Gå til innhold

Nokia lanserer Carbon Arte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spørs om folk flest gidder å drasse rundt på 150 gram. 2" skjerm er jo heller ikke noe å rope hurra for. Synes Nokia burde ha inkludert minst 8 GB minne.

Disse 150 grammene kan høres tungt ut,men er helt korrekt på denne telefonen.

Sitter med en plastdings(toppmodell) fra sony nå på 100 gram.....følelsen er som å holde en liten juicekartong i handa....crap

 

Når det gjelder minne så er ikke dette en musikk telefon så derfor trenger du ikke mer enn den 1`ne giggen som er tilgjengelig

Lenke til kommentar
ahhh, nydelig

Skulle ønske flere nokia folk hadde holdt en 8800 arte telefon i hånden så hadde de sluttet kjøpe de gørrkjedelige plastelefonene de ellers gir ut

 

Hvorfor det ?? eneste som skiller 8800 Arte fra de billige plast tlfene nokia gir ut, så er det kun metallet. 8800Arte, har ikke beste skjerm, manko på en haug med kjekke funksjoner, ubrukelig batteri tid.

 

Spørs om folk flest gidder å drasse rundt på 150 gram. 2" skjerm er jo heller ikke noe å rope hurra for. Synes Nokia burde ha inkludert minst 8 GB minne.

Disse 150 grammene kan høres tungt ut,men er helt korrekt på denne telefonen.

Sitter med en plastdings(toppmodell) fra sony nå på 100 gram.....følelsen er som å holde en liten juicekartong i handa....crap

 

Tung som bly heter det ;) 8800 Arte passer minimalt i shortelomma på dressen, da den får dresslomma til å se merkelig ut.

 

Når det gjelder minne så er ikke dette en musikk telefon så derfor trenger du ikke mer enn den 1`ne giggen som er tilgjengelig

 

Hadde jo fortsatt hvert kjekt med minnekort, om den skulle sw feile hardt.

 

Ja vi er forskjellige det er det liten tvil på

Ville bare skyte inn at telefonen tar ganske gode bilder, jeg har hatt kameratelefoner med "alt" som har tatt dårligere bilder enn denne.

 

Gode bilder ? Sammenliknet med 6280 ? 6300? Tar man bilder med en N95, E90 SE K810i og en 8800 Arte, så ser man stor stor forskjell. (ikke i artes favør)

 

Nei 8800 Arte, er for dem som vil ha en design tlf, blottet for nyttefunksjoner, det at telefonen er middelmådig er det ikke så farlig med.

Skrive sms med den er heller ikek noe særlig, da tastaturet ikke er spess godt å skrive på. Dårlig earpice, gjør ikke samtalene spesielt gode heller.

Lenke til kommentar

Rimelig oppgitt over disse 8800-haterne som dukker opp hver gang det slippes en ny versjon i serien. Dere tilhører ikke målgruppen for slike telefoner, er det så vanskelig å forstå?

 

At det er et marked for slike telefoner er likevel åpenbart. Stort er det ikke, og godt er det, for da hadde telefonene mistet sin eksklusivitet. Og når telefoner skal lages i kostbare materialer og i små volum, sier det seg selv at prisene også blir noe stive.

 

Men er egentlig 6-9000 så veldig mye for en eksklusiv telefon som har alt av funksjonalitet man ønsker? Man får ikke en all verdens eksklusiv klokke for den prisen. Likevel selger klokker som koster flere titusen som varmt hvetebrød. Klokker som ikke går veldig mye riktigere enn de man plukker opp på Clas Ohlson for 199 kr. Hva med biler? Eller klær? Hva er galt med at alle ikke ønsker å kjøre rundt i en Hyundai i bilbukse fra Dressmann?

Lenke til kommentar

8800 er ikke noe mer eksklusiv enn et armbåndsur til samme pris. En sammenligning med dyre biler og klokker blir egentlig feil. En bil til 1 million har også innmat som matcher (motor, elektronikk, fjæring, etc). Det samme gjelder en dyr klokke (urverk). 8800 er ikke så mye annet enn en mobil i en fin innpakning.

Endret av コンピューター・ワールド
Lenke til kommentar
8800 er ikke noe mer eksklusiv enn et armbåndsur til samme pris. En sammenligning med dyre biler og klokker blir egentlig feil. En bil til 1 million har også innmat som matcher (motor, elektronikk, fjæring, etc). Det samme gjelder en dyr klokke (urverk). 8800 har ikke så mye annet enn en mobil i en fin innpakning.

 

Alle sine valg og smak :) For noen er design og utseende verdt mer enn om den har optisk zoom og 5mp.

Jeg har D300 med god optikk, så hvorfor skulle mobilen matche der.

Lenke til kommentar

En dyr bil eller klokke forsvarer heller på ingen måte prisforskjellen sammenlignet med billigere alternativ.

 

Hva klokker gjelder, lages det nå så gode kopier at det er kun fagfolk som skiller de fra de ekte. Da snakker jeg om klokker som faktisk også holder god kvalitet. Ikke noe man kjøper på stranda i Syden, men forseggjorte kopier som fort koster et par tusen kroner.

 

Materialene i en Rolex koster nødvendigvis ikke all verden, og det finnes ikke det urverk i verden som ikke kan plukkes fra hverandre og kopieres. En viss forskjell i kvalitet er det ganske sikkert, men den er ikke i nærheten av verdt prisforskjellen.

