Gå til innhold

Seagate snuser på Sandisk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her har vi svaret på hvorfor Seagate har ungått å involvere seg i SSD løpet og kommet med tildels bortforklaringer på dette.

Jeg tenkte det samme.

 

http://www.itworld.com/seagate-ssd-2t-byte-hard-drive-080529

 

Kort oppsummert: Seagate sprer frykt, usikkerhet og tvil (FUD) om SSD. Seagates ledelse har for lengst innsett at firmaet ikke har kunnskap nok om SSD og at det tar lang tid å bygge opp sånn kunnskap fra grunnen. Derfor prøver de to teknikker. Den første er å spre FUD for å kjøpe seg tid. Altså skape skepsis sånn at utvikling og salg av SSD går saktere. Det andre er å ta snarveien om å kjøpe opp noen med solid SSD-kunnskap.

 

Seagate har rett og slett ikke nødvendig kunnskap selv og må kjøpe noen som har det.

 

Egentlig håper jeg at det ikke blir noe av oppkjøpet. Sandisk har under sin egen ledelse satset på en måte jeg liker veldig bra. Jeg er usikker på om Seagates ledelse vil videreføre satsingen på samme måte. Hvis det blir noe av oppkjøpet håper jeg det begrenser seg til kun Sandisks SSD-avdeling. Et samarbeid der Seagate får lov til å merke om Sandisks SSD-er til Seagate-merke er en løsning jeg vi like mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...