Gå til innhold

Lukrativ handel i nettspill (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mener å huske at 500 wow gull skal koste ca 200kr :)

er egentlig veldig mye penger i dette her....

Hvor mye får man for 500 gull (har aldri spilt WOW)?

 

sån fungere den kinesiske farminga: de ansetter folk til 800kr månden til å sette seg foran godstolen å få tak i gull som de seller til folk som kjøper de igjen.

det går ikke ann å selge gull til slike folk :)

Lenke til kommentar
mener å huske at 500 wow gull skal koste ca 200kr :)

er egentlig veldig mye penger i dette her....

 

Det stemmer ikke helt. En kjapp titt innom en side som selger valuta i ymse MMORPG-spill avslørte at 10 000 gull gikk for drøyt 400 norske kroner. Prisene på gull i World of Warcraft sank drastisk rett etter at The Burning Crusade kom ut, og har taktfast sunket siden den tid. Til gjengjeld har det blitt bevist at flere av disse gullselgerne skaffer seg kontroll over andre sine kontoer gjennom blant annet såkalte "keyloggers" for så å selge gullet deres etterpå, noe som trolig er en viktig grunn til at de kan anskaffe nok gull til å fortsatt holde på.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Det skulle jeg gjerne ha sett noen seriøs statistikk på, da det høres ganske rart ut. Flere store nettsteder har jo blitt infiserte med trojanere tidligere, blant annet addon-siden WoWUI. Siden de fleste uten brannmur og antivirusprogram vil kunne motta disse, ser jeg liten grunn til at det du sier skulle stemme.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar
En god del av grunnen til at jeg slutta med Wow var nettopp reklamering for gullsalg. Jævlig irriterende med spamming av reklame hver gang man var i en by. Med lønn på 800 kroner i måneden skjønner jeg ikke at folk orker og sitte å kaste bort livene sine døgnet rundt..

 

hvis du får en jobb i kina så får du ikke stor mer ..

Lenke til kommentar
En god del av grunnen til at jeg slutta med Wow var nettopp reklamering for gullsalg. Jævlig irriterende med spamming av reklame hver gang man var i en by. Med lønn på 800 kroner i måneden skjønner jeg ikke at folk orker og sitte å kaste bort livene sine døgnet rundt..

 

hvis du får en jobb i kina så får du ikke stor mer ..

 

Er vell mer utrolig at ungdommer i verdens rikeste land per innbygger kaster bort store deler av livet(ungdommen) deres på noe så ubetydelig og på toppen av det hele betale 100 kroner i måneden for det... Jeg mener vist du elsker og spille wow, så kan man sikkert løpe rundt og grinde gull hele dagen og få penger for det i steden for og hoppe rundt i IF/Shat/org/grinde gear..

 

Og honor farming, salg av gull, spamming i byer er omtrent bare boter.. De får en person sin account og skal grinde for personen også lager de ett par lvl 1 på 2-3 servere og reklamerer/spammer i storbyene også grinder de videre.. Så er det ikke de som blir bannet vist Blizzard får sporet dem opp..

 

Men nå skal ikke jeg klage på at det er retarded og spille wow, for jeg har hatt mine timer der jeg også.. og det er flott tidsfordriv.. Men de folka som spiller hele dagene og i helgene, de er jo enda verre en kinafarmers..

Lenke til kommentar

I begynnelsen da WoW kom ut, var det ekstreme priser på gull.

 

Jeg ville aldri kjøpt/solgt penger eller gjenstander fra et nettspill, fordi det ville ødelagt mye av spillegleden for min del: "jippi jeg er den beste i guildet, og jeg har ikke jobbet for det!".

Forøvrig er dette brudd på Blizzards lisensavtale, alle gjenstander i spillet er Blizzards eiendom.

 

For en stund tilbake var det mange som solgte personene sine fra WoW til 2000-5000 kr, og det var folk som kjøpte. Det var nok mange som tjente seg en slant i måneden på det vis.

Lenke til kommentar
... mener å huske at en full T6 /sunwell geared fyr (altså det beste geared) gikk for ..10 000? (er ikke noe sikker men mener at det var drita mye penger)

 

Tenk på hvor mange timer fyren sannsynligvis har spilt... er nok noen hundre (om ikke tusen) timer..

