Gå til innhold

Oppgraderer Quadro Plex


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er det som gjør at alt dette Quadro greiene koster så sinnssykt mye? Hva bruker man en slik maskin til egentlig

 

Høye utviklingskostnader som må deles på forholdsvis få solgte enheter.

Koster det 10 millioner dollar å utvikle noe slikt er det ikke lett å tjene penger om enn selger 100 000 feks.

 

Da er det bedre å kunne fordele de 10 millionene på 50 millioner enheter.

 

Lite marked, men får en innpass og folk begynner å bruke de produktene har en skaffa seg et lukerativt marked, selv om det ikke er så stort.

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar

Vi bruker quadro kort og firegl kort i Workstation som brukes til autocad/novapoint o.l.

Disse kortene skal være bedre laget for 3d programmer/animasjons utvikling etc enn vanlige skjermkort.

De har vel også lansert en ny grafikk rack vil jeg tro?

Det må være fine greier å bruke sammen med en baldeserver/rackservere til å kjøre autocad etc som terminalløsning :)

Lenke til kommentar
Er en sånn en egna til Folding@Home?

Hvor mye poeng ville du fått per dag fra en sånn?

 

Mulig investering hos hw.no for å hjelpe Team Hardware i kampen om verdensherredømme?

haha :p tviler hardware.no vill ut med over 100 tusen + frakt +25% moms for noe slikt :p

Tviler også på at den støtter dette ennda...

men det er vell 4 skjermkort i den saken vis jeg ikke husker feil, to orginalt + at du kan kjøpe til to NVIDIA Quadro FX 5600 GPUs viss du ønsker, ganske så dyr investering :p

ett slikt kort koster $2999 stk :p

Viss du kunne ha greid å kjørt det opp som 4 separate kort med folding@home, så vil jeg regne med rundt 4x gtx280 + litt ekstra... så for folding så kunne heller hardware ha kjørt opp en pc med 4kjerner cpu og 4 skjermkort av typen gtx280 ;P

 

dette kunne da ha vært samenligna med en sentralfyr for større hus når du kjører folding@home på fult på alle korta :p

og du bør bo i en by i sør-norge med tanke på strømregninga :p

 

nvidia lanserte også en ny rack ;) IU server heter det vell? eller noe i den duren :p kaller de rack jeg :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Når det gjelder GPU'ene i disse er de svært lik sine søskenbarn for forbrukermarkedet. Faktisk er det mye de samme greiene. Forskjellen ligger hovedsaklig i drivere. Tidligere kunne man kjøpe et vanlig Gforce kort, lure maskinen til å tro det var et Quadro og installere drivere til det Quadrokortet som samsvarte med arkitekturen til GForce kortet. Dermed oppgraderte man til et kort som kostet 5 ganger så mye gratis.

 

Nvidia har imidlertid lagt in sperre i de nye GPU'ene som forhindrer dette nå. Så Quadrokortene er med på å gi Nvidia litt slakke totalt når de må priskrige i forbrukermarkedet.

 

Disse boksene vi ser i denne artikkelen er jo mye som vanlige PC'er/servere, bare at man putter inn masse juice. Boksene kan også justeres slik at de monteres i rack, en om gangen eller side om side. Liggende på siden passer to slike akkurat inn i et standard rack kabinett.

 

Dette er geniale saker for folk som driver med tunge regneoppgaver, grafikk etc. For eksempel vil en som driver med 3D design i for eksempel Maya kunne få realtime oppdatering av forskjellige effekter i UI vinduene, mens de som ikke har så råe grafikkkort må rendere ut bilder for å se resultatet.+++

 

Prisen er imidlertid et spark i ballene på oss som sikler på disse. Takke meg til, blir nok med min FX1500 en stund enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...