Gå til innhold

Her er Asus' X58-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser bra ut dette!

 

Liker lyden av "SAS-kontroller", men om det blir SSD-disker på meg neste år så er vell de "SATA" selv om de godt kunne ha benyttet SAS.

 

 

 

Men jeg har blitt litt skeptisk til Asus i det siste, har hatt noen problematiske Asus kort den senere tiden. Tenker ikke da utelukkende på selve kortene, men biosen.

 

Asus ser ut til å komme med mange ymse bios versjonen, noen lurer jeg på om de har testet selv i det hele tatt (?)

 

Ikke fornøyd med bisoen til mitt splitter nye P5Q-Deluxe kort som ser ut til å slite med min Q6600 og Crucial minnebrikker om jeg bruker noe annet enn den eldre bios v0803, og det er jeg ikke så fryktelig imponert over for å være helt ærlig.

 

 

Var endel tull med kompisen min sitt Asus Rampage Formula når vi fikk det også, og det var nok engang biosen som ikke imponerte stort.

 

 

 

 

Virker som Asus har tatt seg litt vann over hode, de kommer med hundre og førti forskjellige varianter av kortene sine disse dager, virker som de ikke klarer å komme med gode bioser til så mange kort? Blir det rett og slett for mye for dem på engang?

 

For noen år tilbake var jo Asus nærmest synonymt med god og stabil BIOS, det er hvert fall ikke erfaringen min det siste året, noe som er utrolig trist :(

 

 

Er usikker på om jeg i det hele tatt vil "tørre" å satse på Asus nok engang når jeg skal ha mitt Intel X58 kort.

 

 

 

 

Men siden minnekontrolleren nå blir integrert i CPU så er vell kanskje det meste problemene rundt minnebrikker borte? (håper det hvert fall)

 

 

Men siden minnekontrolleren i den / de første Nehalem støtter PC3-1333, betyr det at minnebrikker på høyere frekvenser blir meningløst? Blir de auto klokket ned? Nå som minnekontrolleren er endel av CPU, er det da de samme mulighetene til å manuelt stille inn frekvensene?

Lenke til kommentar
Støtter den SLi?

Jeg vet ikke om dette støtter SLI, men vi kommer nok til å se flere X58-HK med både Xfire og SLI støtte. Asus har allerede annonsert at de kommer til lansere ROG-HK med SLI støtte.

 

"While Asus' first batch of X58 boards will only feature CrossFire support, the company is preparing some uber-high-end Republic of Gamers (ROG) models which will include Nvidia's NF200 chip and thus SLI and triple SLI readiness." _ Link

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Støtter den SLi?

 

CF vil jeg tippe.

De kunne jo forøvrig også ha klint til med 4 stk PCIe x16 slotter.

SAS ? hmm... bør jo ha støtte for SATA og eSATA også.

 

Intel kommer vel med de dyre Ci7 CPU'ene først så detta suger sikkert godt med kronasje om en skal handle før jul (noe som jeg vurderer).

Lenke til kommentar
Har jo ikke noe med kortene å gjøre, minnekontrolleren er nå en del av prosessoren.

Så med de / den første Nehalem prosessoren så er det slik minnekontrolleren er.

 

 

Betyr det at det vil være umulig og meningsløst med raskere minnebrikker?

 

Regner med at hvis du overklokker kan det være fint og ha ram som går raskere.

Lenke til kommentar

Joda, men spørsmålet er vell hvorvidt det er mulig å gjøre noe med minnekontrolleren?

Er det mulig å manuelt sette minnebrikkene til over PC3-1333?

 

Eller er det maks grensen, og alle minnemoduler på høyere frekvens blir automatisk klokket ned uten at vi kan gjøre noe med det?

 

 

 

Hva er uansett "best" av 1600MHz @ CL6 og 1800MHz @ CL8?

Lenke til kommentar
Joda, men spørsmålet er vell hvorvidt det er mulig å gjøre noe med minnekontrolleren?

Er det mulig å manuelt sette minnebrikkene til over PC3-1333?

 

Eller er det maks grensen, og alle minnemoduler på høyere frekvens blir automatisk klokket ned uten at vi kan gjøre noe med det?

 

 

 

Hva er uansett "best" av 1600MHz @ CL6 og 1800MHz @ CL8?

 

Regner med at det blir slik at alle på høyere frekvens blir satt til 1333mhz ja, men du kan jo sette opp FSBen og sette ned CPU multipleren hvis du ikke skal overklokke CPU, og få noe tilnermet den hastigheten brikkene er laget for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...