Gå til innhold

Kommer HTC Dream i oktober?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får virkelig ikke håpe Android blir låst til en operatør. Men jeg kan ikke skjønne at de vil gjøre det. Android satser i mye større grad enn Iphone på community og åpenhet, så jeg forventer at når de først kommer på markedet blir det uten masse fjollete Apple-opplegg. Blir den låst kommer de til å provosere mange utviklere (og ikke minst kunder) som vil være veldig uheldig. Jeg har ihvertfall sterkt inntrykk av at de satser på at andre skal lage killer-applikasjonene, mens de selv fokuserer på selve plattformen.

 

Jeg har gått igjennom noen tutorials og laget noen småprogrammer selv for Android, og jeg må si plattformen deres virker utrolig bra (selv med tanke på at den plattform-versjonen jeg lekte med ikke var ferdig). Det går raskt å lage programmer som ser kule ut, og egenutviklete program blir installert som likeverdige med native programmene (samme rettighetene og tilgang til hardware).

 

Men det blir veldig spennende å få et nytt operativsystem ut i markedet uansett. Spesielt et som fokuserer på åpenhet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...