Gå til innhold

Europalansering for Armed Assault 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Armed Assult var et ganske så bra spill, håper 2ern bli minst like bra :) Men er en ting som svekker 1ern og Operation Flashpoint ganske mye, og det er selve skyte systemet. Føler det er litt små kaos, og har liksom ikke like mye kontroll som jeg har i andre FPS spill. Tviler de gjør noe med det, men håper :)

Lenke til kommentar

Tjuvstart av GC08? Ja ha, ja.. Skamme seg, Codemasters! :p

 

Jeg HÅPER ArmA2 blir annerledes. Ikke bare med tanke på kart og utstyr, men med tanke på funksjoner.

 

-Flares/Chaff for fly (anti-missil systemer)

Tja.. dumt om man ikke har det i disse dager :roll:

 

-Bedre simulering av skade på panser og andre kjøretøy.

Dette var faktisk ganske bra i OFP, men ble tatt bort i ArmA av ukjent grunn. (I OFP ble forskjellige deler skadet på panserede kjøretøy, men i ArmA var det hele tanksen som ble skadet)

 

-Muligheter til å ha flere våpen på fly.

Dette ble også redusert i ArmA, visst jeg har hørt riktig.

 

-Bedre skade system.

Ganske bra allerede, men de kunne ha blødd i tillegg (that's life..)

 

-Fysikk!

I ArmA kan du kjøre en jeep i en 80 grader bakke uten noe problem. Dør en person ved en eksplosjon ligger han vannrett uansett om han fly 200 meter (en kjent liten klassiker :wee: )

 

-Animasjon

Kan vel kategoriseres som ''eye candy'', men de har også en funksjon i hvor fort man kan reagere til eventuelle farer. Om man ikke har tilgang til en skript som stopper animasjonen har du nubbsjangs i å avbryte animasjonen. Ikke bare det, men det er enkelte overganger (fra en animasjon til en annen) som er litt snodig.

 

 

Jeg tror nok ArmA 2 vil bli ett spill jeg absolutt må kjøpe, uansett hvor orginalt eller uorginalt spillet vil bli. Vi får se på GC08! :new_woot:

 

EDIT:

Det vi allerede vet er:

-3D editor

-Forbedret AI (avventer å se der, ja..)

-"volumetric" tåke (ukjent om støv, røyk, osv. er inkludert i dette)

-3 forskjellige campaign typer: tilfeldig hendelser, storyline og coop (gammel kilde, usikkert om dette er med den endelige versjonen)

 

Alt jeg kommer på akkurat nå. Oppdaterer senere.

Endret av Colossus
Lenke til kommentar

Mener det kalles float-zone eller noe liknende, og du kan stille inn om du vil ha de eller ikke. Litt "lag" er det allikevel på bevegelsen av våpenet for å simulere tyngden på det. Jeg vet ikke helt hvorfor de har float-zone, men da jeg spilte Operation Flashpoint mye ble jeg vant til det, så da var det heller andre spill som ble "feil". ArmA har jeg ikke spilt like mye og har spilt mye BF2 samtidig, så da ble jeg nødt til å skru av float-zone (siden man nå ikke kan skru det på i BF2 :p )

Lenke til kommentar
Hva er egentlig hensikten med det løse siktekornet i ArmA og Operation Flashpoint? Synes spillene virker bra, men får ikke taket på dette systemet. Hvorfor ikke gjøre det på den vanlige måten?

 

Med "den vanlige måten" antar jeg at du mener at våpenet ditt sikter på et fast punkt midt på skjermen. (Hvis du ser bort fra rekyl og treghet i forflytting av våpenet.)

 

Grunnen til at de ikke har gjort det på denne måten, er rett og slett for å simulere hvordan dette fungerer i virkeligheten. I det virkelige liv, beveger du hodet - og ikke minst, øynene - uavhengig av våpenet ditt. Det er en tommelfingerregel at du bør alltid sikte i den retningen du ser, men muligheten for å kunne titte litt til siden o.l. er både realistisk og nyttig.

 

Som Hugo_Hardnuts påpeker, er denne måten å fristille siktemidlene på, absolutt en tilvenningssak. Det er dog mye mer realistisk enn den "gamle" måten, hvor det virker som du har våpenet fysisk limt til kinnet ditt, og ikke kan bevege øynene uten at siktet må være med.

 

Operation Flashpoint og Armed Assault er spill som forsøker å være så realistiske som mulig. Dette betyr at læringskurven blir bratt, og at noen løsninger (slik som siktingen) blir sære. Håper at både ArmA2 og OFP2 følger i forgjengernes ånd... men selvsagt med store forbedringer :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...