Gå til innhold

Demo: Star Wars: Force Unleashed (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har testet det ennå?

Jepp det er så kult at det er helt sykt, Dart Vader ser så utrolig ekte ut. Grafikken er imponerende, og spillsystemet er rått. Secret apprentice er utrolig kul når han bruker kraften til å løfte ting og tang fra veggene og taket.

 

Dette kan ikke slå feil når det lanseres, isåfall blir jeg veldig overrasket. Men det skulle også vært på pc, det er latterlig for dem som ikke har en konsoll men som satser bare på pc. Føler for dere som går glipp av denne godbiten :ermm:

Endret av master_al
Lenke til kommentar
Det sugde uansett. Er ikke verdt å grine over. :nei:

Spillte vi den samme demoen? :p

Ja... altså, fektingen er en vits. I Jedi Knight kunne du velge vilken retning du skulle slå, hvis du for eksempel slo mens du siktet mot din fiendens hode så ville faktisk treffe hodet (og kanskje kutte det av tom.), i TFU har du EN knapp for fekting, og du kan ikke manipulere hvilken retning du slår. Dessuten så suger kontrollene, FPSen er lav, det er få komboer, hovedpersonen blir en faggot lenger ut i historien, folk får ikke en skramme hvis du slår dem, osv osv.

 

Og hva faen er logikken i at du kan plukke ned en Tie-fighter fra lufta, men en stormtrooper som holder seg fast til en ynkelig metallkasse er omtrent umulig å løfte?!

Lenke til kommentar

altså det har i lang tid blitt sagt av både spillprodusenter og

konsollprodusenten at det ikke satses like stort på pc som på konsoll,

så det burde ikke være en overaskelse at det spill ikke/sjelden

kommer til pc, evt lang tid etter konsollversjonen.

Men tror nok det kommer til pc seinere, dem bare sier at det

ikke kommer slik at konsollsalget skal øke. salgsgimmick med andre ord.

 

laster ned nå, skal gi en post om hvordan det er når det er ferdig.

Lenke til kommentar
Det sugde uansett. Er ikke verdt å grine over. :nei:

Spillte vi den samme demoen? :p

Ja... altså, fektingen er en vits. I Jedi Knight kunne du velge vilken retning du skulle slå, hvis du for eksempel slo mens du siktet mot din fiendens hode så ville faktisk treffe hodet (og kanskje kutte det av tom.), i TFU har du EN knapp for fekting, og du kan ikke manipulere hvilken retning du slår. Dessuten så suger kontrollene, FPSen er lav, det er få komboer, hovedpersonen blir en faggot lenger ut i historien, folk får ikke en skramme hvis du slår dem, osv osv.

 

Og hva faen er logikken i at du kan plukke ned en Tie-fighter fra lufta, men en stormtrooper som holder seg fast til en ynkelig metallkasse er omtrent umulig å løfte?!

 

 

HAhah, leser jeg riktig fps er ikke lav

Den er stabil 30 fps, ikke mangen spill er det da

Og fysikken er nok bedre enn det fleste spill viser idag :)

 

Jeg synes det var konge med å løfte ting, og jo du kan manipulere hvor du skal slå, jeg slår først ut en stormtrooper så styrer je sticken mot venstre for å ta den andre stormtrooperen. Og det er ikke bare en knapp for fekting ahahahaha, jeg ler meg skakk faktisk du kan kombinere med for eks trykke 3 ganger og finish off med y, da har du en kombo med flere knapper involvert

 

Har du settt noen av filmene av STar Wars, ifølge ditt innlegg så har du ikke gjort det

Det er umenneskeligt å tåle for eks 4 slag med lasersverdet mot kroppen, i for eks kampen med Qui Gon/ Obi Wan Kenobi mot Darth Maul så dør Qui gon med ett slag som går igjennom han

 

Det kan faktisk skje i spillet, har så bra komboer att dem dør på 1 slag :)

Lenke til kommentar
Hvordan kan de la vær å gi dette ut på pc?

 

Kan det muligens være ett salgstriks? At ved å holde tilbake at det kommer på pc, så tror de at salget av spillet på konsoll vil gå opp? Og at flere kjøper seg en konsoll...

 

:hmm:

Veldig enkelt. De fleste eier en konsoll + pc. Om du har det gitt ut på pc, så vil X antall av de med konsollen droppe å kjøpe det, og heller laste ned på pcen sin. Jeg vil anta at X er større enn det antallet som ville kjøpt det til pc.

