Gå til innhold

Kundene raser mot Moobi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får vel skrive meg på klagelisten, madammen har en telefon som også skal være "fuktskadet" det vil si, den er sendt inn for tredje gangen med samme skaden (tastene på tastaturet deler seg) derfor ville vi ha ny telefon. Da fant mobi.. (SULPLICE!!!!) Fuktskader.... Etter å ha lest dette så er jeg.... For å si det forsiktig... MEGET skeptisk.

Lenke til kommentar

Jeg har selv dårlig erfaring med moobi, sendte inn en mobil med dårlig taster. Jeg fikk også beskjed om fuktskader, og måtte punge ut med mer penger. Jeg mistet også minnekortet mitt, hvor jeg hadde bilder som jeg satte stor pris på. Dumt av meg å ikke ta ut minnekortet, men jeg sier dette sånn at neste mann kan ta det ut.

 

off topic; skriveleif:

Vivian Mikalsen, rådgiver i forbrukerrådet, mener situasjonen ikke er akseptabel, og Moovi skal ikke ha hatt anledning til å skrote telefonen.
Endret av trash89
Lenke til kommentar

Det blir nok veldig fort en veldig lang liste med misfornøyde kunder dette der!

Sendte mobilen til kjærringa pga av deffekt skjerm, fikk samme telefon tilbake, men samme problem. Sendte det tilbake igjen til Moobi, og fikk den en annen gang i retur like ødelagt (skjermen virker ikke i det hele tatt, så det er ikke så vanskelig å se feilen). Nå skal jeg sende det for tredje gang, og for den vel like ubrukelig tilbake enda en gang.

For 2 år siden jeg sendte mobilen min hos Moobi i konvolutten de ga meg, det mente da at de aldri ha fått telefonen, tok 8 måneder fr jeg fikk pengene tilbake! Nå kjøper jeg uten abonnement isteden, har ikke råd til noe annet.

Lenke til kommentar

Angående problemet med fuktskade på mobil, så er det vanskelig å holde en mobil totalt fukt fri. Veldig få mobiler har noen som helst form for pakkninger og det kan være nok at mobilen ligger på badet mens du dusjer. Dampen fra dusjen kommer lett inn i mobilen.

 

Ellers er det helt uhørt at noen kasserer en mobil så kjapt som de har gjort her. Virker som om det er mere i veien med verkstedet enn butikken på meg. Jeg arbeidet på et verksted og der kastet vi aldri et produkt uten kundens samtykke. Eller dersom vi til slutt gjorde det hadde det gått veldig lang tid og alle kanaler for kontakt prøvd. Virker og som om de skylder på fukt på mekaniske feil noe som er veldig usaklig. Er som om legen skylder på at du røyker om du knekker foten.

Lenke til kommentar

Woho, min sak er nevnt.

 

Men ja, det siste Moobi klarte å foreta seg i min sak var å be meg ringe dem førstkommende mandag 11 eller tirsdag 12, siden telefonen min skulle bli sendt hjem til meg igjen da, bare for å bekrefte at de sendte den til rett adresse.

 

Så ringer jeg mandag, og hva finner jeg ut? Joda, da har de klart å sende mobilen min, den ble faktisk sendt 1 august! Og ligger da på mitt gamle bosted, 100mil herfra. Så nå venter vi på at posten skal sende den i retur til moobi, og ta det derifra.

 

Dette etter at jeg har snakket med dem omtrent 3 ganger og bedt om adresseendring, fått bekreftelse samtlige ganger.

 

Jadda.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Jeg har selv med vilje utsatt mobilene mine for fukt (jeg har hatt mobiltelefon i veldig mange år) og har sendt nesten alle på service. Ingen av dem har kommet tilbake med beskjed om fuktskade. Det skal MYE til å få en fuktskade. Jeg jobbet også mange år i bransjen, så jeg kjenner rutinene. Det jeg derimot aldri gjør er å gå ute og snakke i regnet. Jeg tror nok det er der folk ofte gjør feil. Det er fort gjort å glemme om man for kanskje flere måneder siden var ute og gikk i regnet eller kanskje hadde telefonen i lommen en gang det kom et stort regnskyll.

