Gå til innhold

Test: HIS Radeon HD 4870


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nydelig Andrull! :thumbup: Har ventet lenge på denne :D

 

ATI har virkelig komt tilbake. Og det tror jeg de fortsetter med X2 lanseringene! Har forøvrig samme skjermkort som testen og stusser litt over bildet i prisguide, og det man faktisk får (designen)

 

EDIT: Angående overklokkingen så får jeg overklokket mitt til 1230MHz på minnet! Det er sinnsykt syns jeg!

 

EDIT2: Ble også veldig ovverasket over ytelsen i Crysis, eller mao, hvor dårlig GTX 280 er :hmm:

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar

Er dette fortsatt referansekjøleren til ATi? Eller er det en tredjepartskjøler sånn som IceQ kjøleren?

 

Og siden jeg har sett på nettet at en kan få ned temperaturen 3-4 grader ved å bytte kjølepasta noen som har sett en litt mer detaljert guide til å få av kjøleren?

 

Har hørt den 12. på X2 og håper prisen på 4870 vanilla dropper et par hundrelapper da.. regner med at x2'n kommer til å koste 3200-3300 og da er 1800 litt mye mener jeg iallefall.

Lenke til kommentar
ikke glem 4850X2 og ;)

 

Den kommer vel ikke før i September etter det jeg har hørt :hmm:

 

Er dette fortsatt referansekjøleren til ATi? Eller er det en tredjepartskjøler sånn som IceQ kjøleren?

 

Og siden jeg har sett på nettet at en kan få ned temperaturen 3-4 grader ved å bytte kjølepasta noen som har sett en litt mer detaljert guide til å få av kjøleren?

 

Har hørt den 12. på X2 og håper prisen på 4870 vanilla dropper et par hundrelapper da.. regner med at x2'n kommer til å koste 3200-3300 og da er 1800 litt mye mener jeg iallefall.

 

Den som er på kjøler meget bra når du setter opp vifta litt=)

Lenke til kommentar

Fin test andrull, og det kommer vel ikke som noen overasskelse for de fleste som har fulgt med i timen at HD4870 er et kanonkort for denne prisen.

 

Ett lite pirk har jeg, men den er ikke vondt ment: GTX280 blir kraftig slått av 9800GX2 med ca. 30% i høyeste oppløsning i COD4, for så i neste test komme tilbake og "gruser" 9800GX2 i F.E.A.R med 30% i samme oppløsning, er noe mer oppsiktsvekkende enn: "gjør et lite fremsteg og havner øverst på pallen i dette spillet".

 

Bortsett fra denne lille "underdrivelsen", synes jeg du får frem HD4870's sterke og svake sider på en bra måte, og synes denne testen var god. Tallene taler for seg, og viser med all tydlighet hvorfor HD4870 er blitt en favoritt blant spillere, og hvorfor prisen til motstanderens flaggskip har falt som en stein....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...