Gå til innhold

Intel fantaserer om fremtiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig skummelt med maskiner som responderer på tanker (ref. artikkelen).

Mennesker tenker mye rart, har mange innskytelser og impulser, og de modererer seg vanligvis når de skal gjøre eller si det de tenkte på.

Tenk f.eks. email. Hvis jeg kunne skrive og sende email ved å tenke den ut i hodet og maskinen automatisk legger tankene ut som tekst på skjermen og sender det, så kunne det fort skje morsomme ting.:p

Endret av ^xRun^
Lenke til kommentar

heh, en datamaskin som forandrer form. noen ring nokia, for har har vi samme som dem viste i en eller annen video for en stund siden.

 

forskjellen mellom nokia og intel er vel at nokia tilnærmer seg problemene fra en mobiltelefons vinkel, mens intel gjør det fra en pc. om det fortsetter på denne måten så er det direkte uunngåelig at mobil og pc blir en og samme...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
... om det fortsetter på denne måten så er det direkte uunngåelig at mobil og pc blir en og samme...

 

Det er jeg rimelig sikker på at det blir etterhvert. Vi kommer til å gå rundt med en dings som gjør alt (nøkkel, lommebok, mobil, pass, spillmaskin etc).

Gjerne med DNA gjennkjenning eller noe sånn at det ikke er katstrofe om du mister den (eller noe poeng i å stjele fra andre sin).

Lenke til kommentar
Fikk litt SkyNet følelse av å lese denne artikkelen :)

 

Kanskje Intel kan gjøre robotene sine selvbevisste innen 2050?

 

Tror japaneserne vil slå dem med tanke på smarte roboter, må sikkert kjøpe opp teknologien av dem.

 

Cyberdyne Systems, model 101...

 

... om det fortsetter på denne måten så er det direkte uunngåelig at mobil og pc blir en og samme...

 

Det er jeg rimelig sikker på at det blir etterhvert. Vi kommer til å gå rundt med en dings som gjør alt (nøkkel, lommebok, mobil, pass, spillmaskin etc).

Gjerne med DNA gjennkjenning eller noe sånn at det ikke er katstrofe om du mister den (eller noe poeng i å stjele fra andre sin).

Ikke sikkert det oppfattet som "en dings" i det hele tatt. Snarere noe som gjør oss enda mer kybernetisk.

Lenke til kommentar

Det er bare tåpelig å fabulere om fremtiden så langt fram som 2050. I 1960 var framtidsvisjonen at folk i år 2000 hadde et lite helikopter hver osv ...

 

Problemet med å spå fremtiden er at man nødvendigvis gjør det utifra dagens forutsetninger. Ingen kan spå framtidige oppfinnelser. Det blir som en bok mary Shelley (Frankenstein) skrev, hvor det var en krig i England i år 2000, der de red på hester. Hun visste jo ikke at noen i framtiden kom til å oppfinne bilen! Hadde hun visst det, så hadde vel hun vært oppfinneren ... ?

Lenke til kommentar

små helikoptre ja. dem er rundt om, men dem er så fordømt vanskelige å fly...

 

en annen sak er vel at en gjerne setter årstallet alvorlig langt fram. om en på tidlig 70 hadde spurt noen om dem trodde at vi kom til å labbe rundt med en gjenstand i lomma som gjorde at en kunne snakke med folk på andre siden av jordkloden, og hadde mer regnekraft den IBM's største, så hadde en blitt sett på som gal (alternativt, alvorlig optimist. da om en spurte det gryende it-miljøet)...

 

kjørte ikke telenor en reklamerunde med ett slikt tema forøvrig?

 

om en først finner gnisten som skal til så kan en få en alvorlig eksplosjon. tidligere har det vært krutt, dynamitt, bensinmotoren, elektrisitet og transistoren. hva pokker blir det neste tro?

Lenke til kommentar

Jeg er sinnsykt redd for denne resonans-ideen.

 

Hvis det fungerer på samme måte som resonans i lyd, vil jo alle metalliske objekter med samme størrelse som senderen eller mottakeren ta til seg energi og varme seg opp..

 

Greit nok at 60W ikke er mye, men jeg liker ikke tanken på at denne "liknende metallbiten" kan være sensitiv elektronikk.

Lenke til kommentar
Jeg er sinnsykt redd for denne resonans-ideen.

 

Hvis det fungerer på samme måte som resonans i lyd, vil jo alle metalliske objekter med samme størrelse som senderen eller mottakeren ta til seg energi og varme seg opp..

 

Greit nok at 60W ikke er mye, men jeg liker ikke tanken på at denne "liknende metallbiten" kan være sensitiv elektronikk.

om jeg forstår denne korrekt:

http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_powe...onant_induction

 

så handler det om retningsbestemte magnetfelter eller noe i den dur...

 

men for å si det slik, jeg er alt annet den oppdatert på fysikkens frontlinjer...

 

men samtidig så mistenker jeg en vis tesla for å ha vært inne på ideen for en mannsalder siden ;)

Lenke til kommentar
men samtidig så mistenker jeg en vis tesla for å ha vært inne på ideen for en mannsalder siden ;)

 

Ideen trådløs strøm har vært en drøm i lang tid. Å komme på at noe er en god ide er en ting, å forske frma noe som fungerer i praksis er noe helt annet.

 

AtW

sant nok, men tesla hadde vel en ide om å bruke jordens magnetfelt for energidistribusjon?

 

men fikk vel aldri bygget ferdig...

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke hatt streng eller skjelett-erstatninger i metall rundt ladesoner for laptops, iallefall..

 

Husker på programmet 60 minutes, der han gamle karen kalt "Rooney" finner fram en avisartikkel fra 50-tallet(?) hvor de viser hvordan år 2000 kom til å se ut. Flygendes biler, x-ray briller, for å nevne noe. For å sette dette litt i perspektiv, hvorfor skulle man i det hele tatt ha biler som flyr 20cm over bakken? Knapt noen nytteverdi, egentlig.

Lenke til kommentar
For å sette dette litt i perspektiv, hvorfor skulle man i det hele tatt ha biler som flyr 20cm over bakken? Knapt noen nytteverdi, egentlig.

Nytten ligger kanskje i langt mindre veislitasje, langt mindre hjulslitasje, og dermed langt mindre vedlikehold og lengre varighet og dermed store kostnadsbesparelser.

Lenke til kommentar
men samtidig så mistenker jeg en vis tesla for å ha vært inne på ideen for en mannsalder siden ;)

 

Ideen trådløs strøm har vært en drøm i lang tid. Å komme på at noe er en god ide er en ting, å forske frma noe som fungerer i praksis er noe helt annet.

 

AtW

sant nok, men tesla hadde vel en ide om å bruke jordens magnetfelt for energidistribusjon?

 

men fikk vel aldri bygget ferdig...

 

Om systemet hans var bra, så hadde det vel neppe latt seg stoppe av at en enkeltperson ikke rakk å bygge det...

 

AtW

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...