Gå til innhold

­– Elite IV må være briljant (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gode gamle Elite! Jeg håper virkelig at en kommende versjon kan levere opp mot de enorme forventingene jeg tror mange har. Da spillet kom til C64 var det absolutt enestående, og jeg har altid hatt forhåpninger om at kraftigere maskiner skulle kunne bringe oss enda mer av et Elite univers. Har sporadisk prøvd noen elitekloner gjennom årene jeg ikke husker navnet på og som ikke har fenget i det hele tatt. De enkle rene linjene spillet hadde ble liksom ikke bedre enn de allerede var dengang.

Lenke til kommentar

Har man glemt at "Elite II" var stort på Amiga500? Det var det første av sitt slag og ga en unik "romfølelse" for å si det enkelt. Jeg fikk aldri sansen for Elite III på PC.

 

Skal de lansere en oppfølger nå med dagens teknologi, tør jeg ikke ha noen forventninger da det er omtrent umulig å overgå følelsen man satt med når man spilte Elite II i 1993 på Amiga500/1200

 

Den eneste romsimulatoren som har gitt meg litt av samme følelsen må være EVE:Online fra CCP(vært deltaker 3 år), men selv den i sin moderne form er altfor begrenset ift. hva Elite II representerte.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dette vil uansett være den relanseringen jeg gleder meg til mest av alle som har vært og måtte komme.

 

Håper det blir bedre enn X3, for det var temmelig kjedelig.

Men jeg viste ingen ting om dette... Når var siste annonsering eller nyhet om Elite IV?

Jeg håper det blir alt annet enn X3...
Lenke til kommentar

Bare det å kunne lande helt fritt på planeter er jo helt sinnssykt! Har jo aldri vært et spill i ettertid som har hatt den muligheten. Lande på fjerne planeter der du virkelig føler at du er den første som setter foten på. Og så masse uoppdaget land. Muligheten til å lete etter fjerne planeter. Synes spillet var helt rått. Har fulgt med etter en oppfølger helt siden jeg ikke spilte Elite 3 lengre. Men det har hele tiden vært ørten andre prosjekter som David Braben har holdt på med. Som jeg personlig synes har ødelagt for utviklingen av et så bra spill som elite 4. Håper han får ræva i gir å setter alle andre prosjekter på vent å får dette ferdig.

Endret av Snicker
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Har man glemt at "Elite II" var stort på Amiga500? Det var det første av sitt slag og ga en unik "romfølelse" for å si det enkelt. Jeg fikk aldri sansen for Elite III på PC.

 

Skal de lansere en oppfølger nå med dagens teknologi, tør jeg ikke ha noen forventninger da det er omtrent umulig å overgå følelsen man satt med når man spilte Elite II i 1993 på Amiga500/1200

 

Så sant, så sant.

 

Jeg er også svært tvilende til om dette noengang kan bli noe, ihvertfall slik Frontier har jobbet med dette de siste årene.

 

Eneste måten dette kan klaffe på er at en eller annen fantasifull person hos Frontier plutselig får en klar visjon om hvordan alt må være i det ferdige spillet. Dette er et spill en ikke kan gjøre ferdig i som et lappeteppe av løse ideér, det vil antagelig bli en katastrofe.

 

Dersom det noengang kommer og er 80% av hva jeg håper tar jeg meg fri fra jobben i ei uke eller to....

Lenke til kommentar

Jeg følger utviklingen av Jumpgate Evolution ganske nøye i håpet om at det skal bli "Elite Online". Utviklerne sier iallefall at Elite var der alt started for eh 25 år siden eller noe slikt (oj!).

 

Om Elite IV kommer ut må det banke X3 og være et bedre MMO enn Jumpgate Evolution ... bra med litt konkurranse kanskje? :)

Lenke til kommentar
Jeg følger utviklingen av Jumpgate Evolution ganske nøye i håpet om at det skal bli "Elite Online". Utviklerne sier iallefall at Elite var der alt started for eh 25 år siden eller noe slikt (oj!).

 

Om Elite IV kommer ut må det banke X3 og være et bedre MMO enn Jumpgate Evolution ... bra med litt konkurranse kanskje? :)

 

X3 var ikke spesielt mye å skryte av, men er Elite et MMO? Og hva er Jumpgate Evolution? Trodde bare det var ett MMO som handlet om space, Eve...

Lenke til kommentar
Jeg følger utviklingen av Jumpgate Evolution ganske nøye i håpet om at det skal bli "Elite Online". Utviklerne sier iallefall at Elite var der alt started for eh 25 år siden eller noe slikt (oj!).

 

Om Elite IV kommer ut må det banke X3 og være et bedre MMO enn Jumpgate Evolution ... bra med litt konkurranse kanskje? :)

 

X3 var ikke spesielt mye å skryte av, men er Elite et MMO? Og hva er Jumpgate Evolution? Trodde bare det var ett MMO som handlet om space, Eve...

Jeg likte både X2 og X3! Om Elite blir et MMO aner jeg ikke, dersom det blir et single player vil det nok få litt problemer. De som ikke spiller EVE venter på jumpgate tror jeg:

http://www.jumpgateevolution.com/

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...