Gå til innhold

Utfordrer Alienware og Voodoo PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg frilanser, og har vært borti en del av PCStylings systemer. Synes idéen er god jeg, vurdere faktisk å kjøpe et slikt et neste gang. Såvidt jeg har sett på samtlige systemer jeg har testet, deriblant omtalte Rex, er det rimelig optimalt satt opp, både med tanke på kjøling og overklokking. Tror jeg ville brukt mye tid på å få det til bedre selv.

 

For å få det helt klart: Disse er ikke primært myntet på overklokkingsfrelste entusiaster som mener de kan gjøre det best selv. PCStyling lager maskiner for de som vil ha en godt tweaket spilloppsett. Det ligger mye arbeid bak hvert oppsett, vi prater altså ikke om noen som bare stapper sammen første og beste miks av komponenter. Alle maskinene stresstestes i noen dager før de sendes til kunde.

 

Jeg kan skjønne noe av kritikken, men den kommer stort sett fra folk som har misforstått hva PCStyling egentlig driver med.

Lenke til kommentar

Tror det var på tide dette kom jeg. Tror det er en del folk som er hobby-gamere med dyp lommebok, eller folk som nyter å ha en pc som er blandt det beste man får og ikke lar deg sitte og vente på ting.

 

Ved en tilfeldighet har jeg akkurat kjøpt meg en pc til samme pris, men med mindre fokus på CPU siden jeg ikke driver med masse tung utregning som rendering eller enkoding.

Mine specs:

Hovedkort: Asus (AMD) 790fx deluxe

CPU: AMD phenom x4 2.5ghz black edition (quadcore)

CPU kjøler: Zalman 9700

RAM: 2x 4GB kit (2x2gb) G.skill @ 1066mhz, 5-5-5-15 (=8gb...)

GPU: Ati Radeon 4870x2 (2gb gddr5)

Disker: 2x mtron pro SSD for raid-0 til OS, programmer, og mest brukte spill

WD Velociraptor (10k rmp, 300gb) for mest brukte ting (med støydemper brackets)

WD caviar 1tb for lagring (har 1 ekstern 1tb hdd også)

PSU: Chill innovation 700W

Kabinett: Sharkoon Rebel 9 (med 25cm vifte i sida...)

og en 24" LCD skjerm 1920x1200, 10000:1, 5ms

Kjøpte også G15 tastatur, og standard dvd brenner.

 

Prislapp ca 28.000 etter frakt (SSD=10.700 etter frakt)

 

Grunnen til at jeg har 2x SSD i raid-0 er at harddiskene er den delen av en datamaskin som holder igjenn resten, det svakeste leddet. Jeg har ikke planer om å overklokke, men det er mulig jeg dytter på en 100-200mhz på prosessoren hvis tempen er god.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...