Gå til innhold

Trøbbel med XP-oppdatering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke merket noe problemer med slipstreamed install med XP SP3 CD.

Anmerkning til artikkelen , å gjøre en XP repair med en disk uten samme servicepack level har aldri vært lurt . Skal man "reparere" XP bruker man en installasjons CD med SPX slipstreamed (samme SP som er på systemet man skal reparere).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det har vært lignende problemer tidligere også, men det er rart MS ikke har funnet noen måte å unngå dette på enda.

 

Det bunner i at en del oppdateringer skjer først når systemet kommer opp etter restart. Systemet er derfor ikke fullstendig oppdatert før etter restarten.

 

Så regelen er:

Når du får beskjed om å restarte så gjør det før du fortsetter med ytterligere installasjoner/oppdateringer.

Lenke til kommentar

Dette er ikke unikt for oppdateringer etter sp3. Akkurat samme situasjon dersom en tar en reparasjons-installasjon med sp1a-cd på en XP sp2-installasjon. (dog vil det være andre oppdateringer som ikke vil installeres)

http://forumet.no/blog/themetalgod/index.php?showentry=82

Med andre ord en kjent problemstilling som atter en gang skaper krøll for oppdateringer.

Endret av Mekotekniker'n
Lenke til kommentar

Hmm.. Det her var da underlig å lese.. Var nå helt skråsikker på at jeg var syk den dagen dette sto i media for noen måneder siden jeg, og at alle visste om dette problemet. Har det aldri kommet i media altså ?

Merket problemet for noen måneder siden på maskiner av merke HP og Acer, levert pre instet med sp2... Idet jeg har lagt inn SP3, så har windowsupdate omtrent konsekvent sluttet å virke., Etter noen google søk, fant jeg en løsning, som har funket for meg i alle tilfeller.

 

http://www.microsoft.com/communities/newsg...p;sloc=&p=1

 

(Jeg har brukt den mega lange listen over regsvr32 blabla filer som ligger der...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...