 

Ergo gir man det ikke ut på pc...

Lenke til kommentar
Veldig enkelt. De fleste eier en konsoll + pc. Om du har det gitt ut på pc, så vil X antall av de med konsollen droppe å kjøpe det, og heller laste ned på pcen sin. Jeg vil anta at X er større enn det antallet som ville kjøpt det til pc.

 

Ergo gir man det ikke ut på pc...

 

Tja, om man har konsoll burde vel spille en veldig liten rolle. Med så mye oppstyr vi har rundt valgfrihet om dagen, er det da ganske besynderlig at jeg skal bli TVUNGET til å spille på en konsoll hvis jeg vil spille dette spillet (og hvem vil vel ikke det?).

Lenke til kommentar
Du svarte overhodet ikke på poenget mitt...?

 

Vel, du skriver at spillet essensielt ikke kommer ut på PC pga. piratkopiering, hvor jeg da skriver at jeg synes det er dumt at jeg blir tvunget til å bruke konsoll hvis jeg vil spille dette spillet som en konsekvens av det. Microsoft er vel det selskapet i verden som taper desidert mest på piratkopiering; du ser ikke de sitte med tommelen i munnen og stoppe utvikling av programvare til pc.

Lenke til kommentar
Det er da ingen som tvinger deg til å spille dette spillet? Det er helt valgfritt.

 

Markedet bestemmer og det er konsollspill som selger best. Da er det forståelig om en produsent ikke vil kaste bort tid og penger på en PC-versjon som alle bare piratkopierer.

Så rett, så rett. Det er det som er problemet med pc, at folk flest laster ned spillene hele tiden. Det går helt klart utover salget, men dermed er det spill som Age of conan, WoW og andre MMORPG som selger godt fordi de er sikre og krever måndedsbetaling :yes:

Lenke til kommentar
Lukter GTA 4 og Assassins Creed av denne utgivelsesmodellen.

 

Huh?

 

 

Har forresten prøvd demoen nå og jeg liker det jeg ser. Ingen lav FPS

som noen nevnte, det forekom ikke i det hele tatt. Fløt pent.

Ikke hadde jeg problemer med å kaste stormtroopers og andre rebeller

veggimellom. Derimot klarte jeg ikke å få tak i en tie fighter...

 

Tviler på at det blir revolusjonerende, men det har vel aldri

noen påstått heller. Men har ingen tvil om at dette spillet blir

kjempebra for oss ekte star wars fans, spesielt med tanke på at

spillet foregår i tidsrommet mellom film nr 3 og 4.

Lenke til kommentar

Demoen var absolutt ikke dum, men ikke hinsides fantastisk heller.

Jeg fikk ikke HELT den virkelige god-følelsen, uten at det er noe som er spesielt galt.

Det er vel mer en samling av småting som ødelegger litt.

 

En ting er dette med at lysssabelen virker litt svak, til tross for kombo-muligheter. Noen av fiendene (spesielt de med dissa auto-blasterne) tåler flere lyssabel-slag rett gjennom overkroppen, og ingen kroppsdeler kan bli kuttet av. Grunnen til det er vel at de sikter etter en teen rating, men det er uansett litt kjipt, og dreper litt av den skikkelige Star Wars-følelsen.

 

Bortsett fra det så er demo-brettet litt dølt og personlighetsløst, noe som forsåvidt er delvis forståelig da det er snakk om tie-fighter-fabrikk, men det virker uansett litt for lineært og livløst, med samme svart-grå kassene strødd overalt, som brekker på samme måte hver gang, og fiender som ikke foretar seg så mye interessant. En annen ting er at døde folk forsvinner veldig fort, og det samme gjelder brennmerker på vegger osv. Starkiller oser ikke akkurat av personlighet heller, basert på det jeg har sett.

 

Når det er sagt, så er det er mange ting som er veldig bra utført. Materiale-fysikken med bøybare metall-dører, euphora-motoren osv. fungerer bra, og det er fett å heve folk og ting til alle kanter, til tross for at auto-targetinga til tider er litt uenig med. Grafikken er fin, og jeg opplevde heller ingen merkbare problemer med bildeoppdateringsfrekvensen.

 

Jeg tror det ferdige spillet kan bli bra, med varierte omgivelser, oppgraderte force powers, og forhåpentligvis en kul historie, men jeg er ikke HELT overbevist om at det blir noen 10-er på karakterskalaen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...