Gå til innhold

Test: Toshiba Satellite U400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm...

 

Min maskin er da helt lik denne, men har 15" skjerm, Radeon HD 3470 skjermkort og 4 gb ram og 320 gb harddisk... kjøpte den samme dag dem fikk den inn på elkjøp for 7000.

 

Pen og kraftig nok maskin i massevis til surfing :)

Endret av Huffern
Lenke til kommentar

Svært godt valg av laptop å teste. Har gått og vurdert denne og lignende Toshiba-modeller en stund som PC til skolebruk. Vet dere om den takler 720p video greit? Det er definitivt en avgjørende faktor for PC-valget mitt, og om den håndterer det er det store sjanser for at jeg ender opp med denne.

 

Liker ikke blankt tastatur i det hele tatt, men jeg overlever vel. I verste fall får jeg se om jeg finner en gjennomsiktig spraymaling jeg kan gi de litt tekstur med.

Lenke til kommentar

Har ikke denne, men kjøpte meg U300 for 1 mnd siden som demovare. Etter å ha vurdert U400 da U300 ble lagt ut for 5480 kr på komplett med T7500 CPU på 2.2 ghz, 2 gb ram osv. noe som jeg synes var et kongekjøp for de specs jeg fikk på min. Ble noe forundret over at U400 ikke har ekstern sata, det har nemlig min. Sammen med BT support osv.

 

Bare lurte på det der med å klemme på plasten over minnekortleseren, hvem gjør egentlig sånt? Vil derimot være enig i at tastaturet kan være litt mykt, men det gir ikke fra seg lyd på U300 og var faktisk en noe jeg ble raskt vant til.

Lenke til kommentar
Vet dere om den takler 720p video greit? Det er definitivt en avgjørende faktor for PC-valget mitt, og om den håndterer det er det store sjanser for at jeg ender opp med denne.

Jeg sitter her på en 1,6GHz T2050 med enda dårligere skjermkort (fortsatt innebygd.) Den klarer 720p uten store problemer, men å ha noe veldig avansert gående i bakgrunnen samtidig anbefales ikke.

Lenke til kommentar

Bestilte denne pc'en fra Netshop og fikk den i går. Førsteinntrykket er bra, men batteriet varte kun i 50 min første gang. I testen står det at batteriet varer i 3 timer og 40 min. Ladet det helt opp før jeg brukte det. Men jeg har hørt at man må lade det opp noen ganger før det blir bedre. Er det sant? Fint om noen kan gi meg noen råd..

Lenke til kommentar
Bestilte denne pc'en fra Netshop og fikk den i går. Førsteinntrykket er bra, men batteriet varte kun i 50 min første gang. I testen står det at batteriet varer i 3 timer og 40 min. Ladet det helt opp før jeg brukte det. Men jeg har hørt at man må lade det opp noen ganger før det blir bedre. Er det sant? Fint om noen kan gi meg noen råd..

 

Går utifra at du kjørte alt på "full pupp" sjekk power savings settings :)

Lenke til kommentar

> Toshiba kaller denne funksjonen "USB Sleep and Charge", hvorfor man må inn i BIOS for å

> aktivere denne funksjonen forstår vi derimot ikke.

 

Bra at denne funksjonen kan skrus av. Er jo irriterende om alle USB-enheter må kobles fra hver gang man skrur av PC'n for ikke å tømme batteriet.

Lenke til kommentar
Vet dere om den takler 720p video greit? Det er definitivt en avgjørende faktor for PC-valget mitt, og om den håndterer det er det store sjanser for at jeg ender opp med denne.

 

På generelt grunnlag går det an å si at prosessoren i denne maskinen er sprek nok til å håndtere 720p-strømmer uten problem, uansett format. 1080p burde også gå bra, så lenge du bruker en effektiv dekoder som utnytter begge kjernene og bitraten ikke blir for høy (H.264 rett fra Blu-Ray hvor bitraten fort kommer opp i 35 Mbit/s kan muligens bli i tyngste laget for prosessoren alene, 1080p i ~15-20 Mbit/s burde funke).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...