Lenke til kommentar

Moobi har også sin egen spesialskrevne versjon av angrerettsloven påskrevet mottaksseddelen på alle nye mobiltelefoner de distribuerer, anslagsvis noe som dette, skrevet etter hukommelse:

 

"Ved brutt emballasje fratrer du angreretten din, da gjenstanden ikke kan sies å være i samme stand og mengde som ved levering"

 

Jeg ringte moobi og fortalte hvor hylende festlig dette var ihht. forbrukerkjøpsloven og loven om fjernsalg, men de stod på sitt.

Poenget står til slutt slik, uthever denne for synlighet:

 

Om du mottar en DOA telefon fra Moobi.no, synd for deg! Du får IKKE angrerett, og reklamasjonsavdelingen kan tenkes å skylde på fuktskade

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si jeg kjenner meg igjen. Sendte en mail til dem for en stund siden og sa at den ene tasten hadde begynt å bli vanskelig og lurte på om det var en garantisak. Fikk rask respons med spørsmål om de skulle sende meg retur-pose. Etter å ha sendt inn telefonen tok det to dager før jeg fikk "venter på deler", og ca en uke senere fikk jeg telefonen tilbake og de hadde også fikset andre småfeil samt lagt inn ny software. Det skal også sies at telefonen var 2 år gammel. Så jeg har heller motsatt erfaring og kommer nok til å kjøpe gjennom moobi neste gang jeg skal ha telefon

Lenke til kommentar

Min far sendte inn en flunkende ny W800 fordi den ikke ville starte ordentlig uten at man tok batteriet ut og inn opptil flere ganger først. Etter noen uker venting fikk han den tilbake. De hadde flashet firmware. Men feilen var fortsatt der. Han skal sende den inn igjen snart.

Lenke til kommentar

Må nesten si at hele denne artiklen virker litt grunnløs, da bare 1-2 av dem tilknuttete såkalte forumsakene hvor kundene "raste" mot Moobi, var berettiget..

(Da alle dem andre, kom fram til at kunden egentlig ikke hadde noe grunnlag for "klagen" sine..)

 

Så hvis bare 1-2 klager er nok, så kan man nesten lage en artikel om hvilken som helt buttik/forening/forum osv, osv, hvor kundene "raser" i mot dem. :p

 

Videre så kan det også nevnes at som dem fleste tilknuttende artikkl forum sakene, som SÅ Å SI alle "klage" innleggene, her i denne saken.. Så er egentlig ikke klagen på Moobi selv, men verksteden som dem bruker.. Som igjen, DE FLESTE andre netbutikker, og nesten alle de store mobil kjedene, også bruker..

 

Så de fleste "klage" sakene her, kunne nok, og har nok også kjedd i dem fleste mobil butikker og netbutikker i Norge, da det er det samme verkstedet som reparerer de fleste mobiler..

 

Forskjellen i en butikk, i fra en netbutikk, er at butikken er normalt flinkere og har bedre tid, til å ta tak i saken, og hjelpe kunden til en løsning. :)

 

Men igjen, så vet vel dem fleste at butikker ofte er flinkere på service/tid, mens netbutikkene er flinkere på pris.. Så man får ofte, som "bestilt".. :cool:

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar
OMG; skrivefeil gallore!

Jobber du for Moobi også el?

Hehe, å klage/påentere skrivefeil, er bestandig like saklig og "modent", i en diskusjon. :p

(Det neste i fra din side, blir sikkert en eller annen kommentar, at e må være 13 år, eller noe.. LOL)

 

Hva med faktisk å lese igjennom dem tilknyttete forum postene, eller innleggende her, å komentere mere saktlig om mitt utsangt stemte, eller ikke? :roll:

 

Hvis du tar deg tid til å lese innleget mitt igjen, så vil du se at jeg avslutter med å komme med en "spydig" komentar om netbutikker.. Dvs. At dem for det ofte, er dårligere på service og har mye mindre tid til hver kunder..

 

Trur du virkelig jeg ville ha skrevet noe slik, hvis jeg har jobbet i Moobi?

 

(Bare for å være på den sikre siden, at du tok pointet mitt: Nei, jeg jobber ikke i Moobi eller noen andre nettbutikker eller verksteder, knuttet til dem. :p )

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar

Haha, det er så herlig typisk - med en gang man sier noe positivt så kommer det "OMG?! RÆVSLEIKER?! JOBBER DU FOR BEDRIFT X DU ELLER?!??!" :)

 

Tro det eller ei, men det finnes faktisk folk som har hatt andre opplevelser enn deg med en nettbutikk. Amentio f.eks. er en butikk som får mye pepper her på forumet, men som jeg utelukkende har positive erfaringer med (også når det gjelder retur og service).

