Gå til innhold

Office for 300 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange universiteter og høyskoler tilbyr også MSDN Academic Alliance i Norge. Det betyr bla. gratis WinXP, Vista Business 32/64, Windows 2000, Visio 2008, og div serverprogramvare. Jeg vet at Universitetet i Agder tilbyr en slik pakke. Ikke noe behov for å betale for (Edit for å hindre eventuelle linux kommentarer-> Microsoft) OS dersom du er student ved denne skolen i alle fall!

 

Ta kontakt med IT-tjenesten på din skole for å høre om det eksisterer en lignende avtale hos deg.

Endret av Zamoht
Lenke til kommentar

Har Open Office en oneNote konkurrent? Nei, tenkte meg det.

Har Open Office en Outlook konkurrent? Nei, tenkte meg det.

 

Så har også Microsoft Office 2007 mye bedre interface; jeg jobber mye bedre og raskere med den nye faneløsningen. Designet ser også mye bedre ut.

 

Jeg bruker Microsoft Office til vanlig, og Open Office på jobben. Ingen tvil om hvilken versjon jeg foretrekker.

Noen som vet om Høyskolen i Vestfold er med på en slik ordning?

Endret av Fluesoppen
Lenke til kommentar
Jeg greier meg fint med office 2003 fra msdnaa jeg. Kan ikke fatte hva jeg skal med 2007-versjonen, som i mine øyne bare har et styggere UI. Og om du absolutt vil ha office, er det flere andre måter å skaffe seg den på, uten at jeg skal nevne noen av framgangsmåtene :)

Office fikk jeg aldri fra msdnaa.. hmm, fant bare enkeltpakker som visio, groove, og project.

 

Office 2003 holder i lange baner for skolearbeid, god integrasjon med EndNote og enkelt oppsett av tabellnummer/figurnummer/innholdsfortegnelse var hva jeg verdsatte mest når jeg skrev min masteroppgave i våres.

Lenke til kommentar

Absolutt et smart trekk av Microsoft. Da vil studentene kanskje vurdere å kjøpe Office istedenfor å piratkopiere det. Men en ting jeg ikke forstår er hvorfor folk kjøper Microsoft Office, når de kan få OpenOffice gratis. Ikke bare er OpenOffice gratis, det er også bygget på åpen standard og har i mine øyne et langt bedre UI. Nå har riktignok nyeste Office noen fancy muligheter for å lage grafikk i dokumentene og slikt. Men hvem trenger egentlig det? Det er morsomt, men langt fra nødvendig.

Lenke til kommentar

Jeg syntes nå Microsoft gjorde en bedre jobb med Office 2007 enn med Vista, klart for de som har satt seg skikkelig inn i Office pakken vil jo rive seg i håret av at hele strukturen er forandret i Office 2007, men for de som er litt mindre avanserte brukere får en MYE lettere hverdag med Office 2007.

 

 

Dama mi som syntes det var vanskelig å få til noe "skikkelig" med Office 2003 syntes det er MYE lettere med Office 2007 fordi det hele ligger så mye lettere og mer brukervennlig til, du trenger ikke lengre være noen "ekspert" for å få dokumentene dine til å se ok ut! :)

 

 

 

 

Og når det gjelder OpenOffice vs Microsoft Office så føler jeg OpenOffice blir en slags "lett" utgave av Microsoft Office, så er det jo opp til hver enkelt hvorvidt én føler at det ekstra som er i Microsoft Office er verdt pengene, men til 300kroner så vil jeg nesten si at Microsoft Office er så godt som gratis det og :p

Lenke til kommentar

Jeg hadde et mål om å ta i bruk Open office selv, men etter å ha testet det ut litt, fant jeg fler og fler funksjoner jeg enten savnet i OO eller at de var veldig kompliserte å få til å fungere skikkelig. Ting fungerte rett og slett mer strømlinjeformet i MS office og Office:Mac. Ikke ta meg for noen MS fanatiker, men jeg prioriterer brukervennlighet og brukbarhet foran at produktet er basert på GPL lisensen. Jeg vil velge å påstå at dersom begge pakkene var gratis og åpne, hadde jo selv de fleste i Open Source gjengen benyttet seg av MS Office.

Endret av Zamoht
Lenke til kommentar

Merkverdig at ingen ikke ser de negative sidene av denne solide subsidieringen fra MS. MS gjør dette for å opprettholde sin sterke markedsandel, og effekten langsiktig er nok negativ for oss brukere.

 

Personlig har jeg intet i mot Office 2007, på enkelte områder (som RamGuy skriver så korrekt) er den meget bra, i andre bruksområder er den faktisk dårlig. Derfor bruker jeg Office 2007, OpenOffice og oXygen om hverandre.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Office 2007 via jobben for DKK 270,- ; og valgte å kjøpe det.

Men som en annen skrev, så fikk dama den lisens, så installerte jeg 2003 versionen tilbage på min egen pc.

Klart Ribbons hjelper mye i VBA (makro på tvers av workbooks), flere kolonner og flere rekker gir en del fordeler. Men dette er ting som mange brukere har laget egne workarounds på, så layout messigt liker jeg Excel 2003 mange gange bedre enn 2007, for så skal jeg klikke mye mindre rundt.

Lenke til kommentar
Nja... Det er jo laget av $£€mme Miro$oft.... Altid noe å klage på.

Office gir meg ikke de fire essensielle frihetene, noe som er svært viktig for meg. I tillegg er mangel på ODF-støtte et stort minus, men dette skal de fikse.

 

EDIT:

Merkverdig at ingen ikke ser de negative sidene av denne solide subsidieringen fra MS. MS gjør dette for å opprettholde sin sterke markedsandel, og effekten langsiktig er nok negativ for oss brukere.
De har jo lovet ODF-støtte, så jeg bryr meg egentlig ikke så mye om dette. Endret av haalo
Lenke til kommentar
Nja... Det er jo laget av $£€mme Miro$oft.... Altid noe å klage på.

Office gir meg ikke de fire essensielle frihetene, noe som er svært viktig for meg. I tillegg er mangel på ODF-støtte et stort minus, men dette skal de fikse.

 

EDIT:

Merkverdig at ingen ikke ser de negative sidene av denne solide subsidieringen fra MS. MS gjør dette for å opprettholde sin sterke markedsandel, og effekten langsiktig er nok negativ for oss brukere.
De har jo lovet ODF-støtte, så jeg bryr meg egentlig ikke så mye om dette.

 

 

Det er snakk om studenter her, ODF vil ikke bli standard formatet deres, så det blir vel så studenter som ikke vet bedre, lagrer ting hjemme, tar det med på skolen, som ikke kan lese det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...