Gå til innhold

Nytt reiseobjektiv fra Canon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
På Elkjøp har de ihvertfall Sigma 18-200 OS til 3500.. 2000 kr opp fordi det heter Canon? De bildene jeg har sett fra ymse sigma-objektiver har da vært nydelige, uten at jeg på noen måte er kvalifisert til å gjøre slike bedømmelser annet enn på skjønn..

1000,- kroner opp, ifølge nettbutikker som har satt prisene nå, det vil jeg si er verdt pengene.

Det er mere lyssterkt (5,6 kontra 6,3 blenderåpning på max brennvidde) enn tredjepartsalternativene og sannsynligvis skarpere men det gjenstår å se til noen faktisk har fått testet det :)

Endret av shakudu
Lenke til kommentar
Et tredjedels blendertrinn er ikke mye om å gjøre. Da er det mye viktigere hvilken skarphet det kan levere på ulike kombinasjoner av blenderåpning og brennvidde. Jeg vil gjette på litt bedre skarphet enn Sigma 18-200 med og uten OS.

Jeg skal være enig at et tredjedels blendertrinn har lite å si i praksis; det eneste kan være at autofokus kretsene klarer seg litt bedre.

 

Tom

Lenke til kommentar
"Utgivelsesdato: 26. august "

Hvorfor har Fotovideo (og sikkert noen andre) denne på lager? Og hvorfor finner jeg ingen tester av objektivet noe sted?

 

FotoVideo har vel alt fra Canon på lager litt før de andre,dette er vel pga "Canon Store” dermed er det vel fullt lovlig også siden canon "leier" en del av lokalene deres

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...