 

Folk med interesse og kunskap om dyre klokker kjenner til at gode kopier er tilgjengelige. Klokker som ser like bra ut på hånda og viser riktig tid. Likevel styrer de unna kopier, da de ønsker eksklusiviteten og ikke liker tanken på å gå rundt med en kopiklokke. Selv om de kunne lurt nær sagt hvem som helst til å tro at kopiklokka er ekte.

Lenke til kommentar
En dyr bil eller klokke forsvarer heller på ingen måte prisforskjellen sammenlignet med billigere alternativ
Selvfølgelig kan en dyr bil forsvare prisforskjellen. Man betaler ekstra for komfort, tekniske løsninger, motor, etc. Er man derimot kun ute etter et framkostmiddel fra A-B kan en billig bruktbil gjøre samme nytten.
Lenke til kommentar
ahhh, nydelig

Skulle ønske flere nokia folk hadde holdt en 8800 arte telefon i hånden så hadde de sluttet kjøpe de gørrkjedelige plastelefonene de ellers gir ut

 

Hvorfor det ?? eneste som skiller 8800 Arte fra de billige plast tlfene nokia gir ut, så er det kun metallet. 8800Arte, har ikke beste skjerm, manko på en haug med kjekke funksjoner, ubrukelig batteri tid.

 

Kjekke funksjoner!!!! Hva er en kjekk funksjon? En serie 40 telefon har nok av funksjoner som brukes i det daglige. Jeg mangler kun en radio og synes det er kjiipt å utelate dette.

Når det gjelder "metallet" som du kaller det og ikke minst det ripesikre glasset så er dette noe jeg ser(etter å ha kjøpt en SE plastelefon)er et MUST for fremtidige telefoner.

Batteriet er på 1000m(husker ikke benevnelsen) så her må du tenke på de tidligste utgavene av 8800 serien

 

Spørs om folk flest gidder å drasse rundt på 150 gram. 2" skjerm er jo heller ikke noe å rope hurra for. Synes Nokia burde ha inkludert minst 8 GB minne.

Disse 150 grammene kan høres tungt ut,men er helt korrekt på denne telefonen.

Sitter med en plastdings(toppmodell) fra sony nå på 100 gram.....følelsen er som å holde en liten juicekartong i handa....crap

 

Tung som bly heter det ;) 8800 Arte passer minimalt i shortelomma på dressen, da den får dresslomma til å se merkelig ut.

 

Tung som bly(150g) Her må du ha et tydlig helseproblem, at kroppsfasongen din endrer seg radikalt med en telefon i lomma bør være et problem større for deg enn almenheten

 

Når det gjelder minne så er ikke dette en musikk telefon så derfor trenger du ikke mer enn den 1`ne giggen som er tilgjengelig

 

 

Hadde jo fortsatt hvert kjekt med minnekort, om den skulle sw feile hardt.

OK, mulightene for å legge backopp på pc er også en mulighet

 

Ja vi er forskjellige det er det liten tvil på

Ville bare skyte inn at telefonen tar ganske gode bilder, jeg har hatt kameratelefoner med "alt" som har tatt dårligere bilder enn denne.

 

Gode bilder ? Sammenliknet med 6280 ? 6300? Tar man bilder med en N95, E90 SE K810i og en 8800 Arte, så ser man stor stor forskjell. (ikke i artes favør)

Bilder tatt ute med denne telefonen har vært gode, ja bedre enn e66, mye bedre enn g800(kameratelefon med optisk zoom og xenon blitz) bedre enn w980 og på høyde med en del n95 bilder jeg har liggende......men jeg kjøpte ikke denne for kameraet sin del da

 

Nei 8800 Arte, er for dem som vil ha en design tlf, blottet for nyttefunksjoner, det at telefonen er middelmådig er det ikke så farlig med.

Skrive sms med den er heller ikek noe særlig, da tastaturet ikke er spess godt å skrive på. Dårlig earpice, gjør ikke samtalene spesielt gode heller.

Ja, telefonen er designpreget,uten tvil. Du sitter med Nokias peneste telefon noensinne, du har serie 40 som duger flott,samtalene er det ingenting i veien med og høytaleren i telefonen gruser alt av telefoner jeg har eid tidligere(og det er ikke få)og ripesikkert glass burde etterhvert blitt en selvfølge i alle telefoner i3-4000 kr klassen

 

NB: Vet ikke hvorfor oppsettet ble så idiotisk som det ble, får lete godt innimellom skriftene for å finne hva jeg skrev

Endret av Andynator
Lenke til kommentar

Dere som faktisk liker 8800, sjekk ut ebay.com, jeg bruker en 8800 sirocco gold, og den ga jeg 400 dollar for, og telefonen var splitter ny! så man trenger ikke betale 11000 kroner for den, jeg ga 400 dollar for telefonen, 199 i toll og 388 i mva. Greit, specsa er ikke all verden, batteriet er ikke best i verden, men du verden for en god følelse det er å ha telefonen i hånda, materialvalget er fantastisk, slidern føles bunnsolid, hele telefonen er bra! og Gjett om jentene er sugne på telefon av gull ;P

Lenke til kommentar

Bare pass på at det er ekte vare du får fra Ebay... mye fake 8800 ute og går.

 

8-serien til Nokia er ikke for de som skal ha stor lagringsplass, godt kamera etc. Den er for de som verdsetter god kvalitet og design og vil ha en telefon som du ikke ser på hvert gatehjørne. ;)

Jeg har selv hatt et par modeller av 8800 blant annet og å gå fra en Sirocco til en N95 er som å gå fra metall til plastikkbestikk.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...