke overbelastes når det er mange som forsøker laste ned OTA oppdateringer samtidig, er nok bare prøve dagen etter eller bruke Kies (som er tregere). Men har ikke sett den før, så det er bare løse spekulasjoner.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Prøvde å oppdatere telefonen i kveld og fikk opp en melding der det blant annet stod "Det maksimale antallet utrullingsoppdateringer er overskredet".

Andre som har fått den meldingen? Hva betyr det? Må jeg bruke Kies fremover?

 

Jeg har hatt den samme meldingen et par dager nå, men i dag fikk jeg lastet ned denne (43.39 mb stor), men ikke installert den. Venter litt i håpet om at det kan komme en forklaring på hva den er. Den sier i oppdateringsdetaljer; "Some settings will be reset or data erased after this upgrade."

 

Noen som har kommet over noe som kan forklare oppdateringen?

Lenke til kommentar

Ja, nå fikk jeg og oppdateringen. Eneste "nye" jeg kan se er galleriet som er blitt "fikset" igjen. :) Før denne updaten viste kun et bilde per rad, så det tok en evighet å scolle ned til "rett" bilde. Nå ved å "klype sammen" tommel og pekefinger på skjermen får jeg tre bilder per rad igjen.

Endret av Gjermundsen
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å ta skjermbilder med min S3 (4.3). Står på nettet at man skal trykke Volume down+power knappen en liten stund. Men da popper enten power off-menyen frem eller skjermen slår seg av. Hva er trikset?

Jeg bare sveiper over hele skjermen fra høyre med hånden så tar den skjermbilde.

Lenke til kommentar

Ja, nå fikk jeg og oppdateringen. Eneste "nye" jeg kan se er galleriet som er blitt "fikset" igjen. :) Før denne updaten viste kun et bilde per rad, så det tok en evighet å scolle ned til "rett" bilde. Nå ved å "klype sammen" tommel og pekefinger på skjermen får jeg tre bilder per rad igjen.

Ja, det stemmer :) Det merket jeg også nå. Vet ikke om den var med i forrige oppdatering, men er installert et eREADZ program også.

Lenke til kommentar

Sjekka etter oppdateringer nå, og fikk denne dere har nevnt her.

Eneste nye jeg har sett, er det eREADZ programmet.

Også ser jeg at grunnbånd versjonen har blitt endret.

Men dette har vel kun med sender/mottaker i telefonen å gjøre??

Kanskje denne er bedre, har sliti litt med at signalene plutselig forsvinner i noen minutter og kommer tilbake.

Ellers er også kjerneversjonen endret ser det ut til, og build nr: JSS15J.I9300XXUGNA5.

Før hadde jeg noe sånt som I9300XXEMG4, står ihvertfall det på fila jeg lastet ned fra sammobile, når jeg gikk tilbake til stock :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...