Gå til innhold

Ubsioft saksøker for lekkasje (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eksemplaret som ble lastet opp på nettet skal ha vært en tidlig demonstrasjonsversjon av spillet. Denne versjonen skal av sikkerhetshensyn ha blitt programmert med en feil som stopper spillet etter en stund.

 

Ubisoft mener negative omtaler av piratversjonen og omtaler av den lovlige butikkversjonen uten feilen har ført til forvirring hos forbrukerne og påført selskapets omdømme «uopprettelig skade».

Kanskje idiotene burde ha tenkt på dette før de satt i gang med slike "lure" løsninger!

Har jo vært lignende skrot-løsninger tidligere som automatisk skal generere bugs og feil i ulovlig kopierte versjoner, men det er nok en grunn til at alle går bort fra slike ting igjen. Snakk om å skyte seg selv i foten.

Lenke til kommentar

Dette tapspreiket er så dårlig satt sammen at man kan skamme seg over at det er voksne som sitter å presenterer slikt.

 

90% av de som laster ned hadde aldri kjøpt spillet uansett. De fleste andre ting kan man prøve før man kjøper.

 

Spør du meg burde spillbransjen gitt ut trials på alle spill, ikke dårlige begrensede demoer, men tidsbegrensede trials av fullversjon med patcher og alt som måtte finnes på tidspunktet man velger å prøve en trial.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Spør du meg burde spillbransjen gitt ut trials på alle spill, ikke dårlige begrensede demoer, men tidsbegrensede trials av fullversjon med patcher og alt som måtte finnes på tidspunktet man velger å prøve en trial.

Er helt enig med deg! Om produsentene er så skråsikre på at spillet deres er så bra, gjør det vel ingenting om de lar folk få prøve det? Eller er det om å gjøre å selge flest mulig kopier uten å tenke på at folk faktisk skal like spillet..?

Lenke til kommentar
jepp. Jeg hadde sett for meg feks. 4-5 timers spilletid trials.

 

Med dagens lengde på spill så vil 4-5 timer være over halve spillet, da burde man isåfall ha et system ala steam evt. bruke steam og la spilleren fortsette der han slapp.

 

Jeg tror heller at en kombinasjon av tids- og lengdebegrensning vil være med lønnsomt for utvikleren, man vil vel ikke at spillere som er raske skal få spilt seg igjennom hele spillet før den slår inn?

Lenke til kommentar
Med dagens lengde på spill så vil 4-5 timer være over halve spillet, da burde man isåfall ha et system ala steam evt. bruke steam og la spilleren fortsette der han slapp.

Urk ja. Lengden på dagens spill er jo ganske laber så 4-5 timer var kanskje litt vel optimistisk. :(

Lenke til kommentar

Selv så tror jeg den største grunnen til tapet var at de utsatte det på PC... hadde de gitt det ut sammen med det andre så hadde de solg til PC mens "hypen" enda var der... I stedet gikk det mange mnd'er, og når det først kom så tenkte ihvertfall jeg... "bha... folk sier det er dritt"... så da betaler man jo ihvertfall ikke

Lenke til kommentar
90% av de som laster ned hadde aldri kjøpt spillet uansett. De fleste andre ting kan man prøve før man kjøper.

Bingo! Kanskje ikke et riktig tall, men burde ikke være langt i fra sannheten. Personlig har jeg lastet ned spill jeg senere har kjøpt grunnet at jeg syntes spillet fortjente en investering.

 

At piratvirksomhet er et problem er nok sant, men ikke så stort som man skal ha det til. Begynner å bli lei av denne idiotiske debatten nå.

 

Og det at det solgte dårlig på PC har to enkle grunner:

1. Stort sett alle fikk tak i det på 360/PS3.

2. Ingen spesiell reklamekampanje for PC (ikke lært av Beyond Good & Evil ennå).

Lenke til kommentar

Hvertfall ikke jeg som lasta ned. Fikk det lovlig og redelig med på Skjermkortet mitt jeg.

 

Nå tror jeg også det blir feil å si at 90% ikke ville kjøpt det. Jeg tror at et så hypet spill ville fått mange flere kjøpere. Samme med Oblivion, der jeg ved lanseringen så at over 6000 personer lastet ned daglig, på en privat server. Tror mange av disse ville kjøpt spillet. Kanskje ikke 50%, men hvertfall 20-30%.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...