Lenke til kommentar
Haha, det er så herlig typisk - med en gang man sier noe positivt så kommer det "OMG?! RÆVSLEIKER?! JOBBER DU FOR BEDRIFT X DU ELLER?!??!" :)

 

Tro det eller ei, men det finnes faktisk folk som har hatt andre opplevelser enn deg med en nettbutikk. Amentio f.eks. er en butikk som får mye pepper her på forumet, men som jeg utelukkende har positive erfaringer med (også når det gjelder retur og service).

Skåll for den. :)

 

(Opplevde faktisk det samme, med Netshop.. Da alle andre klage på dem her på forumet, mens jeg selv, bare opplevde god serive, og mere en så, i dem fleste tilfeller..)

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar

Haha, hvor utrolig festlig. Jeg må nesten få presisere.

La oss ikke komme i munngemeng her, men jeg tror jeg skrev: OMG, skrivefeil gallore. Og "modent", touché til deg! Snakker vi om "modent" så synes jeg det er mer "modent" å kunne gramatikk og bry seg, enn ikke å late til å bry seg. Å være illiterær, er ingen dyd. Men nok om det.

Videre så refererte jeg også til innholdet i innlegget, som kanskje litt snevert tok opp kun firmaets side. Så la meg gå til andre siden.

Det er lov å ha underleverandører som utfører reparasjon, men det er også lov til å bruke huet som firma om (fiktivt tall) 90% av telefoner viser seg å være fuktskade. Det er lov å høre på kundene sine også, og ikke alltid veie hva et verksted sier. Og Moobi er vel kjent for veldig få i det å være en tjenesteytende bedrift i serviceøyemed. Jeg hadde min Nokia N73 til servie hos Elkjøp, og denne ble levert 2 uker etter innlevering, med lovnad om levering etter 1 uke. Resultat? Jeg påklagde dette, og ble kompensert. Dette er GOD kundeservice, selv om sikkert andre mener noe annet om Elkjøp generelt. Quid pro quo .:Cyberman:.?

Endret av Hitman_ss
Lenke til kommentar
Haha, hvor utrolig festlig. Jeg må nesten få presisere.

La oss ikke komme i munngemeng her, men jeg tror jeg skrev: OMG, skrivefeil gallore. Og "modent", touché til deg! Snakker vi om "modent" så synes jeg det er mer "modent" å kunne gramatikk og bry seg, enn ikke å late til å bry seg. Å være illiterær, er ingen dyd. Men nok om det.

Videre så refererte jeg også til innholdet i innlegget, som kanskje litt snevert tok opp kun firmaets side. Så la meg gå til andre siden.

Det er lov å ha underleverandører som utfører reparasjon, men det er også lov til å bruke huet som firma om (fiktivt tall) 90% av telefoner viser seg å være fuktskade. Det er lov å høre på kundene sine også, og ikke alltid veie hva et verksted sier. Og Moobi er vel kjent for veldig få i det å være en tjenesteytende bedrift i serviceøyemed. Jeg hadde min Nokia N73 til servie hos Elkjøp, og denne ble levert 2 uker etter innlevering, med lovnad om levering etter 1 uke. Resultat? Jeg påklagde dette, og ble kompensert. Dette er GOD kundeservice, selv om sikkert andre mener noe annet om Elkjøp generelt. Quid pro quo .:Cyberman:.?

Hehe, etter min mening, så er internett og forumer som dette. Et mye mindre "høytidlig" media, hvor innholdet og sakligheten er det vesentlige. Å ikke hvor mange skrivfeil noen har, som det kan virke ut som om du henger deg mye opp i. ;)

 

(Minst mylig skrivefeil, er mye viktigere i div. fagblader, enn et forum som dette, osv.. )

^^Men da er vi ferdig med dette temaet, da du har sakt din mening, og jeg har kommet med min, så var det tebakke te fagligheten, tetråss for at den sikkert inneholder noen nye skrive feil, i fra min side.. ;)

 

Ps. Det går ant tru på et profisonelt verksted, samtidlig som man bryr seg om kunden.

