Gå til innhold

Oppdatert utforsker-alternativ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Betaler heller noen få kroner for å få et godt produkt, enn å få et ræva gratis produkt.

 

FreeCommander er helt ok, langt fra "ræva". Last ned og prøv sjæl.

 

Hvorvidt du savner noe sammenlignet med TotalCommander aner jeg ikke siden jeg knapt har benyttet TotalCommander.

 

Edit:

Dersom du sammenligner med windows sin "utforsker" er FreeCommander rene drømmen.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Hadde tenkt å prøve den (filviser), men da jeg kom inn på hjemmesiden til programmet så står det øverst at ingen av hans programmer støtter 64bit windows. :(

Vil anta at programmet funker uansett, det menes antagelig bare at programmet kun er laget i 32 bits utgave. Windows x64 kjører 32 bits applikasjoner greit (via WoW64). Last ned og prøv.

Lenke til kommentar
Ordet free i free commander betyr fri som i gratis og ikke fri som i frihet/fri programvare.

 

Vil man ha fri som i både gratis og frihet så kan man f.eks bruke Mu Commander, Bugfile eller KFM (Kae's File Manager).

 

Testet KFM (i windows XP), og ble ikke videre imponert. Synes det generelt var tregt. Det tok lengre tid å gå inn i kataloger og liste filer enn med explorer og andre utforskere jeg har testet, og filkopieringa gikk rundt 10MB/s tregere enn med f.eks. total copy. Dumt det, da jeg synes programmet sånn ellers så veldig OK ut.

Endret av niXmaster
Lenke til kommentar
Personlig har jeg brukt et program som heter copy handler til slikt, kjapt og greit, og køer overføringer. Men jeg er åpen for andre alternativer om de er bedre.

 

AtW

 

Filviseren ser jo stilfull ut, den skal jeg teste.

Har det siste året brukt Directiory Opus, som er finfin.

Total Commander ser jo ut som den er laget for windows 3.11, stygghet, men sikkert effektiv for de som liker sånnt.

Lenke til kommentar

Total Commander er nok ikke for alle. Men iom. at den er bygd på samme lest som det gamle Norton Commander for DOS, med samme hurtigtaster osv, gjør at alle vi gamlekara som brukte Norton Commander utfører all filbehandling svært effektiv og hurtig. At utseende ser gammeldags ut (dvs. uten dilldall og andre forstyrrende elementer), har absolutt ingen betydning. For meg er det faktisk bare en fordel, for man bruker jo en filbehandler til å utføre filbehandling, ikke for å ha noe pent å se på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...