Gå til innhold

Test ut Opera 9.60


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et bilde sier mer enn tusen ord ...

post-16098-1219745047_thumb.jpg

(Alt av samme artikkelforfatter)

 

Beklager, men dette er for dumt. Agurknyhetene på TV2 er jo mer interessante og relevante.

Trist å si, men HW.no nærmer seg en bloated møkkaplass for alt data-relatert materiale. Den gode gamle kvaliteten er død.

 

[slettet linje]

 

Så der ... hodet er på blokken. Fyr løs!

 

 

(PS:Les gjerne gjennom noen "guider", om du vil ha mer "bevis")

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar

Faktisk er jeg langt på vei enig med Spragleknas. Hardware.no er blitt en salig blanding av "pressemeldinger", feil oversatte artikler fra andre kilder og enkelte gode artikler innimellom.

 

Alle disse "pressemeldingene" og annet kortnytt kunne de behandlet som det er, nemlig kortnytt og plassert de på en annen måte.

Lenke til kommentar
Men so er ikkje hw.no kun hardware lenger da, programmer.no og overklokking.no har jo blitt slått sammen til hw.no.

 

Skal ta å laste ned denne versjonen. Opera link er utrulig nyttig, blir bra med fleire funksjonar.

Har brukt opera i mange herrans år, men opera link har jeg igrunn ikke fått med meg. Synker det alle bokmerker jeg f.eks har hjemme med browseren på jobb? Og ikke minst, hvis jeg må reinstallere hele maskina så lagres bokmerker sentralt hos opera?

Lenke til kommentar
Har brukt opera i mange herrans år, men opera link har jeg igrunn ikke fått med meg. Synker det alle bokmerker jeg f.eks har hjemme med browseren på jobb? Og ikke minst, hvis jeg må reinstallere hele maskina så lagres bokmerker sentralt hos opera?

Ja, det stemmer det! Eg har hatt stor nytte av den funksjonen sidan eg har både ein berbar og ein stasjonær PC som båe brukar Opera.

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
Faktisk er jeg langt på vei enig med Spragleknas. Hardware.no er blitt en salig blanding av "pressemeldinger", feil oversatte artikler fra andre kilder og enkelte gode artikler innimellom.

 

Alle disse "pressemeldingene" og annet kortnytt kunne de behandlet som det er, nemlig kortnytt og plassert de på en annen måte.

På den eine sida så hadde det sikkert ikkje vore ein dum idé om dei hadde ein liten seksjon på sida som me kunne abonnere på separat slik at me fekk med oss slike interessante artikler (eg syns det mest som kjem ut av Opera er gull verdt å leike med) siden det er vanskelig å holde seg oppdatert uten.

 

På den andre sida så er det ikkje så veldig masse ein kan skrive om, om ein ikkje kjører copy/paste frå Engagdet/Digg/Reddit/Gizmodo? :p

Lenke til kommentar
Et bilde sier mer enn tusen ord ...

post-16098-1219745047_thumb.jpg

(Alt av samme artikkelforfatter)

 

Beklager, men dette er for dumt. Agurknyhetene på TV2 er jo mer interessante og relevante.

Trist å si, men HW.no nærmer seg en bloated møkkaplass for alt data-relatert materiale. Den gode gamle kvaliteten er død.

Jeg skjønner ikke hva du reagerer så kraftig på. Bildet viser en liste over artikler relatert til Opera. Hvis du klikker på artikkelforfatterens navn, så vil du se at han også dekker flere andre temaer. Og hvis du klikker på lenken "Firefox blir dobbelt så rask", så ser du på siden at det er flere Firefox-relaterte artikler der.

 

Det er slik den delen av siden fungerer. Den viser artikler som er relatert til emnet.

Lenke til kommentar

Tror Spragleknas mener akkurat det samme om "ørten" Firefox artikler på noen uker, eller Vista, eller etc.

 

Og jeg synes at hardware.no har blitt et referatnettsted, i stedet for å drive journalistikk knyttet til hardware, software og overklokking. For å bedre kvaliteten, uten nødvendigvis å droppe denne type informasjon, kan man i større grad sortere mellom hva som er artikler (tester, mer dyptgående vurderinger), hva som er nyheter og hva som er rene referater/kortnytt/pressemeldinger.

Lenke til kommentar
Du kan alltids la være å bruke hw.no. Og samtidig la oss slippe survinga di.

Nå er jeg nok ikke den eneste som mener dette, bare så det er sagt. Jeg syntes heller ikke det er noe galt i å gi uttrykk for hva man mener. Som du kanskje kan se utifra profilen min har jeg "hengt her" en stund, og håper å kunne gjøre dette fremover også; det finnes desverre ingen gode nok alternativer (p.t).

 

EDIT:

Utfordring til HW nettverket:

Få en "rate this article"-funksjon (som mange andre har). Det er vel bare positivt å få en kvantitativ tilbakemelding? (Dersom du ser på andre nettsteder har HW no stagnert mtp funksjoner også, men det er mindre viktig. Dette kan kanskje tilskrives den suverene posisjonen nettverket har).

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar

Håper de fikser java ytelsen. Spesielt hvis firefox skal bli så mye vassere som påstått i neste versjon.

 

Ang hw-artiklene. Jeg har lenge vært misfornøyd med utviklingen, men den dagen (for noen uker siden) de refererte til en IT-AVISEN artikkel (som forøvrig hadde 3 subkilder selv), da var alt håp ute for min del.

Lenke til kommentar
Har brukt opera i mange herrans år, men opera link har jeg igrunn ikke fått med meg. Synker det alle bokmerker jeg f.eks har hjemme med browseren på jobb? Og ikke minst, hvis jeg må reinstallere hele maskina så lagres bokmerker sentralt hos opera?

Ja, det stemmer det! Eg har hatt stor nytte av den funksjonen sidan eg har både ein berbar og ein stasjonær PC som båe brukar Opera.

 

Skulle ikke det også virke på Opera Mini (Java på mob)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...