Gå til innhold

Sniktitt: Fallout 3 (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Like bra som Oblivion??, i alle dager. Håper for guds skyld de ikke gjør det samme med denne rpg serien som de gjordet med Morrowind :thumbdown: (Oblivion har ødlagt hele nisjen i mine øyne)

Den tog eg issje. Oblivion god/dårlig, eller Morrowind god/dårlig?

 

Sinna mini-rant:

Sjølv så syns eg alt som lukter av Oblivion gjer meg ein dårlig smak i munnen. Fast-travel, ikoner på kartet, mob-leveling, svak optimalisering av "klasse" og lite "gevinst" i å levle, mangel på oppdagelse og variasjon i noke som helst. Oblivion tok alt som var bra med Morrowind og fjerna det, ga det penere utseende og fant ut at dette skulle passe for barnehageunger og dei som syns det er kjempespennende å kikke på samme bildet av ein gul firkant så lenge du vrir litt på det.

 

Nei, uff. Ingen Oblivion i Fallout 3, vær så snill. Vert kjempelei meg då.

/endrant

 

På den andre sia så virker det unektelig som at Bethesda har lært av det forrige spelet og kjem til å eliminere barnehage-tendensene i spelet, noke som sjølvsagt gjer meg litt små-ekstatisk.

Lenke til kommentar

Elsket Elder Scrolls helt opp til Morrowind, men Oblivion ble for kjedelig. Håper de har lært av feilene de gjore der og ikke bare sier det, så Fallout 3 blir langt mer likt Morrowind enn Oblivion. Men jeg er skeptisk til å måtte gå over alt. Det høres nok morsomt ut på papiret, men i virkeligheten kan det fort bli kjedelig. Vi får se. Blir nok å kjøpe det når jeg ser det i butikken eller på nettet. :)

Lenke til kommentar

Kan anbefale de første Fallout-spillene for alle de som kommenterer her uten de spillene som grunnlag.. Spesielt Fallout 2 er i mine øyne et fantastisk spill, med en imponerende dybde etterhvert som man beveger seg frem. Jeg begynte rett på Fallout 2, og da var historiefortellingen i spillet rett og slett utrolig bra, i hvordan hele historien bygget seg ut i alle retninger etter hvordan man spilte spillet.

 

Et eksempel fra 2-ern, som jeg håper er aktuelt i nummer 3, er hvordan man bygger spillfiguren før man starter spillet, og kan velge og prioritere hvordan man ønsker personen skal være. Jeg spilte et spill med en karakter som var dum som et brød, men samtidig svær og sterk. Oppdragene var da helt annerledes enn mitt første spill, da jeg valgte en "balansert" karakter, og den aktuelle dialogen med menneskene man møter er helt annerledes. Man behandles rett og slett som en bondetamp om man stiller inn karakteren til å være det, og når historien bygges rundt det, får man virkelig glede av spillet.

 

Men; hvordan er egentlig point-of-view i Fallout 3? Det ser ut til å være forskjellige valg, men at man stort sett er veldig nært spillfiguren, og ikke ovenfra i et låst kamera som i 1 og 2. Stemmer dette?

 

Uten å ødelegge for mye; i fallout 2 fikk man tilgang til et transportmiddel som gjorde vandringen i ørkenen mye mindre smertefull. Jeg regner med at noe lignende vil være i dette spillet også.

Lenke til kommentar

Oh yeah, gleder meg adskilig mer nå. Ble ufattelig glad av å høre det om at findene ikke skalerer etter dine evner, hva er pointe med å bli bedre hvis de gjør det !

 

Har forresten aldri spilt noen av forjengerene. Blir stalker og dette på meg i høst, helt ufattelig mange spill som kommer nå til høsten når jeg tenker meg om, har gått hele sommeren uten noen ting artig, nå har jeg plutselig oppimot 20 spill jeg skal ha til høsten.

 

Høsten er en spesiel fin tid, tenker alltid på litt kjøligere ren og klar luft med veldig fin stjerne himmel og selvfølgelig sterkt og klart månelys nå og da. En god tid med både pc venner og familie, burde ihvertfall vær det :wee:

Endret av AllColor
Lenke til kommentar
Personlig har jeg ikke nok erfaring med de tidligere Fallout-spillene til å tilby dere dyptgående analyser rundt hva som er nytt og hva som er beholdt.

 

Da burde vel kanskje noen andre fått oppdraget om å skrive denne sniktitten? Det blir litt som om en politisk redaktør skulle ha dekket turnkonkurransen i OL. :shrug:

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...