 

Jeg har kompiser som har brukt rundt 150-200 døgn (ja DØGN!) uten å få det beste gearet, så la oss si at playtimen til denne personen var på 200 døgn, noe som tilsvarer 4800 timer.

Det ville gitt en timepris på i underkant 2.1 kroner(uten å trekke fra prisen på playtime og spillet+exp)... Du sier dyrt? andre sier fin måte å være god på uten å kaste vekk helger (og det meste annet av fritid i would guess)

 

Men for all del, er helt enig. Fatter ikke hvorfor folk kjøper accounter... eller gull.... Hvor blir det av spillgleden?

Lenke til kommentar
Men for all del, er helt enig. Fatter ikke hvorfor folk kjøper accounter... eller gull.... Hvor blir det av spillgleden?

 

Kanskje de liker andre aspekter av spillet enn å levle, eller å skaffe gull?

 

AtW

 

Meiner du at det er greit da?

 

Jeg må innrømme jeg ikke ser det helt store problemet med å kjøpe gull, spillprodusentene burde heller ta det som et signal om at folk synes den delen av spillet er kjedelig, såfremt det ikke gir deg evner som ikek kunne blitt oppnådd på lovlig vis. Et spill burde ikke være slik at folk betaler noen for å slippe deler av det selv.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg må innrømme jeg ikke ser det helt store problemet med å kjøpe gull, spillprodusentene burde heller ta det som et signal om at folk synes den delen av spillet er kjedelig, såfremt det ikke gir deg evner som ikek kunne blitt oppnådd på lovlig vis. Et spill burde ikke være slik at folk betaler noen for å slippe deler av det selv.

 

AtW

 

Kva med å kjøpe seg papirer på at man har utdanning, fordi man ikkje gidder, det er "kjedelig"?

Lenke til kommentar
Kva med å kjøpe seg papirer på at man har utdanning, fordi man ikkje gidder, det er "kjedelig"?

 

Nja det må du gjerne gjøre for min del, og du kommer ca like langt: Du får ikke kunnskap, bare papirer. Samme er det for noen som f.eks. kjøper en lvl 70 konto i WoW: De får kanskje epic gear med på kjøpet, men vil tape all kampene i Arena. Samtidig så får de kanskje sjangsen til å ha det moro sammen med kompisene, og er fornøyd med det.

 

Selv spiller jeg lite, men bruker mye tid på AH for å tjene penger, det er det mye moro i :) Hvis jeg "spiller" så botter jeg, dvs. lar et program spille karakteren min, enten for å lvl opp eller grinde. Jeg gjør ikke dette for å få best gear eller noen sinne vinne over noen i Arena, det vil aldri skje. Men jeg var lei av å spille vanlig, synest det er moro å programmere bot-programmet slik at det ikke blir oppdaget, og delta i wow-samfunnet. Jeg har ikke det fnugg av dårlig samvittighet for dette, og forstyrrer ikke spillet til noen andre på noen måte.

 

De som tjener penger på botting kan vel deles i fire grupper.

1) Grinder og seller gull,

2) Lvl'er en karakter til 70 og seller den til gold-sellers firma for ca 120-150 USD per stk.,

3) Lvl'er en karakter til 70 og deretter bot'er i BG til epic gear og seller til andre spillere for alt mellom 200 til 1000 USD,

4) Powerlevelling.

 

Bemerkes at ikke alle aktører i gruppene ovenfor bruker bot-program. Personling tror jeg ikke WoW hadde overlevd så lenge uten bot'er.

Lenke til kommentar

"Lukrativ handel i nettspill" omhandlar eit større felt enn å vinne kampar i arena i wow. I mange mmo's gir rikdom store fordelar gjennom status og makt. I enkelte andre mmo's står økonomien heilt sentral i forhold til å "vinne" spelet. Det er klart at folk som kjøper virtuell valuta får veldig urettferdige fordelar i forhold til dei som speler etter spelereglane. Dei som jukser og/eller bruker uredelege metodar for å oppnå det andre må jobba hardt for, ødelegger for dei som er redelege.

 

 

 

“Our goal is to control all of Eve,” Mr. Molen said in an interview over an Internet voice chat program. “It’s totally impossible to claim all of Eve physically. But it’s possible to control the people. It’s possible to control the alliances, be it by economic means or fighting means or political means. That was the goal and that is the goal.”

 

Artikkel i New York Times

Endret av fenris1911
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...