Gå til innhold

Samsung lanserer maismobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette med mais-plast er veldig spennende. Det kan løse mange omfattende problemer vi får når vi ikke resirkulerer. Jeg håper vi til slutt vil erstatte så mye vi kan med denne nye plasttypen. Jeg hadde kjøpt den der mobilen, hvis jeg ikke kjøpte en brukt mobil (som er bedre for miljøet).

 

HP gjorde noe lignende.

 

cornprinter_hp.jpg

Lenke til kommentar
I fjor vår annonserte den japanske mobilprodusenten Nec at de hadde utviklet en biologisk plasttype for bruk i mobiltelefoner,

All plast er biologisk. Det er jo basert på oljeprodukter som igjen er biologisk materiale.

 

en biologisk plasttype for bruk i mobiltelefoner, noe som både utvikler mindre varme og er mer miljøvennlig.

Plast som utvikler varme? Hvor får plasten energien fra? Kan jeg snart erstatte elektriske panelovner med varmepaneler av denne plasten?

Lenke til kommentar
Mais er kanskje bedre for miljøet. Men mais er fakstisk mat, og mange i verden sulter.

Jeg er skeptisk og tror at dette kan bidra til mer fattigdom og høyere priser på mais dersom dette tar av.

 

vi snakker nok her om stilker og andre fiberdeler av maisen som ellers ville blitt kastet eller omgjort til kompost.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...