Gå til innhold

Test: Doro 328 og 330


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer bare til å bli flere eldre i fremtiden, og disse kommer til å bli en stor forbrukergruppe. Dermed kommer vi antagelig til å se stadig flere produkter fremover som er beregnet på eldre med dårlig syn og førlighet. Disse telefonene ser ut til å være midt i blinken for denne målgruppen.

Lenke til kommentar

Når de som er unge i dag blir 'eldre' så tviler jeg på at denne typen telefoner har noe for seg. Vi er jo vandt til langt mer avanserte telefoner, og vil nok fortsatt kreve det. Selv om det vi vil ha nok er mindre avansert enn det de unge i fremtiden vil bruke.

 

En annen ting fra selve artikkelen. Lys for å finne døra? Er det et faktisk problem?

Lenke til kommentar
Når de som er unge i dag blir 'eldre' så tviler jeg på at denne typen telefoner har noe for seg. Vi er jo vandt til langt mer avanserte telefoner, og vil nok fortsatt kreve det. Selv om det vi vil ha nok er mindre avansert enn det de unge i fremtiden vil bruke.

Med mindre vår generasjon viser seg å være udødelige vil vi nok også måtte leve med dårligere syn og bevegelighet i fingre når vi blir gamle. Da vil duppedingser med stort display og store, tydelige taster være en hit.

 

Vi kommer kanskje til å kreve mer avanserte enheter enn det som presenteres her, men likevel. Når vi blir gamle blir læreevnen og evnen til å sette seg inn i ny teknologi være dårligere, og da kan det godt hende at vi kommer til å være tilfreds med teknologi som regnes for å være "simpel" i fremtiden selv om det er avansert etter dagens målestokk. Altså at vi kommer til å være tilfreds med fremtidens svar på disse telefonene når vi blir gamle. Om ikke det i mellomtiden kommer gjennombrudd i brukergrensesnitt som gjør at selv superavansert teknologi fremstår som enkel/intuitiv da.

 

En annen ting fra selve artikkelen. Lys for å finne døra? Er det et faktisk problem?

Ja, når man er i "fremmed territorium", eller bare har det fryktelig rotete på rommet sitt :p (og det er stup mørkt)

 

Ellers har jeg opplevd flere ganger at lys i mobilen har kommet til nytte, så det skal man ikke kimse av.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

noob11: Jeg vil tro det er nøkkelhullet de tenker på. :) (håper jeg)

 

Fant en skrivefeil:

328 støtter både lesing og skriving av meldinger. Skjermen viser tre linjer tekst av gangenen. Dette gjør at du må bla mer for å lese lange meldinger, men til gjengjeld er teksten stor og veldig lett å lese.

Det skal nok stå 330 der. :)

Lenke til kommentar

A-Jay: Ser vi på utviklingen mobiler har hatt de siste 30 årene så tørr jeg ikke engang gjette på hva som skjer de neste 30-50 årene.

 

Vi kommer som du sier til å ha de samme fysiske probleme som de eldre nå, men i motsetning til dagens eldre så vil fremtidens eldre ha brukt mobil i nesten hele livet sitt. Dermed blir vel sviktende innlæringsevne ikke det helt store problemet. Jeg tror det er få unge i dag som ikke kan bruke mobilen til langt mer enn det disse Doro telefonen tilbyr. Dermed tror jeg at vi får telefoner som har tydelige skjermer og greie knapper, men ikke har noe særlig færre funksjoner. Hvis vi ikke alle har implantat i hodet med direkte hjernetilkobling elns da :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Noen som kan fortelle hvordan tastelås og lading av telefonen foregår?

 

Lurer på om min svaksynte farfar mestrer dette. Han har hatt Emporias modell, men denne virker for meg som om den er bygd i eggeskall og i tilegg er ladeledningen tynn og vanskelig å sette i, lite gjennomtenkt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...