(Samme som et forsikrings selskap kan bry seg om kunden, uten nødvendigvis å betale ut forsikringen, hvis det ikke var en gyldig forsikkrings sak.)

 

Det er vel så å si alle butikker osv, som bruker andre selskaper, til å reparerer utstyr som butikken har solgt. Da svært få av forhandlerer/butikker osv, har egne verksted, som utfører reperasjonen selv.

 

(Å bra er det, da sikkerheten for kunden, da er mye større.)

 

Å bortsett i fra muligens noen småe foretninger, som bruker lokale småe verksteder. Så er alle de store verksteder, Som Deltaservice, InfoCare, Zodiac osv, osv, profisonelle og verksteder som veit hva dem driver på med.

Å som i alleandre konkurerende virksomheter, så vil ingen leve lenge, hvis man bare dikter opp fukt skader osv, uten grunnlag for det.

En annen ting, er at hvis verkstedet påstår fuktskade, fysisk skade osv, så må dem kunne dokumentere dette med bilder osv, som ja.. Er ikke bare, bare å trylle fram. ;)

 

(Eller hva med det faktum, at verkstedet tapper på at en telefon ikke har garanti? Da dem da ikke kan sende reperasjons regningen til produsenten, men må heller bære tapet selv, på eventuelt tid, arbeid, og deller som dem har brukt på den..)

 

Du spurte tidligere om jeg jobbet i Moobi, noe jeg ikke gjør.. Men jeg jobber faktisk i en fysisk butikk, som da på en måte er en konkuret av Moobi/netbutikker.

Vi sender inn ca. 7-10 telefoner i uken, som hovedsaklig går til Deltaservice og Zodiac.

Å I løpet av dem siste 4 årene, så har dette utgjort ca. 1700 service saker.

Av disse 1700 sakene, så er ca.2 av dem i måneden, en fukt/værske/fysisk skadd, å ikke dekket av garantien. noe som utgjør i underkant av 100 telefoner, eller ca. 5%.

 

Så ja, hvis verkstedet sier at en telefon er brukt unormalt, så tar vi det som fakta, da dem gang på gang, tidligere har vist at dem veit hva dem gjør på. Å skulle kunden betvile dette, så har verkstedet i ca. 98% av sakene, ganske så fine og konkluderende bilder, som bevis til eventuelle tvilende kunder..

 

Kort sakt: Man viser fort kor useriøs, lite peiling og innsikt, man har. Hvis man mener, eller kommer med uttalelser om at store verksteder, bare finner opp fukt/fysiske skader, i bare hutt å pine, uten noe rot i virkeligheten.. :tease:

 

Men tilbakke til evnet.. Min mening, er at hvis man skall klage på Moobi, så blir det helt feil, å bare klage på service saker i seg selv, da dette egentlig ikke har noe med, eller er Moobi sin feil. :ermm:

 

Noe helt annet så klart, hvis det er rot med bestilinger, forsendelser, brukte telefoner, mangelfulle produkter, leveringer, kvitteringer, historikk, frekke kundebehandlere, lange tlf. køer, ikke noe svar på epost, osv, osv.. Ja, da.. Snakker vi om dårlig kundebehandling, osv. :cool:

 

.:CyberMan:.

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar
Men tilbakke til evnet.. Min mening, er at hvis man skall klage på Moobi, så blir det helt feil, å bare klage på service saker i seg selv, da dette egentlig ikke har noe med, eller er Moobi sin feil. :ermm:

 

Det er Moobi som er ansvarlig ovenfor kunden uansett hvor elendig eller bra deres verksted utfører servicer, og det er fra Moobi kundene har kjøpt produktet. Dermed er det selvfølgelig Moobi som fortjener kritikk i tilfeller hvor deres partnere gjør en dårlig jobb, og hvor Moobi ikke gjør noe for å rette opp i dette!

 

Så det er ikke feil å klage på Moobi i det hele tatt, det er deres ansvar å gi kunder som har ødelagte telefoner den service de skal ha etter gjeldende lovgivning. Man kan fint klage på Moobi vedrørende dårlig håndtering av servicesaker, det skal da være revnende likegyldig for kunden hvem som faktisk utfører en reperasjon eller sjekk av ødelagte mobiler.

Endret av Submariner
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...