Gå til innhold

Nytt rekordår i Norge? (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo fantastisk at spillbransjen går fremover i Norge, men man må ta slike tall med en klype salt fordi slike tall først og fremst inkluderer "vanglige folk". Jeg husker ikke tallene fra gamers avstemning om hvilke type spillbutikk man foretrekker, men jeg tror mange av storkonsumentene av spill kjøper spillene sine fra nettbutikker enten i Norge eller i utlandet, eller via digital distribusjon (steam, xbox live, abonement på wow el.). Personlig har jeg vel i løpet av 2008 kanskje kjøpt ca 10 spill, og kun 1 av disse ble kjøpt i butikk. Det hadde vært gøy å vite de korrekte tallene.

Lenke til kommentar
enig. kommer nesten ikke på noen nye spill jeg har likt dette året :thumbdown:

 

 

Vel, vi som jobber i bransjen ser dette fra en litt annen vinkel :)

 

Vi har f.eks. solgt Guitar Hero 3 og Buzz i bøtter og spann, enorme mengder. Må huske at spill betyr ALT (fra Crysis til Lek & Lær), ikke bare din favoritt-FPS ;) Og det selges MYE til barn og familie.

Lenke til kommentar

Så lenge det er en økning på 16 % skal vi jo være fornøyd kilik. Og spør du meg er det jo fantastisk at spillsalget ser ut til å ta igjenn musikksalg veldig veldig snart..

 

Når de sier salg over disk.. da mener de også når jeg feks bestiller via nettsidene til absoluttspill.no eller gamezone.no sant?

 

Noe annet ville hvertfall vært latterlig..

Lenke til kommentar
Det er jo fantastisk at spillbransjen går fremover i Norge, men man må ta slike tall med en klype salt fordi slike tall først og fremst inkluderer "vanglige folk". Jeg husker ikke tallene fra gamers avstemning om hvilke type spillbutikk man foretrekker, men jeg tror mange av storkonsumentene av spill kjøper spillene sine fra nettbutikker enten i Norge eller i utlandet, eller via digital distribusjon (steam, xbox live, abonement på wow el.). Personlig har jeg vel i løpet av 2008 kanskje kjøpt ca 10 spill, og kun 1 av disse ble kjøpt i butikk. Det hadde vært gøy å vite de korrekte tallene.

Godt poeng. Selv har jeg vel kjøpt rundt 10 spill i år, alt gjennom steam og gamersgate, unntatt en fumbbl.com donasjon.

Lenke til kommentar
Det er jo fantastisk at spillbransjen går fremover i Norge, men man må ta slike tall med en klype salt fordi slike tall først og fremst inkluderer "vanglige folk". Jeg husker ikke tallene fra gamers avstemning om hvilke type spillbutikk man foretrekker, men jeg tror mange av storkonsumentene av spill kjøper spillene sine fra nettbutikker enten i Norge eller i utlandet, eller via digital distribusjon (steam, xbox live, abonement på wow el.). Personlig har jeg vel i løpet av 2008 kanskje kjøpt ca 10 spill, og kun 1 av disse ble kjøpt i butikk. Det hadde vært gøy å vite de korrekte tallene.

 

 

Helt enig.

 

Av ca 70-80 spill kjøpt i år er ingen kjøpt i butikk..

 

hadde alle disse typer online kjøp vært med hadde vi sett et helt annet diagram

Lenke til kommentar

Nå er den gjennomsnittlige gamer i Norge ca 35 år. Jeg velger å tro at den gjennomsnittlige gamer.no leser er en del yngre enn dette. Jeg tror mange unge mennesker (opp til midten av tyve-årene) benytter seg av online-salg, da dette er mye billigere. Den erfaringen jeg sitter igjen med i butikk er at de voksne skal ha spillet der og da, koste hva det koste vil, mens ungdommen heller venter 1 uke for å spare en hundrings eller noe.

 

 

Var slik før selv; pengene satt veldig langt inne, selv spill jeg var veldig interessert i måtte nøye vurderes. I dag kjøper jeg spill jeg har lyst på, enten fordi det er lokkende innpakning eller fordi jeg har lest mye om det.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...